Gå til innhold

Advarsel - ikke kjøp demovarer fra Komplett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte nylig en Iriver ihp-120 mp3 spiller fra Komplett som demovare. Greit nok at pakningen var full av brødsmuler og annen skitt og lort - det var jeg til en viss grad forberedt på. Problemene oppstår derimot på rekke og rad ved nærmere undersøkelse av innholdet i pakken. Da viser det seg at spilleren i det hele tatt ikke fungerer, samt at nødvendig utstyr som kabler ikke følger med.

 

Ingen av disse feilene var noe Komplett hadde informert om på forhånd.

OK, greit nok - da tenker jeg i min naivitet at det bare er å kontakte Komplett.no og be om å få tilsendt en spiller som fungerer og har det nødvendige utstyret jeg har betalt for. Altså en reklamasjon.

 

Her nekter Komplett plent. De avviser meg kontant og ber meg benytte angrefristen, mao. pengene tilbake - mens jeg kun vil ha produktet jeg har kjøpt i feilfri tilstand. Å sende meg en ny feilfri spiller i retur vil ifølge dem gi for stort tap.

 

Merkelig, spesielt når man vet at Komplett.no selv vil sørge for å få erstattet denne spilleren med en ny og feilfri vare fra IRiver og selge den ut til full pris.

 

Konklusjon: Demovarer fra Komplett er langt fra fullverdige produkter slik de fremstiller det på sine nettsider og man har også meget begrensede rettigheter når man bestiller disse produktene. I tillegg opptrer Kundeservice på en arrogant måte uten noen som helst vilje til å komme kunden i møte.

Send meg en PM med din mail adresse så skal jeg send deg en mail fra komplett der det står at de gir 3 mnd garranti på Demovarer.

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt masse fra demovareavdelingen til komplett, og er strålende fornøyd. Faren er der for at varen ikke vil fungere, men da får man pengene igjen.

Man har som demovarekjøper ingen rett til å få lik ny vare igjen.

 

Det er knaskende trygt å kjøpe fra demo.komplett. Er det noe feil med varen får du

1. "Ny" brukt vare.

2. Pengene igjen.

 

Du får varen til knall pris, og har en pen garanti på å få penger/vare igjen. Hva er problemet? Slutt å klag, vær glad de gidder ha en slik avdeling med knall priser i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Skjønner at Komplott ikke vil gi ut ny vare i dette tilfellet, men kunne de ikke ha sendt spilleren til produsent? Da ville det vel gått på garanti?

Evt kan jo trådstarter gjøre dette selv, selv om det er litt sure fraktpenger som må betales..

Nei, forstå jeg trådstarteren rett manglet det noen kabler. Sikkert noen som har sendt den i retur uten kabler. Er ikke garantisak at kabler mangler, ergo komplett vil ikke få noen penger fra produsent hvis de sender den inn.

 

Slutt å syt, komplett kan ikke noe for at du er sløv og ikke leser at det ikke følger med kabler...

Lenke til kommentar

Det som har skjedd her er skammelig(synes jeg), du har vel krav på en mp3-spiller som funker... Greit med et par riper og at skumgummien på den ene øreproppen har falt av og sånne små ting.. :yes: Smuler i boksen?

 

Jeg fikk et nytt GeForce 4 Ti 4200 når mitt demovarekort var ødelagt... :thumbs:

 

Burde i det minste funke...

Da kunne de jo slengt med en barbiedokke og kalle den mp3-spiller :p

Lenke til kommentar
Send meg en PM med din mail adresse så skal jeg send deg en mail fra komplett der det står at de gir 3 mnd garranti på Demovarer.

Garanti ja, men du har uansett 2 års reklamasjonsrett (minst).

 

PS. Hvorfor bruke angreretten (2 uker) og få pengene tilbkake, når du kan benytte reklamsjonsretten og få et fungerende produkt tilbake. Jepp, du HAR krav på et fungerende produkt selv om det er brukt. Om det ikke fungerer så kan du kreve at de skal sende deg et tilsvarende eller bedre kort. Som oftest vil det si et nytt kort. I følge forbrukerkjøpsloven er det nemlig du som skal velge om du vil ha et tilsvarende-eller-bedre produkt tilbake eller om du vil ha pengene tilbake (dagens verdi).

Lenke til kommentar
Har selv kjøpt masse fra demovareavdelingen til komplett, og er strålende fornøyd. Faren er der for at varen ikke vil fungere, men da får man pengene igjen.

Man har som demovarekjøper ingen rett til å få lik ny vare igjen.

 

Det er knaskende trygt å kjøpe fra demo.komplett. Er det noe feil med varen får du

1. "Ny" brukt vare.

2. Pengene igjen.

 

Du får varen til knall pris, og har en pen garanti på å få penger/vare igjen. Hva er problemet? Slutt å klag, vær glad de gidder ha en slik avdeling med knall priser i det hele tatt.

Riktige WORD ! :yes:

Lenke til kommentar

I følge forbrukerkjøpsloven er det nemlig du som skal velge om du vil ha et tilsvarende-eller-bedre produkt tilbake eller om du vil ha pengene tilbake (dagens verdi).

Vil sei at dette er ei generell missoppfratning om denne loven.

 

Det det står om at kunde skal kunne velge er underlagt at det ikkje skal vere til urimeleg kostnad for selgar. Viss selgar velger å heve kjøpet kan ikkje kunde kreve ny vare.

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Hm.. lett å ta kjøpsloven ut av kontekst her gitt.

 

I følge forbrukerportalen:

"Hvis du kjøper en vare med mangler, gir forbrukerkjøpsloven deg visse rettigheter. En vare er mangelfull dersom den ikke er som dere har avtalt." Avtalen her er at det ikke er med kabel o.l. Derimot fungerer ikke spilleren og da har du rett på en tilsvarende vare eller pengene igjen, ikke dermed sagt et splitter nytt produkt.

 

Trådstarter skriver følgende: "Demovarer fra Komplett er langt fra fullverdige produkter slik de fremstiller det på sine nettsider". Jeg har ennå ikke funnet demovarer hvor det står at det er et splitter nytt produkt med alt inkludert og det står på alle jeg har sett hva som ikke er med.

Lenke til kommentar

En vare som ikke fungerer skal erstattes i tilsvarende, ELLER gis pengene igjen. Dvs at selger hvis han ikke har noen tilsvarende vare, noe han innlysende ikke har, da vi snakker om brukte/demovarer, kan utmerket si at kun penger kan gies igjen.

 

Jeg kjøpte en iRiver I-HP100 hos komplett, også demovare. Den fikk jeg i fin pakke..så at den var åpen, men var grei inni. Dessverre manglet det lader, noe jeg meldte fra om til komplett, da jeg hadde på forhånd spurt om varen hadde det den trengte for å fungere. De sendte meg lader portofritt!

Lenke til kommentar
Slutt å syt, komplett kan ikke noe for at du er sløv og ikke leser at det ikke følger med kabler...

 

Hvis du leser innlegget til trådstarter så står det der at komplett ikke informerte om manglene på forhånd.

 

Se forresten hva komplett skriver om sine demovarer (http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=shopping#offers):

----------------------

Vi tilbyr også ulike demovarer. Demovarer er varer som av forskjellige årsaker selges til ekstra gode priser. Dette kan blant annet være fordi varene er returnert til oss på angrefrist, og således at de har slitt emballasje, skrumerker, brutt forsegling eller lignende. Det kan også være produkter vi har fått som erstatningsprodukter fra våre leverandører, og dermed mangler emballasje eller ligger i uoriginal emballasje. Demovarene skal inneholde alle nødvendige deler og tilbehør for å kunne fungere på normalt vis, med unntak der det er spesifisert i produktinformasjonen at det er begrenset tilbehør som følger med.

Hvis du kjøper en demovare og denne ikke fungerer, gjelder naturligvis samme reklamasjonsmuligheter og angrerett som ved alle andre kjøp.

-----------------------

Lenke til kommentar

 

 

herregud.. du er passe dumm..

 

"

Typisk innlegg på hw.no når noen er uening , btw. har bare positive er faringer med og handle demovarer på komplett.

Ganske useriøst å komme med negative karakter benevnelser når man er uenig i en forbrukersak.

 

Jeg har aldri lest et innlegg med flere skrivefeil som inSain presterer å levere. Jeg tenkte å ikke kommentere dette siden dysleksi er en sykdom som er sjofelt å gjøre narr av.

 

Slik man sier til barn: "Den som sier noen andre mennesker er dum er dum selv."

Lenke til kommentar

Selv har jeg god erfaring med å kjøpe billige hovedkort som demo. Har også kjøpt et par hp skrivere som demo. Begge var skriverne var perfekte, eskene var skadete, mange penger i avslag! Kjøpte også en asusbrenner, også den var perfekt.

 

Ser noen snakker om "kommersielle" butikker. Hvor finner man en butikk som ikke er "kommersiell", blåkors?

Endret av larskrru
Lenke til kommentar

Kjøpte selv et hk på demo fra komplett, er ikke det første heller. Blir litt irritert når de ikke kan fortelle meg at ram'en jeg kjøper sammen med hk'et ikke er stabilt på det, men får vite dette når jeg er på datakjeden flere dager etterpå. Virker som de noen ganger bare er interrisert i å tjene penger, ikke ha fornøyde kunder.

Så på samme hk'et pådatakjeden, og der var esken merket med bare crusial ram.

Lenke til kommentar
Kjøpte selv et hk på demo fra komplett, er ikke det første heller. Blir litt irritert når de ikke kan fortelle meg at ram'en jeg kjøper sammen med hk'et ikke er stabilt på det, men får vite dette når jeg er på datakjeden flere dager etterpå. Virker som de noen ganger bare er interrisert i å tjene penger, ikke ha fornøyde kunder.

Så på samme hk'et pådatakjeden, og der var esken merket med bare crusial ram.

Når noen bestiller kl 23.05 eller noe på komplett.no web så sitter det ikke folk å forteller deg hva som passer til det hovedkortet etc.

 

Men hvis du kikker litt under hovedkortet du kjøpte finner du ut hva som passer til hovedkortet. Vet ikke om minne står der men da er det bedre å bestille pr tlf hvis man ikke er sikker eller dyktig nok i data da ??

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...