Gå til innhold

Lefdal Hadde "plutselig" like lav pris som Siba


Anbefalte innlegg

Var på Siba og Leftdal bl.a. før jul en gang og skulle kjøpe meg en LCD skjerm. Hadde ikke tid til å vente på levering ifra nettbutikkene så jeg valgte derfor å handle på den gammledagse måten :p

Jeg fant da en skjem på Siba som passet meg utmerket, men før jeg kjøpte ville jeg sjekke med Lefdal for å se om prisen var lavere der, og de har i tillegg 150% prisgaranti.....

Og skjemen var nesten 1000,- dyrere på Lefdal, og jeg tenkte jeg da kunne benytte meg av prisgarantien som de flasher halve butikken med.

 

Men når jeg sa jeg ville benytte meg av den (selgeren var ganske nølende) selv når jeg sto med prisbevis og bladet ang. Lefdals prisgaranti i hånden.

 

Etterhvert når han sjekket på PC'en, kostet plutselig den samme skjemen allikvel det samme som på Siba....

 

"Må være en hyllepris feil her" sa han..... Heia Lefdal..... :thumbdown:

 

 

Tilfeldig?......Neppe.

 

 

Noen som vet om selgerene hos Lefdal har en eller annen provisjon eller bonus ordning?

 

 

 

Edit: Fant vel ut og at dette ikke akkurat var en webshoperfaring da men...ble litt revet med.. :cool:

Endret av jivac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men når jeg sa jeg ville benytte meg av den (selgeren var ganske nølende) selv når jeg sto med prisbevis og bladet ang. Lefdals prisgaranti i hånden.

Han kan jo ha tatt en spansk en, men de går jo stadig igjennom prisene sine og justere de etter at folk kommer med prisgarantier etc ... - og da oppdaterer de ikke alltdi hylleprisen med en gang :)

Lenke til kommentar

Men det er jo slik i norge at hvis du reklamerer med noe så er du nødt til å holde det, så med mindre det står et sted i butikken at de tar forbehold mot feil hyllepriser (noe jeg aldrig noensinne har sett i en butikk), så er de nødt for å selge deg skjermen til den høye prisen, og dermed gi deg prisgaranti...

Lenke til kommentar
Men det er jo slik i norge at hvis du reklamerer med noe så er du nødt til å holde det, så med mindre det står et sted i butikken at de tar forbehold mot feil hyllepriser (noe jeg aldrig noensinne har sett i en butikk), så er de nødt for å selge deg skjermen til den høye prisen, og dermed gi deg prisgaranti...

Latterlig innlegg. Om butikken ønsker å selge deg et produkt billigere enn anonsert har de selvsagt rett i det..

Lenke til kommentar
Men det er jo slik i norge at hvis du reklamerer med noe så er du nødt til å holde det, så med mindre det står et sted i butikken at de tar forbehold mot feil hyllepriser (noe jeg aldrig noensinne har sett i en butikk), så er de nødt for å selge deg skjermen til den høye prisen, og dermed gi deg prisgaranti...

Ja er jo forsåvidt sant det, men jeg ga F og valgte å gi Siba pengene :D

Lenke til kommentar
Men det er jo slik i norge at hvis du reklamerer med noe så er du nødt til å holde det, så med mindre det står et sted i butikken at de tar forbehold mot feil hyllepriser (noe jeg aldrig noensinne har sett i en butikk), så er de nødt for å selge deg skjermen til den høye prisen, og dermed gi deg prisgaranti...

Latterlig innlegg. Om butikken ønsker å selge deg et produkt billigere enn anonsert har de selvsagt rett i det..

Men uansett så skal du vel ha krav på den oppgitte prisen... og da ville jo monitoren ha kostet meg 500 mindre hvis de hadde overholdt prisgarantien sin...og hylleprisen

Lenke til kommentar

Ikke sikker jeg forstod det riktig, men;

 

Du må ha kjøpt varen først (betalt den), for at prisgarantien skal gjelde.

 

Synes denne prisgarantien er glimrende i utg. pkt., men så er det vel slik at elkjop/lefdal har varer som man ofte ikke finner i andre butikker (faktisk merker som bare selges der).

 

Det gir jo en trygghet med en slik garanti, men dersom man bevist utnytter det er det bare et spm. før de gir det opp.

Lenke til kommentar

Letteste erå kjøpe varen først.Til høyere pris for så å bruke prisgarantien i ettertid. Selger får ikke da anledning til å ta en spansk en sidenhan allerede har solgt varen til den prisen.

En annen ting de ikke sierhøyt er at prisgarantien i praksis fungerer i 30 dager. Da dette er tiden en har på å levere inn produktet igjen om en ikke "likte det".

Jeg har "lånt" meg en Asus DVD+R nå i en måned mens jeg venter på en Nec 2500 som skal komme i posten.

Eneste krav Elkjip/Lefdal har er at varen skal være i samme stand som da den ble kjøpt. En trenger i noen tilfeller heller ikke leveretilbake embalasje :)

Dette gjelder dog ikke spill, DVD'er eller programmer.

 

Amstel

 

Hvorfor har vi så store elaktører om en ikke kan utnytte dem. :p

Jeg er uansett ikke lojal til en så stor bedrift,men kan godt utnytte dem i ny og ne.

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Hei, jeg har benyttet meg av prisgarantien fra Elkjøp/Ledal flere ganger men betaler alltid varen først før jeg viser frem bevis for billigere pris et annet sted. da har du nemmelig svart på hvitt hvilken pris de har tatt for den aktuelle varen. Det hjelper også veldig å benytte seg av prigarantien når det er flere folk i butikken, gjerne i en lang kø bak deg.

Jeg vet at det er mange som synes dette er kynisk utnyttelse av systemet, MEN, da tror jeg man har glemt at Elkjøp/Lefdal faktisk drar mange kunder på akkurat dette konseptet og tjener masse penger på det. Hadde de tapt penger på prigarantien sin ville de sluttet med det for lenge siden. jeg har ALDRIG kommet over et selskap som bevist oppretter retningslinjer og regler som fører til tap. 500 kroner er ikke stort for et selskap som Elkjøp, men kan gjøre stor forandring i hverdagen til en vanlig dødelig.

 

EDIT: huff så treig jeg er til å skrive..+ skriveleif

 

Amstel: det å "låne" en vare som du aldrig har hatt til hensikt å kjøpe synes jeg er å gå milevidt over streken for hva som kan kalles redelighet og god oppførsel, men meg om det... :no:

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar
Du må ha kjøpt varen først (betalt den), for at prisgarantien skal gjelde.

Nei, Det må du ikke.

Fra Lefdals prisgaranti:

Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris.

Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen.

 

..

Selvsagt må du først handle for at de skal gi deg noe igjen.

 

O

Lenke til kommentar
Du må ha kjøpt varen først (betalt den), for at prisgarantien skal gjelde.

Nei, Det må du ikke.

Et eksempel på en bastant og feilaktig påstand

Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris.

Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen.

 

En ny policy kommer nå til å kjøres der folk som kommer med bastante og feilaktige påstander kommer til å få en advarseløkning. Dette er noe som forsøpler forumet til de grader, og det kan vi ikke ha noe av. Dette gjelder over hele forumet.

 

Rolig nå, sailor :p

Lenke til kommentar
Du må ha kjøpt varen først (betalt den), for at prisgarantien skal gjelde.

Nei, Det må du ikke.

Et eksempel på en bastant og feilaktig påstand

Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris.

Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen.

 

Tullprat. - Det står ikke noe i betingelsene om at du skal ha kjøpt og betalt varen før du påkaller deg prisgaranti. - Når du står i kassa og legger varen på disken vil jeg si at du pr definisjon over har handlet.

 

Til informasjon benytter jeg meg av dette til stadighet på Lefdal, - opptil flere ganger i måneden, - jeg tar med varen jeg skal ha til kassa, viser frem dokumentasjon på billigere pris, og får varen til lefdals pris - 150% av prisforskjellen ....

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hypen rundt Lefdal. Sist jeg kjøpte mobil (T310), kom den ut rundt 3-400,- billigere med en del telleskritt og kontantkort inkludert, hos.. *fanfare* SPACEWORLD i forhold til Lefdal. Nå har ikke det skjedd altfor ofte da, men jeg driter en lang marsj i å skulle begynne å argumentere med betjeningen nå jeg bare kan gå til nabobutikken .. !

 

Hadde en positiv opplevelse med Marios musikk (Sound1.no) en gang da jeg skulle ha ny synth. Fant en jeg ville ha hos dem, men så hadde en av konkurrentene den samme til lavere pris. Jeg sa ifra om det, og vips så var prisen den samme. Topp service har de alltid uansett fall.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Du må ha kjøpt varen først (betalt den), for at prisgarantien skal gjelde.

Nei, Det må du ikke.

Fra Lefdals prisgaranti:

Kan du kjøpe et produkt av samme merke med tilsvarende spesifikasjoner rimeligere innen 30 dager etter at du har handlet hos oss, ta med deg kvittering og dokumentasjon på lavere pris.

Vi betaler deg tilbake hele prisforskjellen + 50% av prisdifferansen.

 

..

Selvsagt må du først handle for at de skal gi deg noe igjen.

:yes:

 

Jeg kan ikke skjønne at folk klarer å feiltolke den garantien. "...ETTER du har handlet hos oss". Den sier da 100% klart at det gjelder ETTER man har handlet produktet.

 

Gjør det enkelt: Betal produktet, vis så frem dokumentasjon på at tilsvarende produkt finnes billigere et annet sted. Få tilbake 150% av prisdifferansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...