Gå til innhold

DX-ball drepte min kjære CPU!


Lickmastr

Anbefalte innlegg

*Snufs* :cry:

 

Desverre tok CPU kvelden i det jeg skulle sette ny rekord i dx-ball. Noen som kan tenke seg hvorfor?

 

Formye overklokking?

I det CPU tok kvelden kjørte jeg: 216fsb * 11.5 og 2.0v

Cpu låg aldri over 55 grader på max load. Så det kan ikke vere varmen!

Har kjørt cpu stabilt på 220 * 11.5 og 2.1v men ikke lengre en 6-7 timer. Tenkte jeg skulle kjøre inn cpu litt først. Hvor mange V skal sånn ca ein AMD athlon xp 2500+ tåle?? :roll:

 

 

DX-ball? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vifta på kjøleren stoppet f.eks, da kunne tempen ha steget uten at du har merket det. Men du sier noe der, en cpu ryker ikke på 55-60grader..

 

Edit: Så ikke volten du kjørte på. Du har jo rævkjørt den cpuen. Tviler den ville leve lenge, uten god kjøling.

Endret av AMDguru1
Lenke til kommentar

hehe. rævkjørt

vifta stoppet iallefall ikke. 52db (delta 80x80 og ei swiftech ribbe) Det hadde jeg hørt. Jeg har kjørt min xp 2500+ på 2.1v 220fsb * 11.5 og den levde lenge (helt til jeg solgte den)

Jeg har sett pc`n til å slå seg av når den når 60 grader.

 

Fae... Klarde seff å ødlegge hk. Når jeg skulle skru i skruene til swiftech ribba, laga jeg ei ripe på baksia av hk`et. :angry: Ripa var liten, men når jeg så på hk i microskop? så er mins 3 "loddebaner" kutta! Hk funker men jeg går ut i fra at banene ikke er der bare til pynt :)

 

men det verste er: jeg sette nesten ny REKORD i dx-ball!!!!

 

Edit: den som daua var en 2600+

Endret av Lickmastr
Lenke til kommentar
elektronmigrasjon? :yes:

Tror vi nok har svaret på "gåten" her. CPUer tåler ikke for høy spenning ... selv om temperaturen holdes på et relativt greit nivå. Klart at høy temp + høy spenning er verre enn høy spenning og lav temp, men kjøling kan ikke endre på det faktumet at høyere spenning reduserer levetiden... noen ganger så mye som kun noen timer, minutter ... og sekunder om du har uflaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...