Gå til innhold

10000 rpm sata disk yter dårlig


hmm

Anbefalte innlegg

har: Asus p4s800d hovedkort

 

intel p4 2,53GHz cpu

twinmos pc 3200 2st 256mb ddr ram

Western digital 1000 rpm 8MB sata hdd

maxtor diamond plus 8MB 7200 rpm

Ati radeon 9800pro

sb live 1024 (men bruker onboard lydkort for øyeblikket)

 

 

Hei, jeg har skiftet hk, ram, og kjøpt en ny wd 10000 rpm s-ata disk, sata disken yter dårligere enn den andre disken min som er en maxtor diamond plus 8mb 7200rpm

 

se WD 10000 RPM sisoft sandra hdd test

 

SE MAXTOR 7200RPM ATA 133 sisoft sandra hdd test

 

Tar med noen screenshots jeg har tatt som kanskje forklarer litt mer av problemet til en som kan det.

 

Maskinen er satt opp slik at WD Sata disken står som primary master, maxtor disken er satt til secondary master,og cd brennern er secondary slave.

 

 

sata disken vises ikke som primary master i bios, der står det not detected på primary master/primary slave. Men sata disken vises i "boot screen" og der står den som primary master.

 

Jeg lurer på hvorfor ikke WD sata disken er channel 1 her på DETTE BILDET , og hvorfor den ikke vises

 

her

BILDE 1

 

BILDE 2

 

BILDE 3

 

BILDE 4

 

Man kan jo se at Maxtor disken har det bra og kjører på det den skal (ata 133, udma mode 6) jeg bare tviler sterkt på at wd sata dsiken yter sitt beste nå, heh...

 

 

hadde vært bra å få løst dette problemet :)

 

 

edit:

la til resultater av winbench benchmark

 

 

 

hardware.nos resultater:

 

LINK

 

 

 

min score:

LINK

Endret av hmm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at den ikke vises der er enkelt at det ikke er en PATA disk, men en SATA disk. DU må se under SCSI- og RAID kontrollere.

 

Jeg har selv ikke hatt hendene mine i en SATA disk enda, så noen løsning på problemet er vanskelig for meg å finne. Derimot ville jeg sørge for å laste ned de nyeste SATA driverene for å se om det kanskje kan hjelpe.

 

 

edit; er det win98 du kjører? kan jo hende at det også lager noen problemer.

Endret av Folo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...