Gå til innhold

Sånn går det når man ikke putter i nok minne


Lord_Linus

Anbefalte innlegg

Jeg synes at å bruke 400 mill på å fotografere endeløse sletter med rust og stein, og kanskje en vannskvett, er mer idiotisk enn å putte for lite ram i en computer. Men hey... hver sin interesse.

OT: å utforske rommet er jo den ene tingen som a) kan sikre nærmest uendelig vekst i velstand for menneskerasen b) mest øker menneskerasens sannsynelighet for å overleve i lang tid c) skaffer oss data som kan føre til store framskritt i fysisk, geologisk, og biologisk forståelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil vel tro at de bør få noe cred for å i det hele tatt få greia ned dit, med tanke på en viss annen doning som aldri kom av bakken...I hele tatt har de europeiske romeventyrene sålangt gått mye opp i lufta og ned i dass humre...

 

Så de har vel noe mer rutine enn resten av bølingen...

 

Janster

Lenke til kommentar
Jeg synes at å bruke 400 mill på å fotografere endeløse sletter med rust og stein, og kanskje en vannskvett, er mer idiotisk enn å putte for lite ram i en computer. Men hey... hver sin interesse.

OT: å utforske rommet er jo den ene tingen som a) kan sikre nærmest uendelig vekst i velstand for menneskerasen b) mest øker menneskerasens sannsynelighet for å overleve i lang tid c) skaffer oss data som kan føre til store framskritt i fysisk, geologisk, og biologisk forståelse.

 

AtW

Joda, selvfølgelig. Jeg var litt ironisk og da. Vitenskapsmennene vet vel best hvordan de skal gjøre livet bedre for oss på jorda. Hva fikk vi ut av månelandingen da?

Lenke til kommentar
Jeg synes at å bruke 400 mill på å fotografere endeløse sletter med rust og stein, og kanskje en vannskvett, er mer idiotisk enn å putte for lite ram i en computer. Men hey... hver sin interesse.

OT: å utforske rommet er jo den ene tingen som a) kan sikre nærmest uendelig vekst i velstand for menneskerasen b) mest øker menneskerasens sannsynelighet for å overleve i lang tid c) skaffer oss data som kan føre til store framskritt i fysisk, geologisk, og biologisk forståelse.

 

AtW

Joda, selvfølgelig. Jeg var litt ironisk og da. Vitenskapsmennene vet vel best hvordan de skal gjøre livet bedre for oss på jorda. Hva fikk vi ut av månelandingen da?

vi fikk en Månedlanding! Og en idiot som sa

 

One step for me, oaoaoaoaoaoa! jeg faller!!,.... it's a great step for mankind.... oooooaoaoaoaoaa!v paff! :devil:

Lenke til kommentar
Jeg synes at å bruke 400 mill på å fotografere endeløse sletter med rust og stein, og kanskje en vannskvett, er mer idiotisk enn å putte for lite ram i en computer. Men hey... hver sin interesse.

OT: å utforske rommet er jo den ene tingen som a) kan sikre nærmest uendelig vekst i velstand for menneskerasen b) mest øker menneskerasens sannsynelighet for å overleve i lang tid c) skaffer oss data som kan føre til store framskritt i fysisk, geologisk, og biologisk forståelse.

 

AtW

Joda, selvfølgelig. Jeg var litt ironisk og da. Vitenskapsmennene vet vel best hvordan de skal gjøre livet bedre for oss på jorda. Hva fikk vi ut av månelandingen da?

Du tenker ALTFOR kortsiktig her, vi fikk kunnskap for å forenkle vår videre ekspansjon ut i rommet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg synes at å bruke 400 mill på å fotografere endeløse sletter med rust og stein, og kanskje en vannskvett, er mer idiotisk enn å putte for lite ram i en computer. Men hey... hver sin interesse.

OT: å utforske rommet er jo den ene tingen som a) kan sikre nærmest uendelig vekst i velstand for menneskerasen b) mest øker menneskerasens sannsynelighet for å overleve i lang tid c) skaffer oss data som kan føre til store framskritt i fysisk, geologisk, og biologisk forståelse.

 

AtW

Takk ATWindsor :thumbup:

 

Jeg hadde veldig lyst til å skrive noe slikt selv. Men det ble med tanken. Godt du tok tak i det.

 

PS. Hva vi fikk ut av månelandingene: Massevis av kunnskap om månen (bl.a. at den ikke er en ost :p noe som sikkert mange anti-vitensapere fortsatt ville trodd om månelandingen ikke hadde vært på TV og biter hadde blitt hentet tilbake). Vi har også fått mye kunnskap om hva som kreves for å sende mennesker ut i rommet, vi har fått kunnskaper om kommunikasjon i rommet, stråling, kjemisk sammensetning av månen, og mye mye mer. Tenk heller om vi ikke hadde vært på månen. Da ville vi ha vært ennå lengre fra mye kunnskap om rommet og hvordan vi kan utnytte det. Tenk f.eks om ingen hadde giddet å sende noe i bane rundt jorda (i forskningsøyemed). Da hadde vi vært uten langdistanse-radio/TV/telefon i store deler av verden frem til kanskje på 80-90-tallet. Vi ville sikkert også vært uten teflon-panner, kevlar, og andre essensielle materialer og teknologier. Vi kan faktisk takke romforskningen for ganske mye. Det samme tror jeg om fremtidige romferder. (Selv om jeg er uenig på Bush-dustens prioritering av mennesker på mars. Man kunne nok fått flere og bedre forskningsresultater om man hadde brukt en så stor sum penger litt annerledes. F.eks 10-20-30 kansje 100 ubemannede ferder rundtom i solsystemet. Jepp, prislappen er faktisk ganske lik siden det er ufattelig kostbart å sende opp mennesker på en så lang reise)

Lenke til kommentar

Hallo uopplyste mennesker, tror dere virkelig at vi har vært på månen?

 

Når jeg har sagt det må jeg si at jeg selv hverken er overbevist om at amerikanerene var på månen slik de påstår eller ikke. Jeg er ikke sikker, pga av at jeg ikke har nok uavhengige kider som sier det samme at det har vært folk på månen. All informasjon om månelandingene kommer fra NASA uten flere kilder er bare den påståtte månelandingen en påstand. Ikke på noen måte fakta. Husk på hva de sa i 60 og 70 årene. If you can't make it FAKE it...

 

 

(Jeg har ikke tatt med noen spesifikke "bevis" på at en har vært på månen eller ikke fordi jeg ikke er ekspert i fysikk, matte, eller andre ting. Det eneste jeg vil påpeke er at all infoen fra de påståtte månelandingene stammer fra en kilde, og en må derfor være særs forsiktig med å ta dette som fakta stoff. )

 

 

Har det ikke slått dere at det hele kan ha vært bare oppspinn?

Lenke til kommentar

Ganske OT, men allikevel:

 

Hva slags bevis vil du egentlig ha? Det ble hentet 400 kilo sten fra månen, undersøkt av tusenvis av geologer, som har fastslått at de ikke stammer fra jorden. Er alle disse også med på "komplottet"? 100 000 amerikanere var involvert i månelandingen..har alle disse også holdt på hemmeligheten?

 

Tilhører du dem som ikke tror jorden er rund?

Lenke til kommentar

XtraPlay: LOL :laugh:

 

Jeg vet det har versert en del slike konspirasjonsteorier. Men har ikke disse også opphav fra en og samme kilde? Nemlig den forfatteren som skrev boka om dette, og som ble filmatisert en stund senere.. (husker ikke helt hva den heter).

 

PS. Det er ikke bare NASA som kikket i teleskopet sitt da måneferden ble gjennomført..

Lenke til kommentar
Hallo uopplyste mennesker, tror dere virkelig at vi har vært på månen?

 

Når jeg har sagt det må jeg si at jeg selv hverken er overbevist om at amerikanerene var på månen slik de påstår eller ikke. Jeg er ikke sikker, pga av at jeg ikke har nok uavhengige kider som sier det samme at det har vært folk på månen. All informasjon om månelandingene kommer fra NASA uten flere kilder er bare den påståtte månelandingen en påstand. Ikke på noen måte fakta. Husk på hva de sa i 60 og 70 årene. If you can't make it FAKE it...

 

 

(Jeg har ikke tatt med noen spesifikke "bevis" på at en har vært på månen eller ikke fordi jeg ikke er ekspert i fysikk, matte, eller andre ting. Det eneste jeg vil påpeke er at all infoen fra de påståtte månelandingene stammer fra en kilde, og en må derfor være særs forsiktig med å ta dette som fakta stoff. )

 

 

Har det ikke slått dere at det hele kan ha vært bare oppspinn?

Nåer du på tur! Forstår poenge ditt, men om sjekker litt rundt teame du snakker om så finner du ut at kanskje er det nok bevis for at dette faktisk fant sted. DU minner meg om en aller annen extremist som skal være usa fiendtlig i alt, men gidder ikke å sette deg inn i ting før du åpner kjeften din!

Lenke til kommentar
Hallo uopplyste mennesker, tror dere virkelig at vi har vært på månen?

 

Når jeg har sagt det må jeg si at jeg selv hverken er overbevist om at amerikanerene var på månen slik de påstår eller ikke. Jeg er ikke sikker, pga av at jeg ikke har nok uavhengige kider som sier det samme at det har vært folk på månen. All informasjon om månelandingene kommer fra NASA  uten flere kilder er bare den påståtte månelandingen en påstand. Ikke på noen måte fakta. Husk på hva de sa i 60 og 70 årene. If you can't make it FAKE it...

 

 

(Jeg har ikke tatt med noen spesifikke "bevis" på at en har vært på månen eller ikke fordi jeg ikke er ekspert i fysikk, matte, eller andre ting. Det eneste jeg vil påpeke er at all infoen fra de påståtte månelandingene stammer fra en kilde, og en må derfor være særs forsiktig med å ta dette som fakta stoff. )

 

 

Har det ikke slått dere at det hele kan ha vært bare oppspinn?

Det her er jo totalt usakelig, hvordan skal de ha fått med seg flere tusen mennesker på en så gigantisk fake. Hva med opptak der du ser månestøv oppføre seg sånn som det gjør i lav gravitasjon og ingen atmosfære (ekstremt vanskelig å replikere på jorda), hva med alle geologene som har undersøkt månesteinen, og sagt at den ikke kommer fra jorda? Hva mes russerene, som garantert hadde hatt spioner som oppdaget dette? Å påstå at det er oppspinn beror isåfall på svært liten kunnskap, eller en generell mistro mot det andre mennesker sier, uansett hvor mange det er av de.

 

Edit, ser mange har kommentert det samme før meg, blir bare litt vill når jeg ser slike hårresende påstander "på trykk".

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...