Gå til innhold

Valg av reise ryggsekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg har nettopp bestilt og fått, zeeksack 30l. Når jeg først så den trodde jeg at det var den perfekte sekken til reise, om den hadde bare vært LITT større. Så noen dager etter slipper de en 40 liter. MEN, den er 60 cm høy, og over det som er tillatt som bagasje på fly. 

Så jeg tenkte å høre om det var noen som vet om noen alternativer?

ønsker for sekken er:

- innenfor målene: 55x40x23 i størrelse

- regntett, eller medfølgende regntrekk

- smart oppevaring(her er zeeksack overlegen, liker sideåpning, og spesielt topplokket(sekken kan åpnes fra topp og side)

- god å bære rundt på en dag(gode seler/hoftebelte

- god service/garanti om noe skulle bli ødelagt

- Slitesterk(buy it once)

- koste under 2000kr

Noen som har noen erfaringer eller tips å komme med?

(bruk er: helgeturer, dagsreiser med jobb/annet der jeg må gå med sekken en hel dag, jobbsekk(lærer) )

takk:)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt denne typen via jobb i mange år:

Best Camera Bag and Backpack You Can Buy in 2026 - CNET

tror det er peakdesign og er vell egentlig en kamera sekk slik jeg har forstått det men digger også side lommene på den og "hyllene" den kommer med. Den er ekstremt slitesterk virker det ut som, har drasset den "verden over" i mange år nå uten at en egentlig ser det foruten litt støv i fra diverse lager rundt om. er også behagelig og har greit med smarte løsninger. 

Dog mulig den begynner å bli utdatert, jeg er ikke så kjent i ryggsekk markedet 😛

Skrevet

Har i mange år brukt Wenger Synergy. Den finnes i flere varianter og man kan få den for rundt 700,-. Er usikker på om min variant også er 26 liter, men har lært meg å pakke effektivt blant annet med noen klær i microfiber.

Er god å gå med og selv i småfly har jeg aldri hatt problemer med å få den med meg.

20251228_134714.thumb.jpg.7909aafb84ba612469378af9ebc5ccc1.jpg

Skrevet

Følger litt med om noen kommer med noe annet lurt. 

Jeg har en eldre variant av Targus 15.6" Cypress Hero Backpack som jeg bruker til jobbreiser med opp til 3-4 overnattinger. Kjekk lomme til laptoppen. Den er nok i overkant stor for en del flyselskaper selv om det har gått fint til nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...