Gå til innhold

TG04: Begynte med totalt kaos


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes seriøst at partyticket bør henges. Det sier seg selv at DreamHack har bedre registrering/betalingsmåte enn THE(motherfucking)Gathering...

 

Da DH var større enn TG ifjor var det ingen problemer med registrering og betaling osv...

 

Hvorfor bruker TG partyticket fremdeles? 2-3 år med FUCK UPS bør vel TG admin innse at det lønner seg å gå over til noe annet?

 

I værste fall handler det KUN om penger - TG sparer masse på å bruke party ticket fremfor noe som står for kvalitet.

 

lykke til videre me DRITT service tg - håper admin får en hard en i 2ern (jeg hadde samme problem som "artikkel-skriver". Var på plass 62, og ble flytta til 1xxx.

 

Håper virkelig at PTN og TG04 admin brenner hardt i :devil:

Lenke til kommentar
synes seriøst at partyticket bør henges. Det sier seg selv at DreamHack har bedre registrering/betalingsmåte enn THE(motherfucking)Gathering...

 

Da DH var større enn TG ifjor var det ingen problemer med registrering og betaling osv...

 

Hvorfor bruker TG partyticket fremdeles? 2-3 år med FUCK UPS bør vel TG admin innse at det lønner seg å gå over til noe annet?

 

I værste fall handler det KUN om penger - TG sparer masse på å bruke party ticket fremfor noe som står for kvalitet.

 

lykke til videre me DRITT service tg - håper admin får en hard en i 2ern (jeg hadde samme problem som "artikkel-skriver". Var på plass 62, og ble flytta til 1xxx.

 

Håper virkelig at PTN og TG04 admin brenner hardt i :devil:

Et veldig godt og saklig innlegg.

 

[/ironi]

Lenke til kommentar

Jeg hadde mine 5 billetter i 20-tida.

 

Anyways, det som hadde vært litt kult hadde vært om de bare oppga datoen (eller uka) billettene ble lagt ut til salg. Der etter valgt et tilfeldig klokkeslett. :)

 

Klart, når billettene først er ute, da sprer det seg som ild i tørt gress, men da sitter ikke alle 5000 "nerdene" forran pcn å begynner å sende forespørsler samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt utrolig hvor lett det er å slenge dritt til arrangørene når det ikke var deres system som ble brukt. Videre er slike kommentarer som "de tenker kun på penger", "dritt-admins" osv. ikke akkurat så veldig konstruktive.

 

Det nevnes også noen litt ville teorier til hva køplasseringen var, men det som *faktisk* var tilfelle var at det nummeret du fikk som "køplassering" var basért på hvor mange billetter de som var inne i Partyticket-systemet foran deg kjøpte, og var et estimert tall for hvor mange billetter systemet trodde ville bli solgt før det var din tur.

 

Så; hvis de 50-100 foran deg som var inne i Partyticket bestilte en billett hver kunne du f.eks. ligge på "1000. plass" men når disse ble

ferdige og de neste 50-100 gikk inn og ville ha mange flere hver ville du plutselig "sprette tilbake" til rundt 2500. plass. Man sto altså på samme sted i køen hele tiden, det var desverre bare svinaktig dårlig orientert om det.

 

Det at serveren fikk megamange requests pr. sekund bidro sikkert til "Page cannot be displayed" osv. som enkelte fikk, og det var jo noe drit.. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Aldri vært på TG, men det ser jo ut til at det burde være nok interesse til å dra igang et lignende arangement, kanskje i oslo spectrum eller no.. vet ikke.. men da hadde man ihvertfall hatt muligheten for å kunne komme seg avgårde på no slikt en gang... 5000 billetter på 12 timer. nesten 3 mill.. + salg merchendise og greier.. burde jo absolutt være et marked for en gathering 2?

Lenke til kommentar
Aldri vært på TG, men det ser jo ut til at det burde være nok interesse til å dra igang et lignende arangement, kanskje i oslo spectrum eller no.. vet ikke.. men da hadde man ihvertfall hatt muligheten for å kunne komme seg avgårde på no slikt en gang... 5000 billetter på 12 timer. nesten 3 mill.. + salg merchendise og greier..  burde jo absolutt være et marked for en gathering 2?

Vi har jo desverre Oslolan. Det er kanskje motstykket til TG? Gamerlan uten like etter hva jeg har hørt og gamerlan med folk som spiller jo noe av det mest kjedelige som finnes.. huff..

 

TG derimot.. Der er det mange som drar for og være sosiale og dra ut på byen og ikke sitte fast forran dataskjermen hele tiden.

 

Men to ya all.. See you at TG =)

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Kult CFD, det var innlegg#5555 for din del. Så TG er noe helt spesielt med andre ord.. finns det noen sider som er dedikert til TG så en færsking som meg kan ta en titt og eventuelt finne ut om det er noe for meg?

http://www.hardware.no/nyheter/april03/tg03/dag1.html

http://www.hardware.no/nyheter/april03/tg03/dag2.html

http://www.hardware.no/nyheter/april03/tg03/dag3.html

http://www.hardware.no/nyheter/april03/tg03/dag4.html

 

Kan jo være en start.

 

Ellers så pleier www.gathering.org å ha en del info, men de har fjernet nesten alt for øyeblikket fordi de ikke ville ha gammel og uriktig info ute.

Lenke til kommentar

We use Linux for everything, it's easier to use than anything else we have tried, we use a mix of SuSE and Red Hat, both are nice distributions and has about the same feature set (like flexible, 100% reliability and fast). 

 

 

 

Problem numbah 1. Hobbybassert OS.

Problem numbah 2. Folka bak servern.

Problem numbah 3. For treig server.

 

 

 

(like flexible, 100% reliability and fast).

 

 

Fast? FAST???? as fort? kjapt? DET må være ein spøk vel.

 

Vil tru det er webplasser som har meir trafikk en usle 4000 stk da. Så det burde ikkje være noke probelm om dei fikk fingern ut og fixa på ting.

 

 

Jeg synes det er helt utrolig hvor lett det er å slenge dritt til arrangørene når det ikke var deres system som ble brukt. Videre er slike kommentarer som "de tenker kun på penger", "dritt-admins" osv. ikke akkurat så veldig konstruktive.

 

Det var dei som valgte ptn, og det er framleis lov og informere om ting og tang i Norge. Det er ikkje ulovlig.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Har vært på tg 4 år på rad nå, så nå orker jeg ikke en gang til. Morro de 2 første gangene, men blir litt lei av alt styret hvert år. Kjedelig at det er problemer med partyticket, men det kan da ikke være så lett å ha noe som fungerer når alle vil kjøpe billett samtidig. Likevel er det vel sikkert alternativer til partyticket..

 

Ha et festlig tg i år! (og måtte den 1337'este vinne (compoene)) ;-)

Lenke til kommentar

Cornel: Jeg sier ikke at det er ulovlig, jeg sier at det ikke er konstruktivt - at det ikke fører noe godt med seg.

 

De av oss som har jobbet i service-bransjen (stått bak en disk, bemannet butikk, jobbet på kundeservice) vet forresten meget godt at man kommer mye lengre med et smil og en hyggelig tone (selv om man har noe å klage på) enn man gjør om man bare skriker OMG!LOL!FOR NOE SHIIIT! høyest mulig.

Lenke til kommentar

Det systemet funket ikke i det hele tatt uansett. Selv om det skulla ha bregnet antall biletter foran, så forklarer jo ikke dét hvorfor jeg føk fra 188 til 2200. Og når tg har holdt på såpass lenge, og det har vært krøll med bilettene hvert eneste år, så burde de valgt en annen bilettformidler.

Lenke til kommentar
Man sto altså på samme sted i køen hele tiden, det var desverre bare svinaktig dårlig orientert om det.

Ser den forklaringa, men hvordan havner man da fra "plass" nr 11 til nr1500? Og hvordan forklarer det at folk gikk rett fra nr2000 og rett inn i shoppen mens noen stod langt forann og kom ikke inn? Slik jeg ser det er det heva over enhver tvil at du ble kasta fram og tilbake i køen. Hvem som kom inn var helt tilfeldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...