Gå til innhold

Abit hk kvalitet?


Åsmund

Anbefalte innlegg

Alltid når jeg ser spørsmål om hvilket hk de skal kjøpe så er det fryktelig ofte at de nye abit korta blir anbefalt.

 

Det er jo haugevis av folk som har problemer med Abit nå!

Har dere fortsatt samme mening om Abit?

Syns bare det er litt rart at det blir anbefalt, selv om det er bra når det først virker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alltid når jeg ser spørsmål om hvilket hk de skal kjøpe så er det fryktelig ofte at de nye abit korta blir anbefalt.

 

Det er jo haugevis av folk som har problemer med Abit nå!

Har dere fortsatt samme mening om Abit?

Syns bare det er litt rart at det blir anbefalt, selv om det er bra når det først virker.

Grunnen til at det ser ut som at mange som har problemer med abit sin kort er fordi det er så mange så kjøber dem. Så jeg tviler på at de har mer produksjonsfeil enn andre produsenter. :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har laget maskiner rundt ca 15 Abit kort, og jeg har kun hatt problem med ett, og jeg fikk straks nytt kort. Det første Asus kortet jeg fikk tak i ble en "pain in the ass". -Ikke bare er Abit kortene meget feilfrie, de er også stabile, full av ekstrautstyr, gode til å overklokke med og fremtidsrettet. -Bruker fortsatt Abits legendariske BP6 (dual socket 370) som "konemaskin". -Funker bedre enn mange system med dobbel så rask prosessor. -Så skal du ha en problemløs maskin. -Velg Abit!

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd problemer med NF7-S V2.0 Har bygd 3 maskiner med det,men NF7-M (onboard vga)derimot så har jeg bygd 1 maskin med det og sendte 2 kort i retur før det 3. funka etter at jeg oppgraderte biosen på det...Møkka kort..

Ustabilt til 1000 og artifacts på onboard VGA...

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
Jeg har laget maskiner rundt ca 15 Abit kort, og jeg har kun hatt problem med ett, og jeg fikk straks nytt kort. Det første Asus kortet jeg fikk tak i ble en "pain in the ass". -Ikke bare er Abit kortene meget feilfrie, de er også stabile, full av ekstrautstyr, gode til å overklokke med og fremtidsrettet. -Bruker fortsatt Abits legendariske BP6 (dual socket 370) som "konemaskin". -Funker bedre enn mange system med dobbel så rask prosessor. -Så skal du ha en problemløs maskin. -Velg Abit!

Det har ikke så mye med ABIT som merke å gjøre, mer hva de putter på de stakkars printkortene som skal bli mishandlet av oss overklokkere.

Ta mitt Abit KD7 (måtte det brenne i de evige jaktmarker til verdens undergang), møkkakort, ustabilt som ******, lager bare krøll, ikke no agp/pci sperre og VIA! KT400 chipsetet = møkkakort, Abit KT7 er samme møkket, husker ikke chip og sånn, men ustabilt hk til tusen.

 

Jeg tror heller dere skal se på hva av deler som ligger på hk'ene, veldig mange hovedkort er forskjellige fra revisjon til revisjon. 1.0 kan være møkk 1.1 dødsbra.

det er så masse å ta stilling til.

Så det å si at Abit som hovedkort produsent er dårlig, vil være en slett påstand.

 

Rolf

Lenke til kommentar

Hadde store problem med mitt gamle Abit BX133-RAID, kondensatorene tok kvelden, og MSI har blitt veldig sparsome på kjølepastaen på chipset kjøleren,

har måttet returnere 3 K7N2 Delta-ILSR kort fordi chipset har tatt kvelden,

etter en kjapp undersøkelse så oppdaget jeg raskt att det bare var en bitteliten

forholdsvis hard klumt med kjølepasta under kjøleren, som førte til att kjøleren

bare hadde kontakt med chip gjennom dålig ledende pasta, kortene jeg fikk igjen

hadde samme problemet, men der bare byttet jeg pasta.

Hvis enn kjøper MSI sjekk chipset kjøler!

 

Har 5 ABIT hovedkort i daglig drift, med alt fra P3 til P4 og AMD prosessorer, men har ikke noen problemer med dem.

Lenke til kommentar

Har ikke telling på hvor mange Abit kort jeg har hatt, men jeg har ingen planer om å begynne med noe annet. Det jeg opplever som "problematisk" er chipsetter endel kort bruker (hverken Abit, MSI, Asus kan jo for f.eks typiske VIA-issues).

 

Hvis Abit soper inn f.eks $100mill på i865PE kort (ASP $100 * 1mill kort), og $14mill på KT800 kort (ASP $70 * 200k kort), hva tror du egentlig Abit legger mest resurser i utviklingen/testing av?

Lenke til kommentar

Er den lykkelige eier av ABIT IC7 MAX 3, har hatt det siden november, ingen problemer, har og ett ASUS hk hjemme som funker bra (socket a)

 

Har tidligere hatt problemer med Abit KD7 (socket a, KT 400)

 

Har problemer på jobb pr i dag med epox ! :-(

(Der har vi 24 maskiner med Abit NF7-M som fungerere 100%)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...