Gå til innhold

Intel-brikkesett støtter ikke AGP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg bruker ps2...om du bruker keyboard med usb, vil det virke når harddisk er HELT tom for all form for greier?

På de fleste hovedkort er USB støtte aktivert som standard i BIOS, så du trenger vanligvis ikke å legge inn drivere e.l. for å få det til å virke :)

Lenke til kommentar

Vel om de utelater denne vill jeg tro mange velger å gå bort fra Intel eller velger å ikke oppdatere med det første , det er jo ikke alle som har råd til å kjøpe alt nytt i tillegg kan man vel forvente en del dårlige grafikkort til den nye standarden i begynnelsen , det ville vere rart ellers.

Lenke til kommentar
Vel om de utelater denne vill jeg tro mange velger å gå bort fra Intel eller velger å ikke oppdatere med det første , det er jo ikke alle som har råd til å kjøpe alt nytt i tillegg kan man vel forvente en del dårlige grafikkort til den nye standarden i begynnelsen , det ville vere rart ellers.

Jeg personlig er fornøyd, la oss komme oss over på s-ata, legacy-free, pci-ekspress og btx så for som mulig, slipper man en overgangsperiode på mange år, vil ha ny maskin snart, og da håper jeg alt dette er i boks innen den tid.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vel om de utelater denne vill jeg tro mange velger å gå bort fra Intel eller velger å ikke oppdatere med det første , det er jo ikke alle som har råd til å kjøpe alt nytt i tillegg kan man vel forvente en del dårlige grafikkort til den nye standarden i begynnelsen , det ville vere rart ellers.

Jeg personlig er fornøyd, la oss komme oss over på s-ata, legacy-free, pci-ekspress og btx så for som mulig, slipper man en overgangsperiode på mange år, vil ha ny maskin snart, og da håper jeg alt dette er i boks innen den tid.

 

AtW

Godt poeng. Savner litt Apple tankegang i PC industrien. Vær litt mer aggressiv med å kvitte seg med gamle standarder lissom. Alt skal på død og liv fases ut over lang tid på PC plattformen. Ser ikke poenget med det. Annet enn oppgradering, men det er ikke et godt nok argument i mine øyne. Det er begrenset hvor mye det er interessant å oppgradere en PC uansett, før en like gjerne kan skifte ut hele røkla.

Lenke til kommentar
Vel om de utelater denne vill jeg tro mange velger å gå bort fra Intel eller velger å ikke oppdatere med det første , det er jo ikke alle som har råd til å kjøpe alt nytt i tillegg kan man vel forvente en del dårlige grafikkort til den nye standarden i begynnelsen , det ville vere rart ellers.

Heldigvis har vi jo i865/875, som er svært så konservative. På "små-cpuer" (opptil 3.4GHz) funker jo de fint, de som ser etter 3.6~4GHz har stort sett penger til å skaffe seg et nytt skjermkort.

 

Det er kanskje ikke så lett for oss å forestille seg, men det er faktisk bare en brøkdel av alle datamaskiner som noen gang blir oppgradert, de aller fleste blir byttet ut (og kassert, i samme tilstand som de ble anskaffet) ;)

Lenke til kommentar
Vel om de utelater denne vill jeg tro mange velger å gå bort fra Intel eller velger å ikke oppdatere med det første , det er jo ikke alle som har råd til å kjøpe alt nytt i tillegg kan man vel forvente en del dårlige grafikkort til den nye standarden i begynnelsen , det ville vere rart ellers.

Jeg personlig er fornøyd, la oss komme oss over på s-ata, legacy-free, pci-ekspress og btx så for som mulig, slipper man en overgangsperiode på mange år, vil ha ny maskin snart, og da håper jeg alt dette er i boks innen den tid.

 

AtW

Sikkert fint det med BTX

 

Men hvorfor har de bare speilvendt HK til venstre side i kabinettet???

 

Og så skulle jo spesifikasjonene/kravene til PSU blitt forbedret i forhold til ATX. Her er det ikke gjort noe annet en å endre på de fysiske målene til PSU :thumbdown: Skulle jo tror de hadde klart og komme med noen forbedringer.

 

Og til slutt har de altså kopiert layouten til mini ATX. :ermm:

 

Eneste de oppnår er at de med dyre Lian Li tårn kan kaste disse i søpla og kjøpe seg nye. :thumbdown:

 

kunne vel i svarte ha beholdt HK plasseringen på Høyre side av kabinettet. :dontgetit:

 

Til de av dere som nå tror Intel virkelig har revolusjonert Formfaktoren :no: Så må jeg nokk skuffe ja. Det har ikke skjedd en dritt av nyvinninger.

 

PS! Sjekk utenlandske forumer så kan du lese hvor jævelig Intel blir flamma for å løpe hallik for tårnprodusenter og kun mele sein egen kake. :devil::devil:

 

Her er et utdrag fra forumet til Sysopt

Posted by $1500-P4 gamer on 09-20-2003 06:37 AM:

So what did they change for the better? Other than causing mass ocnfusion...I cant see the temps being more than 2c lower for case. The cpu is gonna be ruffly the same. They just said the psu spec and wiring is even the same. So only the mobo layout and thus case (cutouts for pci and etc.) changed. LOL. What a mess. ATX just got strange-its called BTX.

 

Nei hadde det vært noen nyvinninger så hadde jeg gitt stående applaus. Kanke se noen i det hele tatt :mad::ermm::no:

Lenke til kommentar

At de nye chipsettene ikke støtter AGP er vel ikke noe problem, ettersom det finnes eldre som gjør det og vil gjøre det i en tid fremover. Det er vel snakk om high end her, dessuten er det vel bare greit å slippe slike HK med både AGP og PCI express, kommer vel neppe til å bruke begge deler + hvor lenge har man AGP kortet når man vet at man kan bruke noe bedre :) Husker bare hvor lenge jeg hadde SD-RAMen på mitt dual SD/DDR-SD kort, kortet ble faktisk et irritasjonsmoment fordi det ikke var mer enn to av hver, dvs jeg måtte kjøpe store/dyre moduler for å få nok RAM(og RAM var dyrt da).

Lenke til kommentar
Det er vel snakk om high end her, dessuten er det vel bare greit å slippe slike HK med både AGP og PCI express, kommer vel neppe til å bruke begge deler + hvor lenge har man AGP kortet når man vet at man kan bruke noe bedre :)

Man bruker jo ikke begge deler samtidig da, men er jo greit med muligheten i en overgangsfase. F.eks hvis man akkurat har kjøpt et rått grafikkort, så kan man da fortsette å bruke det selv på et nytt hovedkort med PCI Express.

 

Forøvrig er ikke AGP "dårlig" i den forstand. Etter hva jeg kjenner til, utnyttes ikke den raskeste varianten (8x) fullt ut av dagens graikkort. Så AGP-standarden er sånn sett ingen flaskehals ennå.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Her er et utdrag fra forumet til Sysopt

Posted by $1500-P4 gamer on 09-20-2003 06:37 AM:

So what did they change for the better? Other than causing mass ocnfusion...I cant see the temps being more than 2c lower for case. The cpu is gonna be ruffly the same. They just said the psu spec and wiring is even the same. So only the mobo layout and thus case (cutouts for pci and etc.) changed. LOL. What a mess. ATX just got strange-its called BTX.

 

Nei hadde det vært noen nyvinninger så hadde jeg gitt stående applaus. Kanke se noen i det hele tatt :mad::ermm::no:

Vet ikke helt om en tilfeldig posters tilsynelatende rene spekulasjon (I can't see, les: jeg kan ikke skjønne les: jeg har ikke testet selv), skal bidra med hverken i den ene eller andre retningen. Og man kan neppe besylde de for å løpe kabinett-produsentenes ærende, atx-standarden er tross alt 10 år gammel.

 

Bedre airflow og generell layout har aldri skadet noen, og synes det er en passende tid å skifte formafaktor, da hovedkort er i ferd med å trensformeres til pci-ekspress og s-ata-kjørende lecacy-free varianter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...