Gå til innhold

Angående "telletråder" i Off Topic


Anbefalte innlegg

En gang husker jeg vi hadde det moro med diverse posteleker i Søppel (ja, jeg postet endel der for lenge siden). De som "hang" i Søppel på denne tiden husker vel godt tråder som "Ordlek" og "Historien ord for ord".

 

Men så kom moderatorene fram til at dette ikke var noen vits, og at folk postet i dem bare for å øke postcounten sin. Dette aksepterte jeg den gangen, men nå er det jo slik at poster i OT ikke øker telleren. Hva er da grunnen til at "telletråder" fortsatt ikke er tillatt i OT? Jeg synes det burde være tillatt.

 

PS: Egentlig bryr jeg meg lite, jeg poster nesten aldri i Søppel lenger uansett, men rett skal være rett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at postcounten ikke øker ved posting i off-topic, er "telletråder" et nokså utdatert begrep. Men jeg synes fortsatt ikke at det er hensiktsmessig å ha slike tråder i forumet, da vi kan bruke forumets ressurser på meningsfylte ting i stedet. Man kan heller leke seg med "telletråder" på IRC eller andre liknende kanaler - dette forumet skal i hovedsak dreie seg om de temaene som tas opp på de forskjellige sitene i nettverket; Det er ikke akkurat en syklubb for oss nerder. ;)

 

Så jeg kan ikke se noen god grunn til at vi skal åpne for slike tråder. I det hele tatt er jeg for en mye strammere holdning ovenfor innholdet som finnes i off-topic -kategoriene. Det er blitt mer fokus på off-topic enn på on-topic, og det er rett og slett veldig feil.

Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 03/02/2004 : 17:26)
I det hele tatt er jeg for en mye strammere holdning ovenfor innholdet som finnes i off-topic -kategoriene.

Hei yummy

Dette hørtes betryggende ut.

 

Håper samtidlig at dette gjelder "on-topic" tråder også, det har vi da sett er behov for i den senere tid.

 

Min personlige mening er at "off-topic" tråder burde vært fjernet.

 

"off-topic" tråder har vi ikke behov for i dette seriøse forumet.

 

Beklager mitt synspunktet. :ermm:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 03/02/2004 : 18:11)
Off-topic tror jeg vi skal beholde, men vi bør (etter min mening i alle fall) bli mer kritiske til hva som befinner seg der. Når OT overskygger de viktige kategoriene, er noe fullstendig feil.

Akkuratt det ser jeg på som et litt rart utsagn, igrunn.

 

Jeg vet ikke om tiden er inne for å seriøst diskutere å legge ned OT, men hvis / når den engang blir det, skulle jeg gjerne likt å høre resonnementet om hvordan dette kunne bidratt til flere / bedre brukere.

 

Har nemlig ikke helt fått tak i det, og ser vel foreløpig på det som litt elite-tenkning ("jeg er best i test") koblet med pygmalion-komplekser ("folk som ikke er meg trenger å skjerpe seg").

 

EDIT: "Hinting" i dette innlegget kun ment humoristisk.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 03/02/2004 : 17:26)
I og med at postcounten ikke øker ved posting i off-topic, er "telletråder" et nokså utdatert begrep. Men jeg synes fortsatt ikke at det er hensiktsmessig å ha slike tråder i forumet, da vi kan bruke forumets ressurser på meningsfylte ting i stedet. Man kan heller leke seg med "telletråder" på IRC eller andre liknende kanaler - dette forumet skal i hovedsak dreie seg om de temaene som tas opp på de forskjellige sitene i nettverket; Det er ikke akkurat en syklubb for oss nerder. ;)

Så jeg kan ikke se noen god grunn til at vi skal åpne for slike tråder. I det hele tatt er jeg for en mye strammere holdning ovenfor innholdet som finnes i off-topic -kategoriene. Det er blitt mer fokus på off-topic enn på on-topic, og det er rett og slett veldig feil.

Da lurer jeg på hvorfor dere lar SO3 være åpen ? Det er en stor syklubb som ikke har så særlig meningsfylt innhold. Det er jo en slags telletråd som fortsetter og fortsetter ut i det uendelige :p

Sånt har man vel irc til.

 

Bare et spørsmål :roll:

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar

Arctic har jo løsningen:

QUOTE

slike tilfeller er en ukes ban bortkastet. Det kan likegodt være en dag. De fleste har roet seg i løpet av 24 timer. Men en uke er akkurat passe tid til og planlegge neste sprell... Jeg foreslår 1-2 måneders ban, gitt fra en anonym "forumgeneral" som representerer hele forumstyret. På den måten slipper én moderator å bli forfulgt, og omtrent bli utsatt for psykisk terror i ukevis etterpå.(jeg viser til deres egne uttalelser) Skal det klages på avgjørelsen, er det kun mail til styret som går. Og de samlet behandler den. Dermed blir ingen enkeltpersoner utsatt for ubehageligheter. Denne forumgeneralen dukker bare opp i de aller mest delikate saker. Det er nødvendigvis ikke snakk snakk om og slå ned på enkelthendelser, men rett og slett samle bevis over tid, og tilslutt sette ned foten hardt og brutalt

Dette med en anonym forumgeneral virket som en god løsning. Og jeg vet at blandt annet du hadde hatt godt av det yummy ;) Ikke en squat kan whine på deg da.

Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 04/02/2004 : 11:29)
StrongBad: tør DU å stenge den tråden med tanke på hva som skjedde når de to forrige ble stengt?

Hehe.. derfor den bare forsvant? Vet at det skjedde masse drit med at phpbb gikk over grensen sin ,men uansett.. derfor den ble slettet ja. =P

 

Men jeg synes ikke SO3 skal bli stengt. Dog så er ikke jeg noe særlig aktiv i han lenger siden jeg rett og slett ikke orker og følge med siden det skjer så mye. *mimre tilbake til Siste ordet 1*

Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 04/02/2004 : 11:29)
StrongBad: tør DU å stenge den tråden med tanke på hva som skjedde når de to forrige ble stengt?

For å være helt ærlig, nei :no:

Da hadde det sikkert kommet en strøm av folk og kjefta meg huden full.

Men det er ikke riktig å "frede" den tråden. Det er tross alt en tråd som strider imot retningslinjene :ermm:

Lenke til kommentar

Kanskje det er blitt mer fokus på Off Topic enn On topic nettopp pga. tråder som denne!

Folk skal hele tiden rakke ned på oss i off topic, prate om hvor useriøst so3 er og hvorfor ikke søppel er stengt osv, begrunnelsen er seff at dette er ett hardware forum og her skal vi prate om hardware.

 

La meg spørre, hva bidrar DENNE tråden(og de 1000+ andre som tar opp dette emnet) med til diskusjonen om hardware ?

Lenke til kommentar

hvor mye fysisk space tar off-topic forumet, hvor mye av din inteligente kapasitet

opptar den.

Hvorfor i alle dager i det hele tatt begynne en kampanje med mål å få stengt den.

Det var vel en grunn til at en slik forumdel ble åpnet.

Det er mye der som kan gi nye tanker og inspirasjon og ikke minst en god latter.

Frie tanker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...