Gå til innhold

Definisjon av trance/techno/club/dance/house/elect


Pug

Anbefalte innlegg

Dere som mener slik musikk er usmakelig og klisjefylt har dessverre ikke fått den gaven at hjernen svetter gledesstoffer når slik musikk strømmer gjennom hodet. For meg er trance og annen bassfull musikk med "syntetiske" toner helt ubeskrivelig deilig å høre på. Kroppen klarer ikke å være i ro, og jeg behøver absolutt ikke noe ekstra innabords for å glede meg over musikk!

 

Jeg har ikke vært innom så mange andre sjangere enn den elektroniske, fordi den har gledet meg fra første stund, så jeg har ikke hatt behov for å sette meg inn i noe annet. Men jeg forbanner absolutt ikke de som ikke liker sjangeren, men ikke sleng unødvendig dritt om den!

 

Ferry, Gee Moore, Blank&Jones og Sander Kleinenberg er store navn i mine ører.

 

Og Dina,Tina, ja, de skal liksom komme under "trance"? jeg gråter mine sørgetårer. Forsøpling kalles det. Brutalt!

Endret av fredriri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

btw, MoS som bfisk skriver om er Ministry of Sound.

 

Det som derimot irriterer meg er at Platekompaniet butikkene har fjærnet "Techno" labelen og satt "electronica" i steden for.

 

Hvorfor har de gjort det?

 

Har techno for dårlig rykte mtp dop?

Eller lages det kun "electronica" for tida?

 

<---- En som hører på techno og ikke electronica :p

Lenke til kommentar
Hosue: en roligere sjanger, gjerne mellom 120-130bpm. Sounden er gjerne komponert av en drøss forskjellige rytmer. Her er trommer - saxer, funky vokaler og groove ingrediensene. Min personlige favoritt. Det er lite house ute i gatene, men dere kan jo høre innom www.defected.co.uk, mitt favorittlabel, for smakebiter.

 

House: :w00t::dribble::w00t:

 

Defected: :love:

Lenke til kommentar

Jeg liker electronica best. Og kan anbefale alle artistene på Warp Records (bl.a. Aphex Twin, Plaid og Boards of Canada), og dessuten andre grupper som Banco de Gaia, Bent, Múm, Koop, Pleasure, Air, Etienne de Crecy, Towa Tei, og noe av Howard Maple :yes:

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Lord Bergen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...