Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brave fungerer ikke med VG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med Brave blokkerer den nye popupen som VG og Schibsted aviser rullet ut i dag, dermed får du ikke brukt siden som normalt siden denne popupen er helt ny. Se andre tråder om den nye reklamemodellen til Schibsted i andre tråder her på forumet

Skrevet
FrihetensRegn skrev (5 minutter siden):

Noen som har Brave nettleseren på telefonen og som kan se om det bare er meg jeg ikke får til å scrolle nedover på VG og E24?

Ja, samme her.

Skrevet

Går det an å slå av den funksjonen som blokkerer popups midlertidig?

Testet med Firefox og der fungerer det, men der fikk jeg opp pop up om cookies.

Og så fikk jeg en påminnelse om hvorfor jeg ikke pleier å besøke norske aviser pga fokuset i innhold og reklamer:

Screenshot_20260602-190321.thumb.png.3ea512326f45cf18e162905cdf43a911.png

Skrevet
FrihetensRegn skrev (15 minutter siden):

Noen som har Brave nettleseren på telefonen og som kan se om det bare er meg jeg ikke får til å scrolle nedover på VG og E24?

Jeg opplever det samme på min bærbare PC (Brave 1.90.128 (Official Build) (64-bit)). Scrollefeltet på høyre side er synlig ett sekund, så forsvinner det og siden "låses", etter det kan kan jeg ikke scrolle. Scrolling på tek.no fungerer heller ikke.

Skrevet
FrihetensRegn skrev (3 minutter siden):

Går det an å slå av den funksjonen som blokkerer popups midlertidig?

Ja, trykk på Brave ikonet helt øverst til høyre.

Skrevet (endret)

Brave nettleser: Nederst på siden "Cookieinnstillinger" klikket jeg på "Godta alle", for vg.no, tek.no og e24.no.
Og det ser ut til at Brave Shields fungerer fint -- ingen reklame på sidene. Cookies er jeg usikker på siden jeg valgte "Godta alle".

Her er litt info fra Shields fra vg.no:

Spoiler

brave-shields--vg.thumb.webp.394c8625811054679c13ae9b2a3d245b.webp

Jeg lagde meg en egen profil for Schibsted-stuff, og sletter alt når jeg lukker profilen; "Delete data on exit":

Spoiler

brave--delete-data-on-exit.thumb.webp.c91f5aabb8a5b9c8c031d4ba79177b5c.webp

Endret av SpaceHog

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...