Gå til innhold

Installere 2000 eller XP


EssspeN

Anbefalte innlegg

Jeg er så sinnsykt lei folk som påstår at Win2k er _SÅ_ mye bedre og stabilt enn WinXP, jeg er i det hele tatt så lei av denne diskusjonen at jeg snart må spy.. Men jeg kjeder meg...

 

Det er tydeligvis ingen som tar hensyn til at det er forskjellig fra maskin til maskin hva som er stabilt og ikke... På noen maskiner som har en viss maskinvarekombinasjon er ingen OS stabile i det hele tatt (da er man egentlig ganske uheldig).

 

Jeg har dessuten brukt både Win2k og WinXP siden lansering... Og jeg kan si av egen erfaring med min egen maskin at det er liten eller ingen forskjell i stabilitet så lenge man følger opp med viktige oppdateringer etc.. Slik vil det alltid være, det har ikke noe med smakssaker å gjøre!

 

Dessuten er det ikke noe problem å konfigurere WinXP på samme måte som Win2k.. Hvis man har litt peil på hva man driver med da.

 

Og det er jo bare å være ignorant når man påstår at det kreves så _ufattelig_ mye tid for å få WinXP til å oppføre seg og se ut som Win2k.

 

 

Edit: Jeg må bare legge til at jeg ville valgt XP pga. at det er det OS'et som er prioritert høyest av MS i forhold til drivere etc. Hvilket har en del å si hvis man driver med videoredigering, siden de fleste produsenter av diverse maskinvare også konsentrerer seg om å lage best mulig drivere til XP.

Når du skriver detta tror jeg du KUN tenker på utseendet...

XP har MASSE dritt gående, hvis du ikke veit om det... SÅ ikke post...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er så sinnsykt lei folk som påstår at Win2k er _SÅ_ mye bedre og stabilt enn WinXP, jeg er i det hele tatt så lei av denne diskusjonen at jeg snart må spy.. Men jeg kjeder meg...

 

Er ikke så veldig rart når det ser ut som om at alle som liker XP aldri/ikke har testa 2000. Derimot, de som virkelig har prøvd begge osene, føler jeg har noe å si. Hjelper lite å si at f.eks XP er best helt uten grunnlag. Blir litt sint på sånt som dette selv. Ler nesten når jeg ser hvor mange som virkelig ikke har peiling på hva de snakker om her.. :ermm:

 

Dessuten skjønner jeg at folk reagerer på XP. Er 110% enig om at XP ser ut som Mikke Mus. De som har tenkt ut dette må virkelig ha vært rusa/høye når de kom på noe slik.. :roll:

 

En fordel med XP siden det støtter Hyper Threading, noe flere snille video redigerings programmer gjør.

 

Helt klart en av de store fordelene med XP ja. Remote saken, som er nevnt tidligere er vell heller ingen en dum ide av Microsoft.

 

Men noe av det posivtive med 2000, er jo at det er et mer uttestet OS. Dvs. blandt annet si at det har kommet flere Service Packs til det som gjør det mer sikkert/stabilt. Er gjerne et par "småbarnsfeil" med ny OS.

 

-ahpadt (Bruker XP nå. Men er 2000 patriot)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Kan ikke la være å legge merke til alle postene der folk sier "WinXP føkker opp hele maskina mi!" og "Har bare hatt trøbbel siden jeg la inn WinXP".

Hva i all verden er det dere gjør for å få Windows til å bøgge så voldsomt? Jeg har ikke hatt en eneste bluescreen i XP siden jeg først begynte å bruke det (hvilket var Januar '02).

Klar over at enkelte programmer er laget av fullstendige idioter som kan lage krøll både her og der, men slike problem som dere har må vel være til en viss grad deres egen feil?

 

Problemet er ikke at et OS er dårligere enn et annet OS, problemet må vel være de som bruker det?

 

Just my two cents..

Det er jo ikke brukeren når samme bruker har brukt begge OS eller kanskje fortsatt gjør det.

 

Og "Loffelur", you have NOT seen the light. Det du så var bare lyset fra skjermen.

 

Remote kan man barelegge inn i Win2000, deresom ikke vet hvordan man installerer noekan ta en turinnom www.winxp.no. hahah

Endret av shamanix
Lenke til kommentar

Jeg skjer ikke helt forskjellen ved å bruke de en av de to opprativsystemene. kjører win2000 nå iogmed att sp1 updaten klikka på xpn. har selv kjørt xp siden det kom ut fra til fredagen, merker ingen forskjell på rambruk ol. eneste jeg ser som en bakdel på en av de to er att win2k må restartes hvis du endrer på komponenter som feks, ved å kobble i en disk til må man starte win2k, win2k scanner etter disken å finner den. derretter må pc'n restartes pånytt noe som ikke gjelder for xp. Ville nok ha installert xp jeg ja :) ser ikke noen minus med det. men det spørrs om sp1 klikker til deg å da :roll: gjorde til både meg å til en kompis (ja har org. key) :roll:

 

 

Edit; skriveleif :p

Endret av eln
Lenke til kommentar
brune-ha: så ikke at du siterte mello... trodde du bare kalte meg "skadet" som alle andre jeg kjenner :p
Flemming, vi sa til deg i fjor at du er skadet, må vi minne deg på det der igjen?

Ser du det er quotet nå?

Seriøst, sier alle bekjentene dine at du er skadet?

Vennene dine og? (tar forbehold om han ikke har venner)

 

Har dere sett listen over hva de som har fått mest i 3dmark01 får... Alle de fire øverste utenom 1 bruker 2000... Rart? Synes ikke det...

De som har satt seg inn i ting (ikke bare innstalert nyeste msn og sier at de ikke skjønner hvordan andre får XP til å kræsje...], vet at XP har masse dritt gående som SLUKER ressurser.... 2000 har selvfølgelig også det... Men ikke like mye...

Tror du f.eks den hunden, pluto skinnen og alle "hjelpe" wizardene ikke bruker ressurser...?

Endret av brune-ha
Lenke til kommentar

Hvis man går inn i start->run "services.msc" og skrur av en del prosesser som ALLTID går i bakgrunnen så har man 40-80mb merram ledig i winxp etter restart, i 2000 er det også mye å spare, men ikke like mye + at deter en hel haug av møkka funksjoner, og ja jeg sier det igjen: "wizarder"som er sinnsykt irriterende og ressurskrevende.

 

De som bare har installert msn og service pack og ikke en delprogrammer og spill kan ikke si noe om hva som er mest stabilt.

Lenke til kommentar
Det var unødvendig sagt. Jeg tror de fleste tenkte på ham med en gang.

Nå synes jeg du er unødvendig...

Nå syns jeg at du er unødvendig...

Nå var det jo faktisk jeg som startet med et seriøst innlegg pluss at jeg kommenterte de som KUNN sa enkeltstavelser med dritt om xp. Ikke min feil i at dere dro meg med i fallet. Lurer forøvrig på når vi treffer bunnen... har en følelse på at det neste inlegget vil ta kaka:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...