Gå til innhold

Legger ned Highguard

Anbefalte innlegg

Skrevet
37 minutes ago, Iki said:

Webfishing utvikleren ble mobbet av internett, hele produksjonen ble lagt ned, og personen måtte inn i politibeskyttelse...

Spillet døde ut med en gang en gjeng på nettet begynte å sende trusler til utvikleren.

Jeg finner ingen kilder på "politibeskyttelse" eller at spillet "døde med en gang". Det du gjentar er forum-rykter, ikke dokumentasjon. Hvis du mener det er fakta: link til en troverdig kilde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Iki skrev (8 timer siden):

En haug personer som ikke var interessert i spillet lastet det ned, startet det, slik at dem blir godkjente i tilbakemeldinger på Steam, og så sluttet de.

Det er jo avklart at snittiden er 90 minutter blant 2 millioner spillere. Jeg forstår ikke hvorfor du tviholder på dette standpunktet ditt. 2 millioner spilte i snitt 90 minutter. Etter kort tid (få timer) forsvant 90 % av disse spillerne (basert på tall fra Steam) . Etter noen dager var det knapt 1000 personer som spilte spillet på et vilkårlig tidspunkt.

Det fremstår helt irrelevant om noen ga negative anmeldelser på begrenset grunnlag. Det er ikke holdepunkter for at negative anmeldelser på Steam gjorde at (enkelt sagt) 1,99 millioner ga opp spillet etter 90 minutter prøvetid. Dette er ikke så komplisert.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Skrevet
Donkey Kong skrev (5 minutter siden):

Det er jo avklart at snittiden er 90 minutter blant 2 millioner spillere. Jeg forstår ikke hvorfor du tviholder på dette standpunktet ditt. 2 millioner spilte i snitt 90 minutter. Etter kort tid (få timer) forsvant 90 % av disse spillerne (basert på tall fra Steam) . Etter noen dager var det knapt 1000 personer som spilte spillet på et vilkårlig tidspunkt.

Det fremstår helt irrelevant om noen ga negative anmeldelser på begrenset grunnlag. Det er ikke holdepunkter for at negative anmeldelser på Steam gjorde at (enkelt sagt) 1,99 millioner ga opp spillet etter 90 minutter prøvetid. Dette er ikke så komplisert.

Det er svært lett å gå inn på steam for så å se når anmeldelser ble lagt ut, hvor lang spilletid personene med anmeldelsene hadde, og hva anmeldelsene innholder.

Vi kan bruke steamDB / charts til å se hvor mange aktive spillere det var til en hver tid.

Det er korrekt det du skriver at det var en voldsom bølge personer helt i starten. Som så avtok hurtig. Problemet er at man ikke kan anta alle spilte i 90 minutter.

Snitt-tiden forteller kun gjennomsnittlig tid for alle som har spilt spillet, det gir ingen god pekepinn på hvor lenge spillere faktisk spilte det.

Om 2 personer spilte i 5 minutter og 1 spilte i 60 så vil snittet ligger på 23 minutter. Det betyr ikke at de 2 første har spilt gjennom store deler av spillet.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Iki skrev (7 minutter siden):

Det er korrekt det du skriver at det var en voldsom bølge personer helt i starten. Som så avtok hurtig. Problemet er at man ikke kan anta alle spilte i 90 minutter.

Gjennomsnitt

Jeg vet ikke helt hva du argumenterer for. Men jeg forstår at du mener at falske anmeldelser er årsaken til at mange (hvor mange, egentlig?) sluttet å spille Highguard, selv om snittiden er 90 minutter blant to millioner spillere.

Jeg tror jeg gir meg der.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Skrevet
Donkey Kong skrev (Akkurat nå):

Jeg er fullstendig klar over hva et gjennomsnitt er.

Hvilket er grunnlaget for utregningen jeg viser til nederst i kommentaren min...

Hvor mange av de 2 millionene spilte mindre enn 90 minutter og hvor mange av dem spilte mer?

Ved fare for å gjenta meg selv.

Gjennomsnittet sier kun den totale spilletiden fordelt på alle som spilte spillet. Det sier ikke hvor lenge hver spiller spilte spillet.

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Iki said:
7 minutes ago, Iki said:

Det er svært lett å gå inn på steam for så å se når anmeldelser ble lagt ut, hvor lang spilletid personene med anmeldelsene hadde, og hva anmeldelsene innholder.

Vi kan bruke steamDB / charts til å se hvor mange aktive spillere det var til en hver tid.

Snitt-tiden forteller kun gjennomsnittlig tid for alle som har spilt spillet, det gir ingen god pekepinn på hvor lenge spillere faktisk spilte det.

Om 2 personer spilte i 5 minutter og 1 spilte i 60 så vil snittet ligger på 23 minutter. Det betyr ikke at de 2 første har spilt gjennom store deler av spillet.

Ja, gratulerer, du har oppdaget at et snitt ikke viser fordeling. Det vet alle.
Men det hjelper ikke saken din, det gjør den verre. Og eksempelet ditt med 2 som spiller 5 min og 1 som spiller 60 min? Det er jo akkurat sånn et flopp-spill ser ut: masse folk tester 5–30 min og drar, noen få blir. Takk for at du beskrev problemet selv.

Skrevet (endret)
Iki skrev (1 minutt siden):

Hvor mange av de 2 millionene spilte mindre enn 90 minutter og hvor mange av dem spilte mer?

Det er irrelevant. Poenget er at svært mange må ha spilt veldig mye for at snittiden skal bli 90. Likevel sluttet i praksis alle å spille.

Jeg forstår du mener alle sluttet pga falske anmeldelser på Steam. Den åpenbare årsaken er at spillet ikke var gøy. Men vi får være enige om å være uenige.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Iki said:

Om spillet var bedre med 5v5 så ville vi sett at folk ønsket å spille denne modusen.

Balanseringen av raid delen av spillet var slik at 3v3 fungerte bedre, samt at spillere på høyere nivå hurtigere utforsket kartene.

Det viste godt hvorfor det ikke ble lansert med 5v5.

Godt mulig at det fungerte dårlig med 5v5. Jeg prøvde det aldri så det kan jeg ikke si noe om.

En viktig grunn for at jeg ikke testet var at det var 3v3, for meg er det et krav med minimum 4v4 i slike spill siden vi ofte er 4 stykker som spiller sammen. Når de så senere kom med 5v5 var det alt åpenbart hvor det ville gå så da var det ikke lengre aktuellt. 

Ikke at det at om jeg deltar eller ikke spesifikt gjør noen forskjell, men det illustrer hvordan preferansene av den selvutvalgte gruppen av spillere formes av rammene til spillet slik de er ved oppstart. Hadde spillet blitt annonsert med 5v5 så ville spillergruppen også vært anneledes ved start og dermed preferansene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...