Gå til innhold

Hva må gjøres for å bedre forumet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener at det blir slått for lite ned på forumpersonligheter som stikker hodet fram overalt, lager masse lange diskusjoner og er uromomenter for forumet som helhet. Det er brukere som har vært her en stund, omtrent alle kjenner, og som også har et stort nettverk med andre brukere rundt seg. Jeg tror helt ærlig at moderatorene vegrer seg for og banne slike personer - i frykt for hva som måtte følge av reaksjoner etterpå. Ikke bare fra den som er bannet, men minst like mye fra brukerne som støtter denne personen. Etter uttalelser fra de selv, så får de stadig vekk advarsler, men omtrent aldri ban. Og skulle det bli ban, er den veldig kort.

 

I slike tilfeller er en ukes ban bortkastet. Det kan likegodt være en dag. De fleste har roet seg i løpet av 24 timer. Men en uke er akkurat passe tid til og planlegge neste sprell... Jeg foreslår 1-2 måneders ban, gitt fra en anonym "forumgeneral" som representerer hele forumstyret. På den måten slipper én moderator å bli forfulgt, og omtrent bli utsatt for psykisk terror i ukevis etterpå.(jeg viser til deres egne uttalelser) Skal det klages på avgjørelsen, er det kun mail til styret som går. Og de samlet behandler den. Dermed blir ingen enkeltpersoner utsatt for ubehageligheter. Denne forumgeneralen dukker bare opp i de aller mest delikate saker. Det er nødvendigvis ikke snakk snakk om og slå ned på enkelthendelser, men rett og slett samle bevis over tid, og tilslutt sette ned foten hardt og brutalt.

 

Alle fjortisene uten folkeskikk, som skriver på feil plass, bruker upassende språk, har for lang signatur osv anser jeg som små problem som svært enkelt løses ved hjelp av blant annet brukermoderatorene.

Dessverre etter min mening er folk og for opphengt i sånne ting. Folk ser bare det som er på overflaten, det de får mitt i trynet. Jeg mener man må gå litt under overflaten og lokalisere de som bryter ned kvaliteten her på en særdeles intrikat og utspekulert måte. Man må definitivt være menneskekjenner for å luke ut disse personene, og man må tilbringe mye tid på forumet. Det mener jeg absolutt et helt forumstyre samlet kan oppfylle.

Lenke til kommentar

^^^ Joa. Da hadde jo dette med medlemskontigent kunne bidratt til at det ble mindre sprell.

 

*andre ting som jeg brenner inne for å nevne, utelatter jeg i den hensikt å la debatten gå innenfor rammene av "det er brukerne som har skylden, ikke moderatorene"*

 

EDIT: '^^^' Ment som å henvise til arctic sitt innlegg.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

mange bra forslag her syns jeg, men tanken om å ta betalt for forumet syns jeg ikke noe særligt om.

 

Har et forslag til.

Hva med å gjøre programmer/windows forumet litt mer synlig. En av de vanligste feilpostingen er tråder i annet om data som hører hjemme under programmer--->programmvare

Lenke til kommentar

Synes dette er et skoleeksempel på hvorfor noen mener forumet har blitt "dårlig"; for mye ubruklige diskusjoner om hvordan og hvorfor forumet må forbedres... Forumet har tross alt overlevd mange år (aner ikke hvor mange årene dette forumet har vært oppe) så hvorfor skal man forandre noe, når det tross alt har fungert greit sålangt?

Nå leste ikke jeg alle svarene, men er jeg den eneste som synes forumet er helt greit? Jeg leser mye bra her hver eneste dag, synes moderatorene gjør en allright jobb.

De som er misfornøyde lager ALLTID mest bråk, så i fare for at dette skal bli en "spiral of silence" vil jeg si at jeg er fornøyd med dette forumet.

 

Igjen, bare slik at det kommer tydelig frem: JEG ER FORNØYD MED FORUMET!

Lenke til kommentar

QUOTE (Xticy @ 04/02/2004 : 00:02)
Sånn det fungerer i dag må moderatorer begrunne og beklage vis de har stengt en tråd eller gitt advarsel.... sånn skal det ikke være... mer respekt for moderatorer siden de er det eneste som holder igjen dette forumet fra å bli kaos.

enig! Så lenge moderatorene gjør det krystallklart for seg hvorfor de har f.eks. stengt tråden.

 

Egentlig synes jeg forumet er ok, det eneste jeg har å klage på er bare tekniske bagateller, og kan gledelig betale en 100lapp i året for å være medlem av et slikt lite "samfunn", SELV OM jeg mener det med betaling har flere ulemper enn fordeler.

 

de små tekniske bagatellene jeg sikter til er f.eks (jada, har gnåla mange ganger før).

 

når man nottar en mail, om at bla bla bla har postet et nytt innlegg i blablabla-tråden, hadde det vært kjekt å kunne trykke på unsubscribe fra denne tråden NUH, sånn som det var i gamle dager. Mange ganger jeg har sitti der å tenkt at neh, denne diskusjonen begynner å bli døv, MEN jeg gidder ikke å logge inn på kontrollpanelet bare for å kvitte meg med en tråd.

Lenke til kommentar

støtter litt den en anonym moderator som taler på vegne av hele forumstyret i visse saker, så dette blir klart.

 

ellers er jeg imot betaling, dette har også vært tatt opp flere ganger før.

 

Det med en prøve om man kan retningslinjene virket som en god ide.

 

2 ting jeg gjerne vil ha i forumet som jeg savner ytterst, dette syns jeg er litt viktig for måten jeg bruker forumet på:

 

1 * bedre søkefunksjon, muligheten til å søke på flere ord i samme tråd, og ikke bare enkeltord eller sitater. Hadde vi hatt en bedre søkefunksjon, hadde jeg ikke trengt å opprette flere poster.

 

2 * hat tatt opp dette før, men ikke sett resultat. Skulle gjerne ha en liste over alle tråder jeg har skrevet i, som det har blitt postet nye svar i. Dette gjør det lette for meg å følge med, og hvis noen ber meg om å utdype svaret, så blir det lettere for meg å vite dette.

Har brukt søkefunksjonen, søkt på nicket mitt og sett etter uleste innlegg, men håper på at det kommer en egen link til dette.

 

Edit:

Å fjerne off-topic tror jeg ikke er løsningen, da kommer noe av off-topic delen til å spre seg rundt på forumet, forrdi folk får ikke et utløp for alt de har på hjertet.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar

QUOTE (DrDoogie @ 03/02/2004 : 14:38)
Mine forslag:
* Ta betalt for medlemsskap (50-100kr for livstid).
* Bli mer konsekvent på å banne folk
* Skift ut flere av moderatorene over tid

EDIT: VVV Jeg forsøker. Forøvrig er jeg enig med flere av dine synspunkter, men da den senere saken tok en noe lei vending + medførte polarisering, blir det litt begrenset hva man kan bidra med av konstruktive ting uten at det blir kampstemning.

Likte spesielt den ideen med betaling.

 

Jeg har ingenting imot å betale 100,- for å kunne bruke forumet.

 

Er jo en del fordeler ved dette.

 

1. Man må reg. adresse/tlf nummer etc. Da kan man jo direkte ha "balletak" på idioter her på forumet :love:

 

Blir litt "qxl" aktig på mange måter, men de får meget god kontroll over hva som skjer her.

Endret av iceraven
Lenke til kommentar

QUOTE (boy2star @ 04/02/2004 : 22:21)
2 * hat tatt opp dette før, men ikke sett resultat. Skulle gjerne ha en liste over alle tråder jeg har skrevet i, som det har blitt postet nye svar i.  Dette gjør det lette for meg å følge med, og hvis noen ber meg om å utdype svaret, så blir det lettere for meg å vite dette.
Har brukt søkefunksjonen, søkt på nicket mitt og sett etter uleste innlegg, men håper på at det kommer en egen link til dette.

Finnes allerede, se etter "mine innlegg" på kolonnen til venstre ;)

 

user posted image=nytt svar

user posted image=ingen nye svar

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...