Gå til innhold

TG04: Begynte med totalt kaos


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne flausen høres litt for ammatørmessig ut.. Kritikk til arrangørene!

 

PS. Hvis det er så stor etterspeøsel hvorfor lager de bare ikke sånne "Max 2-dager per person"-billetter? Og har et system for å unngå at en person kjøper to billetter osv.

 

Så får alle være med. :)

Bedre med 6000 knallfornøyde og 4000 mellomfornøyde enn bare 4000 knallfornøyde !! (jeg sikter til at noen kanskje ikke er like fornøyde med kun 2 dager, men at andre igjen er knallfornøyde for å få være med i det hele tatt)

Lenke til kommentar

Må være det største dritet jeg har vært med på dette, håper de finner seg noe bedre enn ptn til neste år. Evt. skaffer seg et knirkefritt system. Jeg begynnte som optimist på plass nr. 517, rykket ned sakte men sikkert i 1 time. Så plutselig var jeg på plass nr. 1180. Jeg forstod absolutt ikke en dritt, men fant fort ut at jeg ikke var den eneste. Så gikk jeg sakte nedover fra denne plasseringen mot 1000, men plutselig fant systemet ut at jeg var nr 103. Woho tenkte jeg! 20 minutter senere lå jeg på plass nr. 3200 eller noe sånt, da hadde jeg mest lyst å hive laptopen ut av vinduet. Kl 1 hadde jeg hoppet opp og ned veeeeldig mye og hadde til slutt havnet på plass nr. 295, her gikk jeg gradvis nedover og endte på 285. Ja jøss, da ble jeg omplassert til 1453 og klokken var godt over 2. Her gikk jeg nedover en stund, men fikk til slutt ordnet meg billett hos en som kom seg inn 20 minutter senere. Sovnet i 0330-tiden...

 

Partyticket.net må være det mest idiotiske, bedritne og frustrerende mongolottosystemet jeg har vært borte i!

 

Edit: Glemte å ta med at det ødela hele dagen i dag, har ikke vært så trøtt siden TG03. :p

Endret av rLnd
Lenke til kommentar
Vel det var CPUen som svikta da...latterlig ass. Jaja.

Aner jeg feilposting? :p

Nej. :)

Det var cpuen deres som skapte alle problemene. Den klarte ikke alle refreshene. Så det var derfor alt tok så lang tid.

Til en viss grad stemmer dette (de sitter visstnok med en svært dårlig server), men i følge PTN så skalerte køsystemet deres svært dårlig, og det var hovedårsaken til de store problemene i år.

Lenke til kommentar

Jeg ringte admin'sa på TG og snakka med de om litt av hvert, og de sa at problemet lå i CPUen. Sammen med at det var en del småbugs som burde ha vært fiksa på forhånd og det at noen hadde 30-40 vinduer oppe som lå i kø. Dette førte til at CPUen ikke klarte all loaden med refresh, så den begynte å refreshe uavhengig av de 10 minuttene. Dette førte igjen til at det ble ENDA mer load, og til slutt totalt kaos :D

 

#Edit:

Det nummeret var heller ikke hvilken plass du lå i køen. Om du hadde nr 500 kunne det godt bare være 150 foran deg.

Det smarte systemet var også programmert slik at den "skjønte" :roll: (trodde) om det var en person som satt der, eller bare computeren alene. Noen ble derfor kastet helt bakerst.

Endret av Andeplane
Lenke til kommentar
Stemmer det som DesertGlow sa at de hadde veldig lave specs?

600MHz CPU elns osv?

 

Isåfall..."lol newbs" som zez0r ville sagt :green:

Jeg spurte om hvilken CPU de hadde, men han hadde ikke vært inne på server rommet. Men jeg vil nå tro at det var litt raskere CPU enn 600 mhz. Bare logisk tenking :p

Men skal ikke si noe sikkert.

Lenke til kommentar
Stemmer det som DesertGlow sa at de hadde veldig lave specs?

600MHz CPU elns osv?

 

Isåfall..."lol newbs" som zez0r ville sagt :green:

All info jeg har fått om systemet deres, fra flere hold, tilsier at dette er en Dual P3-600 (eller 650). Det sier seg selv at slike maskiner ikke tåler den lasten det er å få 5000 forespørsler i sekundet.

 

Legg merke til at de under FAQ-runden gjerne opplyste om load på nettlinjen, men syntes det var "irrelevant" å svare på hva slags specs maskinen var, annet enn at det var en "svart boks" :wow:

Lenke til kommentar

[00:08:15] [sesse]: noen snakket om en dual p4 3ghz

så nevner jeg p3 650

[00:08:46] [sesse]: vel, det stemmer i hvert fall ikke

 

#Edit:

[00:09:07] [sesse]: dual p3-755, faktisk

[00:09:09] [sesse]: http://partyticket.net/info/tech

[00:09:12] [sesse]: står nederst der

[00:09:15] [sesse]: men det er som sagt den gamle boksen

 

 

The current machine is a standard box with two P3 755 MHz CPUs, 1 GB RAM and 2 mirrored 15GB SCSI disks on a RAID controller, not very spectacular hardware, but with proper tuning it will quite happily handle our load.

 

 

Ja enig :)

Endret av Andeplane
Lenke til kommentar

Vel ingen skal komme her å si at disse ptn folkene ikke er optimister, hvert år sier dem at i år så kommer alt til å gå smooth. Nå vet ikke jeg hva de legger i ordet smooth men, kanskje at når de kjører hjem fra jobb og unngikk å krasje mer en ti ganger så kommer dem hjem til sin kjære(ikke alle som har det da..) og sier; "Baby i dag gikk kjøre turen hjem smooth.."

Men jeg fikk billett klokken 20.43, so I'm happy..ser dere i påsken!

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...