Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pris på husbygging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har bygd hus eller fått pris på bygging nylig? Og kanskje vet omtrent hvor mye det koster å bygge et hus med eks 100m2 i grunnflate og 1,5etg?

Vet at noen her selvsagt kommer til å kommentere at det er som å spør hvor langt er et tau. Men da jeg bygde hus for noen år siden var det ofte snakk om at et hus omtrent på nevnte størrelse gjerne kom på underkant av 2 mill før div innredning som gulv, kjøkken osv og ofte endte på totalt opp mot 2,5. 

Dette stemte i flere tilfeller jeg vet om. Fins det noen lignende anslag nå for tiden ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

40.000/m2 med enkle grunnarbeider og normal standard? Enkel tilkomst til tomt, kun graving, vann med mer like i nærheten av huset. Lite vinkler, normale spenn, standard materialer. Ett forslag i alle fall. 

Edit: Du får en pekepinn ved å sjekke prislisten til noen ferdighusleverandører.

Endret av Aldrack
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hentet selv inn pristilbud på denne husmodellen som er ganske lik det du beskriver størrelsemessig https://www.nordbohus.no/hus/sans- tilbake i 2024. Det er altså et par år gammel informasjon, men det gir kanskje en pekepinn man kan regne ut fra.

Ferdig innredet og innflyttingsklart/nøkkelferdig, med standard/rimeligste utførelse, kom totalprisen på min flate tomt på 4 783 000,– Jeg hentet også inn priser fra flere forskjellige byggefirmaer, men dette var en av de rimeligste løsningene den gangen fra pålitelige byggfirma.

Man kan selvfølgelig trekke fra litt på prisen om man ikke vil ha det levert med kjøkken og gulv++, slik du nevner, men man er nok uansett et godt stykke unna 2,5 millioner i dag.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (14 minutter siden):

2-2.5 millioner må være 20 år siden... 

ca 15+ men synes det er lite mtp at prisen grovt regnet har doblet seg 

Endret av Poelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...