Gå til innhold

hvilken distro?

ways

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis du skal over til linux må du lære deg og søke og lese. Så hvorfor ikke starte nå, og søke igjennom forumet om slike poster. jeg er nokså sikker på at det er MINST 20 slike tråder her.

joda, men hvis jeg spør litt spesifisert, får jeg ett mer nøyaktig svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal den være server er det vel ikke nødvendig å kjøre desktop? Sats heller på tekstmodus. Nesten ingen serverprogramvare har GUI-oppsett uansett.

Dersom du vil ha en desktop distro som er enkel er SuSE 9.0 tingen!

satster på en blanding av desktop/server, så jeg trenger nok gui. gjør det både letter og finere :green:

Skrevet
Hva er best, kjøtt eller fisk?

Hittil i tråden har man:

* Mandrake

* Fedora

* Debian

* Slackware

* SuSE

* NetBSD

* OpenBSD

* FreeBSD

* Xandors

* Gentoo

* Red Hat (dead rat)

Altså 11 anbefalinger til "best" distro, og det er 13-14 brukere som har postet.

Ja.

Kanskje vi skulle hatt en sticky poll om "hvilken distro er best" heller, som ble nullstilt hvert halvår?

det er det som er problemet. alle anbefaler hvert sitt. :roll:

men jeg må si at å anbefale netBSD fordi det er det vanskeligste, er tåpelig (dette er ikke til deg, DrDoogie). ja, man vil lære, men man må krabbe før man kan gå osv. litt lett i begynnelsen, ellers mister man motet.

mao; jeg får bare prøve alle sammen selv, siden det tydeligvis er en smaks-sak.. men takk for alle meningene ihvertfall.. :)

Skrevet

Er de fleste enige i at fedora er bra å begynne med da?

Og ang poll... det blir en poll det blir vanskelig å lese noe ut av.. grunn: folk stemmer på forskjellige premisser.

Skrevet
Selvsagt er det lett med de andre og, men jeg må si at personlig så synes jeg Gentoo sin er den definitivt beste. Nå har jeg ikke prøvd Fedora noe særlig, men om det er likt RedHat, så husker jeg at det ofte var konflikt med manglende RPM's...

Yum tar seg av alle avhengigheter i Fedora nå. Den gjør det samme som apt i Debian urpmi i Mandrake, emerge i Gentoo osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...