Gå til innhold

Dagbladet kan ikke bruke tastatur. )"#¤%/#")


overLoad

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg... hva er dette for en usakelig post? Det vaerste er at srtikkelen han maser om ikke handler om synkende bruk av ctrl + alt + del, men at han som fant på/kodet denne kombinasjonen til den første IBM-maskinen skal pensjonere seg... *Tror det bare er en som vil få opp postcounten sin :whistle: *

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert bare fordi du bruker den knappen du syns det :-)

 

Vi som har holdt på med data en stund har holdt på med tastatur hvor man ikke hadde de tastene over piltastene.

Jepp, i den tiden hadde vi ikke noe valg, akkurat. Men da det kom tastatur med delete-tast, fant i hvert fall jeg ut at det var enklere å flytte lillefingeren fra ø-tasten til delete-tasten, enn å flytte den helt bort til del-tasten, så jeg begynte automatisk å gjøre dette i stedet.

 

Bruker forøvrig ctrl- og alt-tastene på venstre side :-)

 

Edit: Den gang da, hver gang når.....

Endret av Flex
Lenke til kommentar
Jeg er 18 og har holdt på med PC så lenge jeg kan huske. Men bruker fortsatt Ctrl+Alt+Delete, ikke den knappen med bare Del på. :roll:

18 er ganske fjortis :-)

 

Spørs når du begynte å bruke PC da. Min 286 hadde tastatur hvor ikke delete knappen fantes.

 

Mulig jeg ikke innså at forumet består stor sett av veldig unge folk med liten erfaring. Jeg gir meg med denne debatten da de fleste er uerfaren her :D

 

Mitt argument for å bruke del er at når man sitter tilbakelent i stolen er det mye enklere å trykke ctrl-alt-del da man slipper å bruke så mye energi.

Prøv å opplev den gode følelsen av full kontroll.

 

Ha en super duper helg.

Lenke til kommentar
Jeg er 18 og har holdt på med PC så lenge jeg kan huske. Men bruker fortsatt Ctrl+Alt+Delete, ikke den knappen med bare Del på. :roll:

18 er ganske fjortis :-)

 

Spørs når du begynte å bruke PC da. Min 286 hadde tastatur hvor ikke delete knappen fantes.

 

Mulig jeg ikke innså at forumet består stor sett av veldig unge folk med liten erfaring. Jeg gir meg med denne debatten da de fleste er uerfaren her :D

 

Mitt argument for å bruke del er at når man sitter tilbakelent i stolen er det mye enklere å trykke ctrl-alt-del da man slipper å bruke så mye energi.

Prøv å opplev den gode følelsen av full kontroll.

 

Ha en super duper helg.

286 er ganske fjortis :D

 

Tror nok en kan konkludere med at smaken er som baken her.

 

I hvert fall gjør jeg det. God helg!

Lenke til kommentar

Vell..

om en skal dra den helt ut så trykker de jo strengt tatt på ALT GR.

 

Alt Gr står for Alternative Graphic, den er opprinnelig brukt for ekstra keyboard-tegn, i likhet med hva den er brukt til idag. Før tolket Windows Alt Gr som ALT + CTRL. Keyboardet gir heller ikke samme verdi for Alt Gr og Alt til maskinen. Ergo kan en faktisk si at det er feil måte å trykke CTRL+ALT+DELETE på. (Ja, jeg la merke til det da jeg las db.no idag jeg også, men det får da være måte på til flisespikkeri :p)

Lenke til kommentar
ctrl alt del er det som man bruker. Hvem gidder begynner å løfte armen for å trykke på delete knappen?

Hvis man ikke gidder å løfte armen hele 10 cm, er det noe seriøst galt med den personen. ctrl+alt+del og ctrl+alt+delete, hva er forskjellen? Man oppnår jo det samme... Noen foretrekker å bruke del-knappen på det numeriske tastaturet, andre delele-knappen ved siden av enter-tasten. Folk har forskjellige syn, og det må vi alle akseptere. Dette blir nesten som å si: Du bruker en intel-cpu, du er dum. Dette temaet burde vært stengt for lenge siden.

 

Edit: til overlord: og for de som skriver konsekvent touch, som jeg gjør, så er faktisk Delete-tasten nærmere enn del-tasten. Det er en grunn til at den knappen er der.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jeg er 18 og har holdt på med PC så lenge jeg kan huske. Men bruker fortsatt Ctrl+Alt+Delete, ikke den knappen med bare Del på. :roll:

18 er ganske fjortis :-)

 

Spørs når du begynte å bruke PC da. Min 286 hadde tastatur hvor ikke delete knappen fantes.

 

Mulig jeg ikke innså at forumet består stor sett av veldig unge folk med liten erfaring. Jeg gir meg med denne debatten da de fleste er uerfaren her :D

 

Mitt argument for å bruke del er at når man sitter tilbakelent i stolen er det mye enklere å trykke ctrl-alt-del da man slipper å bruke så mye energi.

Prøv å opplev den gode følelsen av full kontroll.

 

Ha en super duper helg.

Vet ikke hvor gammel de som svarte på dette innlegget, men de var vel på din alder :yes: Men er enig med at det er en mer behagelig kombo når man sitter i råne posisjon foran pc'en. Men det er ikke noe galt i de andre alternativene heller, så lenge de har samme funksjon. Tillater meg å svare siden dette er off-topic nå.

 

Hilsen en som hadde pc i 1986.

Lenke til kommentar
Når de skal vise at ctrl-alt-del bruken går mot slutten så bruker de en inkompetent idiot som trykker på ctrl-alt-delete.

Mest vanlige er vel (etter hva jeg har fått med meg) og trykke på Ctrl og Alt som er plassert helt nede til venstre på tastaturet og Delete-knappen som er til høyre for enter. The Three-Fingered Salute :D .

 

Like this: Bilde

Enig. Eller, det vil si at det er sånn jeg alltid har gjort det. Jeg, og alle de nerdene jeg ratter sammen med.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg... hva er dette for en usakelig post? Det vaerste er at srtikkelen han maser om ikke handler om synkende bruk av ctrl + alt + del, men at han som fant på/kodet denne kombinasjonen til den første IBM-maskinen skal pensjonere seg...  *Tror det bare er en som vil få opp postcounten sin  :whistle: *

Nei, sier du det? :green: Er det bare meg, eller aner man litt "Jeg har drevet med data lenge, jeg vet best"-holdning her? Tror ikke overlord er alene om å ha opplevd gammeldagse tastatur uten de tastene midt mellom bokstav- og nummer-tastene. Hvis en moderator ser dette, vær så snill å steng posten. Her kan det umulig komme ut noe positivt.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Man bruker jo ikke alltid Ctrl Alt Delete når man skriver vettu. Man bruker jo ikke touch metoden når man sjekker en side på internett f. esk.

 

slik som jeg alltid trykker det er venstre-alt + høyre ctrl + delete

 

Hva i hel**** for en syk combo... :scared: Er du gal??????

 

Det understreker hvor teit denne posten er.

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar
Unnskyld meg... hva er dette for en usakelig post? Det vaerste er at srtikkelen han maser om ikke handler om synkende bruk av ctrl + alt + del, men at han som fant på/kodet denne kombinasjonen til den første IBM-maskinen skal pensjonere seg...  *Tror det bare er en som vil få opp postcounten sin  :whistle: *

Nei, sier du det? :green: Er det bare meg, eller aner man litt "Jeg har drevet med data lenge, jeg vet best"-holdning her? Tror ikke overlord er alene om å ha opplevd gammeldagse tastatur uten de tastene midt mellom bokstav- og nummer-tastene. Hvis en moderator ser dette, vær så snill å steng posten. Her kan det umulig komme ut noe positivt.

Spiller ingen rolle, det er off-topic, og ble flyttet her av moderator. Hadde det vært grunnlag for stenging hadde det blitt gjort. Sikkert mange som vil ut med litt energi før de begynner på sin fredagsbytur :D

Lenke til kommentar
ctrl alt del er det som man bruker. Hvem gidder begynner å løfte armen for å trykke på delete knappen?

løfte armen? kan du ikke skrive touch??

 

ved bruk av touchmetoden hviler høyrehånden din da normalt svært nær delete-knappen...

Meget sjelden jeg trenger å bruke ctrl alt delete når jeg skriver touch.

 

Ser poenget hvis du har behov for dette når du skriver touch for da blir det minst energibruk og trykke på ctrl-alt-delete.

 

Jeg bruker det til innlogging på XP og når maskin henger seg. :D

 

Syns dette var en morsom tråd. (ps det er en grunn til at det heter ctrl-alt-del.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...