Gå til innhold

Noen med fantasi og bilderedigeringsegenskaper?


Straydog

Anbefalte innlegg

hehe, du minner meg på en ting.

Snakka med en newyorker på msn, og som den høflige nordmannen jeg er så måtte jeg spørre hvordan 11sept. hadde påvirket han. Og han svarte "jeg bryr meg egentlig ikke jeg. Herregud det er gått 3 år"

 

Sorry oftopic

He... Litt rart.. Kjente sikkert ingen som døde der..... Men må jo si at Norge har en evne til å gjøre ting litt større enn de egentlig er....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HalTan: mannen din endret mening over natten...

 

Har valgt å poste den enkle framgangsmåten slik at nybegynnere også kan prøve seg. Alt jeg har gjort er enkelt og jeg er selv en nybegynner.

 

- Fant ut en bra ide

- Googlet etter seilerhatt, og var i bildetråden etter bilder av HalTan.

- Importerte bilde av seilerhatt, haltan og mannen i photoshop

- Siden bildet av mannen ikke er særlig bra tar jeg auto levels, dette er på grunn av at bildet vil se helt kunstig ut hvis teksten er helt skarp ved ferdig resultat. Jeg skal siden gjøre slik at bildet blir uskarpt.

- Siden layeret med mannen er låst tar jeg duplicate layer og sletter det som er låst.

- Så lager jeg plakatene rene og uten bilder... dette gjør jeg ved å lage et nytt layer under plakatene med fargen til plakatene og klipper bort det meste av det som står på dem.

- Etter dette cloner jeg ujevnheter i fargene fra originalplakaten slik at plakatene ser mer virkelighetstro ut. Helt rene farger vil se dumt ut.

- Deretter finner jeg en fin farge til tekst og skriver det jeg vil ha, her gjør det ingen ting å bruke mange tekstbokser som man kan redigere individuelt.

- Disse endrer jeg med free transform og tekstbøyingsverktøyet.

- Opacity settes til 90% eller der omkring for å få med litt uregelmessigheter fra bakgrunnen.

- Så drar jeg hodet til HalTan inn i bildet og skalerer/dreier det med free transform. Jeg bruker lasso til å merke og slette det som har kommet med for mye.

- På layer properties velger jeg hvit inner og outer glow som jeg justerer for å få en hvit bord.

- Den rosa trekanten kopieres inn i bildet og tilpasses med lassoverktøy.

- Cowboyhatten fjernes med cloneverktøy. Jeg utvider ting fra omgivelsene.

- Seilerhatten klippes inn i bildet og tilpasses på samme måte som før. På grunn av at denne var for skarp brukte jeg ørlite grann blur for å få den naturtro. Free transform på plass osv osv.

- Så går jeg på Layer -> merge visible

- Justerer lightness i hue/saturation, og levels for å få et like dårlig bilde som originalen.

- Justerer curves for å få det ørlite grann mørkere.

 

Som dere ser har jeg ikke fått det helt likt originalen i farger...

post-73-1102159672_thumb.jpg

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...