Gå til innhold

MÅ man kjøpe kjøpe ny vifte til PC 9800 pro?


AshtraY

Anbefalte innlegg

hay,

 

har bestillt PC radeon 9800 pro(ukens tilbud)

 

og lurer på om ein treng å kjøpe ny vifte for å ungå for varmt 3dkort og for å ungå at vifta stopper helt?

 

har Powercolor bytta ut den dårlige vifta med nye ? har eg isofall fått den med den nye vifta? (bestillte i går)

 

 

Eg synst det er teit at man må ut med 200-400(inkl. porto) for å kjøpe seg ny vifte..

 

burde likegodt ha kjøpt sapphire..men men!

 

takker for svar!

 

EDIT : har to kabbis vifter, kvar bør eg plassere dei for å få mest kjøling av skjermkortet? Specs @ profile

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, så klart skal du ikke kjøpe ny vifte til ditt nye skjermkort.. Fungerer den ikke, så send den tilbake ;) .. Har hørt mye om vifter som stopper, men ettersom leverandøren har et ansvar for at viftene ikke skal stoppe, så er det vel neppe et problem...

 

EDit: Arrgh, Tuba.Titan kom før meg.. :p

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

er på tide hw.no legger ut notis på skjermkort avdelingen...

de powercolor kortene som nettbutikkene har inne er den nyeste revisjonen, dvs nye kjølere.

det er ingen problemer med disse kjølerne.

dog hvis du ønsker å overklokke max så anbefales det jo selvsagt at du anskaffer deg ny vifte, dette på lik linje med f.eks hvis du skal overklokke cpu.

 

har du ikke tenkt til å overklokke så fungere vifta helt fint den.

Lenke til kommentar

Som fleire har påpeikt så er dei nye kortene ein ny revisjon (versjon som eg kaller det :) )

 

De har sikkert lest om PC R9800 Pro kortet her på forumet og eit stort antall misfornøgde brukere. Og feilen har alltid vore at vifta stopper. Nå skal dei nye kortene være med ei forbedra vifte som ikkje stopper.

 

Dersom vifte mot formodning skulle stoppe så ikkje frykt, du har alle rettigheter på din side. Dersom kortet tar kvelden så har du krav på nytt, og dersom du treng ny vifte, så får du det (rekner med dei ikkje sender ut samme vifte som står på kortene med dårlig vifte :lol:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...