Vokteren Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden En ting er helt sikkert, min handling i Sverige blir ikke mindre av dette: https://www.nettavisen.no/okonomi/grillet-stoltenberg-om-matmoms-og-drivstoffpriser-ser-du-det-ikke/s/5-95-2937088 Stoltenberg er i gammel sosialdemokratisk ånd, helt overbevist om at alt av verdiskaping i landet skal innom statskassen mange ganger. Når skattetrykk og avgifter øker, vil også lønnskravene øke. På godt norsk kalles dette inflasjonsdrivende politikk. 3 1
Kahuna Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Nå rører du fælt. Dette er ikke 'økning av avgifter'. Det er stabilt nivå. 3
Salvesen. Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Sparer vell noen hundrelapper pr måned på dette.. Stoltenberg gir tusenlapper i skattelettelser hvert år.. 2
Karl_N Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Salvesen. skrev (17 minutter siden): Sparer vell noen hundrelapper pr måned på dette.. Stoltenberg gir tusenlapper i skattelettelser hvert år.. "Noen hundrelapper per måned" blir jo flere tusenlapper hvert år, det også. 1 1
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Karl_N skrev (6 minutter siden): "Noen hundrelapper per måned" blir jo flere tusenlapper hvert år, det også. Ja? Og noen tusenlapper blir titals pr år.. 1 1
Den åttende profet Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Bare tull, den momsreduksjonen havner i lomma på matvarekjedene over tid. Prisene er basert på hvor mye kundene kan betale, og det gapet momsen skaper, kommer til å bli tettet, selvsagt på en måte som ikke virker for mistenkelig. Ekstra profitt for kjedene. At matvarekjedene ØNSKER momskutt i Norge, forteller deg alt du trenger å vite om hvem som tjener på den momsreduksjonen. De gjør ingenting av veldedighet. 4 1
Karl_N Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ja? Og noen tusenlapper blir titals pr år.. Du skrev at man sparer "vel noen hundrelapper per måned på dette, men Stoltenberg gir tusenlapper i skattelettelettelser hvert år. Altså at besparelsen du sikter til først blir i samme størrelsesorden som skattelettelettelsene. Kun det jeg ville poengtere, ettersom dette gjør besparelsen betydningsfull for mange. Hvor du får disse titalls tusenlappene i året fra vet ikke jeg. 1
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Karl_N skrev (5 minutter siden): Du skrev at man sparer "vel noen hundrelapper per måned på dette, men Stoltenberg gir tusenlapper i skattelettelettelser hvert år. Altså at besparelsen du sikter til først blir i samme størrelsesorden som skattelettelettelsene. Kun det jeg ville poengtere, ettersom dette gjør besparelsen betydningsfull for mange. Hvor du får disse titalls tusenlappene i året fra vet ikke jeg. Skatteetaten har skattekalkulator som går lengre tilbake enn før støre kom i regjering. Poenget er at halv moms utgjør lite penger og folk klager allerede på slike småbeløp hvert år. Pengene må også hentes inn andre plasser i enten økte skatter eller besparelser. 1 1
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Salvesen. skrev (1 time siden): Sparer vell noen hundrelapper pr måned på dette.. Stoltenberg gir tusenlapper i skattelettelser hvert år.. fra sifo sin 2025 kalkulator hadde dette utgjort 311 kroner for en mann i min alder. Siden støre ble valgt inn har min skatt på min fastlønn i 2021 sunket med ca 2500 kroner om en tar hensyn til 10.5 måned med skattebetaling. Og for hvert år skatten har gått ned har det vært hyl og skrik om hvor lite skattelettet er. Men når forslag som dette tas opp da er det helt fantastisk! Ikke lett å forstå seg på... 1 1
Filmvenn Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 49 minutes ago, Den åttende profet said: Bare tull, den momsreduksjonen havner i lomma på matvarekjedene over tid. Prisene er basert på hvor mye kundene kan betale, og det gapet momsen skaper, kommer til å bli tettet, selvsagt på en måte som ikke virker for mistenkelig. Ekstra profitt for kjedene. At matvarekjedene ØNSKER momskutt i Norge, forteller deg alt du trenger å vite om hvem som tjener på den momsreduksjonen. De gjør ingenting av veldedighet. Bra at noen i det minste klarer å se dette! Dette er derfor Rema1000-Listhaug forsøker å pushe på dette. Ikke veldedighet. Fordi det tjener hennes rike onkler. 3 1
Salvesen. Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Filmvenn skrev (22 minutter siden): Bra at noen i det minste klarer å se dette! Dette er derfor Rema1000-Listhaug forsøker å pushe på dette. Ikke veldedighet. Fordi det tjener hennes rike onkler. Ja blir spennende å se hvor mange dager det går før dette er spist opp i Sverige. Håper noen følger nøye med og rapporterer. Tipper under 6mnd om ikke det skjer noe særlig endring i inflasjonen om dagen. Dog er det vanskelig å følge med slik prisingen er i dag og alle tilbudene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå