Gå til innhold

zzzzzzzzzzz dunk


Anbefalte innlegg

Hei har ALT nytt i systemet utenom hard disken .....

 

Det som er problemet er at etter at maskinen er startet og skrivebord er kommet opp på skjermen , så går det enda 1 - 1,5 minutt før jeg kan åpne program

 

Det samme skjedde på den gammle maskina ,men tenkte det var pga antikk pc

men det er det ikke tydligvis...

 

Disken er en maxtor 80 GB / ata 133 / 8 mb chace / 7200 rpm ( 5 mnd gammel)

 

Testet den i pcmark 2002 og der fikk den mellom 1000 og 1050 i HDD resultat og det er vel ikke mye ??????

 

Kan dette også ødelegge for benchmark resultater ?????

 

 

Det rare er at den står i mange tester som scsi .....

 

Så i egenskaper. Der står den som: maxtor 6 yo80po scsi disk device ....

 

hva er galt ?? hva kan jeg gjøre..... ?

 

Fikk ikke noen form for driver eller noe når jeg kjøpte den ......

 

Takker for svar ...........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei takker for svar ...

 

men for min del er det ikke bare oppkobling mot nett men alle program ....:(

 

hvor finner jeg dette med statisk tilkobbling ????? bare maser litt jeg :)

er ikke det en fast ip-adresse og må bestilles ???

 

og det at den registrer hdd med scsi ??? det burde vel ha noe og si ?? :cry:

 

nb når først maskinen "våkner" tar det bare et sekund og ligge på .......

Endret av Thegentelmann
Lenke til kommentar

 

 

Det rare er at den står i mange tester som scsi .....

 

Så i egenskaper. Der står den som: maxtor 6 yo80po scsi disk device ....

 

hva er galt ?? hva kan jeg gjøre..... ?

 

Fikk ikke noen form for driver eller noe når jeg kjøpte den ......

 

Takker for svar ...........

La meg tippe: Du har kjøpt et hovedkort med RAID kontroller og du har glemt å legge inn driveren til denne under innstallasjon av operativsystem?

Om det er slik så skal denne driveren legges inn under innstallasjon av OS (regner med at du bruker XP) ved at man trykker "F6" og henviser til driveren som skal ligge på en floppy.

Det er meget viktig å legge inn alle chipsett/HK/RAID drivere for at maskinen skal yte maks.

Gå til produsentens hjemmeside og last ned driverene.

Lenke til kommentar

Akkurat dette problemet hadde jeg også da jeg byttet til NF7-S v2.0.

 

Det er servicen "workstation" som bruker veldig lang tid på å starte, men det er ikke den som har skylda direkte. I mitt tilfelle skrudde jeg av de servicene som var avhengige av "workstation", men som jeg ikke trenger. De heter:

 

Alerter

Background intelligent transfer Service

Computer Browser

Messenger (ikke MSN, altså)

Net logon

Remote procedure call (RPC) locator

 

Disse kan disables og stoppes i "services" under administrative tools.

 

Lykke til, og fortell hvordan det går.

Lenke til kommentar

Da gauss : de fleste av disse var koblet vekk.disablet de andre men helt uten effekt

 

 

 

Norric : Hei er et abit nf7-s v2 kort og det er raid på dette ....

 

i system er det innstalert raid kontroller via driver til H.K

 

men riktig jeg trykket ikke F6 under innstalasjonen . men det er jo

 

innstalert , som sagt gjennom driver cd til H.K

 

Betyr det ikke noe ??????? :blush::wow::cry:

 

må jeg kjøre ned maskinen og innstalere på nytt ????????

 

 

Rune G

Endret av Thegentelmann
Lenke til kommentar

Jeg ville allikevel ha prøvd litt til på services, det er jo disse som kjøres etter at desktopen dukker opp ved opsptart.

 

Prøv å disable workstation, og derretter restarte.

 

EDIT: jeg reformaterte flere ganger før jeg fant at det var servicene som var feilen hos meg. Mange tapte timer.... Trenger ikke legge inn driverene ved installasjon hvis man ikke skal legge inn OS på en sata eller raid disk.

Endret av da Gauss
Lenke til kommentar
Norric : Hei er et abit nf7-s v2 kort og det er raid på dette ....

 

i system er det innstalert raid kontroller via driver til H.K

 

men riktig jeg trykket ikke F6 under innstalasjonen . men det er jo

 

innstalert , som sagt gjennom driver cd til H.K

 

Betyr det ikke noe ??????? :blush::wow::cry:

 

må jeg kjøre ned maskinen og innstalere på nytt ????????

 

 

Rune G

Jeg har sett noen HK/OS som har vært litt gretne når det gjelder etterinnstallering av RAID drivere.

I ditt tilfelle ser det ut som det har fungert hvis man tenker på HDD ytelse, har sammenlignet med andre på futuremark.com og ser at alle ligger rundt om din score (med unntak av de som kjører RAID).

 

Når det gjelder problemstillingen til forsinkelsen av oppstarten så vil jeg tro at det har med nettverket å gjøre.

Regner med at du har satt på DHCP i nettverkortets egenskaper og dette kan få maskinen til å vente på at den får en IP-adresse automatisk.

Du bør kjøre en fast IP på nettverkskortet så kan det hjelpe betraktelig.

Dette gjøres ved at du går inn i "nettverkstilkoblinger" og så åpner du den "Lokale forbindelse" du bruker, trykk fanen merket "Generelt", velg "Egenskaper", trykk så en gang på "Internett-protokoll (TCP/IP)" og trykk på "egenskaper", let så frem "nettverksadresse" og sett inn ønsket adresse, bruker du gateway så tast inn rett adresse for det også.

 

Dette fungerte på en av mine maskiner men det er ikke garanti for at det vil fungere for deg men er allikevel verdt å teste.

Lenke til kommentar

trn : Har Norton . nen den er lik uten det innstalert også ..... merket problemet straks xp var lagt inn og maskinen startet første gang .....

 

 

:wow::ermm::no::angry:

 

Trodde det med fast ip-adresse var noe en måtte bestille og betale ca 100,- for i mnd,.... kan jo vel ikke bare ta et nummer ?????

Men skal gå inn og se litt der og lete opp ...

 

ingen som har svar på hvorfor den tror den er scsi hdd ??????

 

føler det ligger i det......

 

skjer det ikke noe snart :) kjøper jeg en ny hard disk ..........

 

men det er jo surt om det er bare noen justeringer/driver eller no

Lenke til kommentar

Ser i en Logg i administrative oppgaver at det er hele veien feilmelding/advarsel på nettverks kort .......

 

Feilmeldinger er :

"MASKINEN HAR AUTOMATISK KONFIGURERT IP-ADRESSEN FOR NETTVERKSKORTET MED NETTVERKSADRESSEN +++++++++++++

IP-ADRESSEN SOM BRUKES ER +++++++++++++++ "

 

DETTE ER MELDINGEN BARE I DAG ER DET 13 AV DISSE MELDINGENE I LOGGEN

 

:blush::blush::blush::blush::blush::blush::blush::blush:

 

må nok sjekke opp i dette ... :blush:

Endret av Thegentelmann
Lenke til kommentar

YES det går rett vei :)

 

Gikk inn slik du sa selv om det ikke stemte helt med mitt , men det var jo bare litt andre ord :)

 

satt ip-adresse til fast og brukte den ip-adressen som sto i feilmeldingen.......

 

et vanlig dødelig menneske kan da ikke vite slikt :) men nå gjør jeg det :) så hva gjør det meg nå :) hmm :) he-he

 

 

Fyrte i gang kjelen og det tok 56 sekunder fra knappen ble trykket til

maskinen var i klar giv akt ..........og åpnet første program .....

 

 

Det er vel ikke så gale eller ...........den henger litt på en side før den viser

XP logoen der den "loader"

Det som ''henger" er en svart side som oppe beskriver "brikkesettt/diversystemet"

på hoved kortet ....Videre er det muligheter til og taste F4 for og entre raid funksjon ...denne skjerm står det ca 10 sekunder til ingen nytte :) noe som kan gjøre at den siden hoppes over ?????

 

Hva er normal oppstart tid ???? På kurset jeg er på nå ,der er maskinen oppe på null komma null og det er stappet med drit i dem .......

 

 

TAKKER FOR HJELP :thumbs: og håper og takker for svar på det siste . Så skal jeg ikke mase mer om harddisken ....spørsmålet også :blush:

Lenke til kommentar

Har du reinstallert OS (eller brukt repair) etter at du fikk den nye hardware'n? Mange ganger kreves det at du installerer OS på nytt for å få ting opp å gå som normalt pga nye funksjoner på hovedkortet, nye instruksjonssett til cpu'en , tull i registeret , brann i pølsebua nedi gata og andre absurde detaljer man helst ikke vil tenke på.

 

Ogeh... Ro ned litt på spørsmålstegnene da. Nok med ètt. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...