Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turbo/NOS Opel Corsa 1.6i


Opel Fun

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med Corsa 1.6i 100hk 91-mod

Vil enten montere Turbo eller NOS,lurer da på om hvilke priser jeg må regne med og hvor mye hk kan jeg "dra" ut av denne type motor.

Evt noen som vet om noen fete linker om corsa...

Takker så mye for all hjelp Håkon i Bergen. :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner en annen tråd om NOS her på forumet, der finner du litt info.

 

Turbosett til din tror jeg ikke noen har laget, så...

 

Turbo, eksosmanifold, ic, slanger osv vil koste deg 10-20k alt etter hvor du kjøper delene og hvor mye du kan gjøre selv. Regn med ca. 50-60% økning ved 0.5bar. Ulempene er:

-vanskelig å få solgt bilen etterpå

-umulig å få den godkjent, og du risikerer derfor regresskrav fra forsikringsselskap dersom det skjer noe

-Høyere forbruk og mye mer slitasje på motoren da den ikke er laget for overlading

 

Alt i alt vil jeg ikke anbefale deg å montere turbo. Men et 50hk nos-kit kan du godt kjøpe deg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Som det allerede er nevnt her; du vil få mer glede for de pengene hvis du selger bilen og kjøper deg en annen, gjerne med større motor. Du får sikkert en del for bilen.

 

Selger du den, kan du f.eks kjøpe en bil som kommer med turbo originalt, eller en versjon uten turbo, slik at det er mer eller mindre bare å sette inn en turbolader. Lettere sagt enn gjort, men det er lettere enn å mekke turbo til en bil som ikke har det som motoralternativ engang.

 

en TDI motor vil sikkert lønne seg i lengden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:thumbs: Hei Håkon.

Har du prøvd hos Blomdals Opel høgg i Arna , jeg er ikke sikker men har hørt rykter at de er flinke med andre ting en skrotdeler også.

Ellers vil jeg anbefale deg å melde deg inn hos Opel Motorsport club , der har de et godt forum for Opel interreserte slik at du slipper slike useriøse svar som fra enkelte som ikke ser annet en sin egen bil......

Jeg er sikker på at du kan få Corsaen din til å gå meget godt , Opel Performance har etter jeg har forstått fått ut 175 hk av en 1.6 liter Ecotec motor med turbo.....

Med hilsen Helge i Bergen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...