Gå til innhold

IR styrt rele


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har peiling på hvordan jeg kan IR styre et rele fra en vandelig fjernkontroll. Har noen ekstra fjernkontroller her, og skulle gjerne bygd en ir-mottaker som styrte et rele. Jeg har sett på noen byggesett, men de er så spinndyre og har masse jeg ikke trenger, og mange av dem må du bygge egene sendere for.

 

Noen jeg kan bruke hvilken som helst kontroll på.. slik at jeg på e aller annen måte velger at den skal reagere når jeg trykker på den ene knappen? eller slik at den gir signal til releet når jeg holder knappen nede og ikke gir kontakt lengre når jeg slipper den? Skal kun ha en funksjon og en knapp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tro det bare var å ha en mottaker, koblet til en kondis som holder spenninga da det er seriell kommunikasjon ut, koblet til en transistor som driver et rele, da slås releet på når hvilken som helst knappe trykkes på...

 

Du vil sikkert styre mer enn bare et rele, og da blir det straks verre for da må du ha noe du kan programmere etter hvilken fjernkontroll og hvilken knapp du har...

PIC/AVR basert løsning vil jeg tippe da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...