Gå til innhold

Hvilken joystick????

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lurer litt på hvilken joystick jeg skal kjøpe selv, valget står mellom MS Sidewinder Force Feedback 2 og Logitech Wingman Force 3D.

Har sittet med MS'en hele helga nå til brudern, og den er jo bare SINNSYKT digg!

Mechwarrior 4 ble plutselig noe helt annet med en skikkelig joystick og force feedback :D

Men er det noen her som har testet Wingman Force 3D? Den koster jo noe mindre og jeg har ikke så altfor god råd denne måneden :p

Jeg har Force 3D og den er helt grei den. Nå har jeg ikke noe å sammenligne med men så langt er jeg fornøyd. Grei stikke til fin pris :)

Når det gjelder FF så er jo det mye av opplevelsen mener nå jeg! Ingenting er som å spille MechWarrior 4 med FF, asså! Skikkelig deilig å kjenne mostanden i stikka når man styrer mech'en :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når det gjelder FF så er jo det mye av opplevelsen mener nå jeg! Ingenting er som å spille MechWarrior 4 med FF, asså! Skikkelig deilig å kjenne mostanden i stikka når man styrer mech'en  :D

mmm.. jeg vet hva du mener, skikkelig godt å kjenne den 100tonns mechen din vagge avgårde og kjenne rekylen når du sender noen salver med AC'en din på en motstander :D

Skrevet

Gå for Logitech Freedom 2.4 Den er bare sinnsykt digg :D

Eneste som er litt negativt er at den "slår" seg av etter noen minutter, så man må trykke på en knapp for å aktivere den igjen..

Skrevet
"]Gå for Logitech Freedom 2.4 Den er bare sinnsykt digg  :D  

Eneste som er litt negativt er at den "slår" seg av etter noen minutter, så man må trykke på en knapp for å aktivere den igjen..

neeh.. må ha force feedback, liksom halve opplevelsa det :D

pluss at eg så psilocybe klaga over at den ikke fikk med seg at du slapp skyteknappen :-?

blir nok Thrustmaster Top Gun AfterBurner FFB på meg :D gleder meg :yes:

Skrevet
neeh.. må ha force feedback, liksom halve opplevelsa det :D

pluss at eg så psilocybe klaga over at den ikke fikk med seg at du slapp skyteknappen :-?

blir nok Thrustmaster Top Gun AfterBurner FFB på meg :D gleder meg :yes:

Den får med seg at du slipper knappene, god respons på alt på den stikka. Det han mente var at hvis stikka har stått ubrukt en stund tar det 1-2sek før forbindelsen med senderen er opprettet. Det er ikke noe problem i spill der stikka brukes hele tiden, men i f.eks. Battlefield 1942 kan man merke det. Stikka er imidlertid klar igjen lenge før flyet har forlatt rullebanen. Thrustmaster Top Gun AfterBurner Force Feedback skal testes.

Skrevet
En hver seriøs PC-Pilot bør ha en HOTAS COUGAR.

Dette er en joystick du kan ha for livet.

Den er mer presis enn den sticka du finn i f-16,

bortsett fra at f-16 sticka nesten ikke kan beveges.

Et godt kjøp, har sjølv brukt noen tusenlapper på plastikk med vri og tvist og alle de fix faxe funksjonene, men det holder ikke i en dogfight :smile:

Etter at du har brukt Cougaren de første timene er du ganske utslitt i høyre armen, viss ikke du har litt god trening.

Forslag: Beregn hvor seriøs simulator frik du er for så å gjøre et overslag over hvor mye du vil bruke på joysticker på en 5-10 års periode.

ps. hugs at de plastikk stikkene har levetid på ca 500 timer, i hvertfall di eg har brukt. Lei av å kjøpe det skramlet.

Hvilkne spill har du testa Cougaren i?

Spiller selv Battlfield, har du testa den i det?

Og kan du anbefale noen kule flyspill?, helst med multiplayer i:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...