Gå til innhold

Abit NF7-S vs Asus A7N8X


skj0000

Anbefalte innlegg

Selv hadde jeg ett av hver til to av mine pcer, men bytta til Abit NFS-7 v.2 på den maskinen med ASUS kortet fordi jeg hadde problemer med det intregrerte lydkortet, sikkert ikke en vanlig feil, bare litt uheldig med mitt eksemplar. Men utenom det liker jeg begge. :yes:

Skulle jeg valgt hadde jeg nok gått for Abit kortet da det skal være bedre til klokking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med Epox da? Skal ingen si noe fint om dem? :cry:

Epox er et knall kort det også. Best ytelse av disse tre kortene, meget gode overklokkingsegenskaper og lavest pris så vidt jeg vet.

 

For å se testen av Epox 8RDA+ på hardware.no følg DENNE linken.

 

EDIT: Enda en skriveleif

Endret av TJ
Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=168525&st=80

 

Har ikke peiling. men sjekk it out

 

Sitat EnD.R.E.:

Det er den velkjente buggen til NF7. Du må gjøre L12-modden på CPU-en din så den blir til 166 FSB. Har gjort det samme selv.

 

Bruk en spiss blyant og fyll det lille hullet (8bit mode er ikke noe vits).

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=15300

Buggen går ut på at det er problemer med høy FSB med 133 FSB CPU-er på NF7 2.0.

 

NF7 er et godt OC-kort det, men det har dessverre endel feil som man kan støte på om man driver med "seriøs" klokking (les: med enn 2500@3200). De nye (kjennetegnes ved at de har sølvfargede kondensatorer istredenfor svarte) er heller ikke like gode som de gamle når det gjelder å nå høy FSB (225+).

Lenke til kommentar
Stabilitet? kan du bevise de påstandene?

Mitt Abit NF7-S er dønn stabilt. 

 

Angående buggs. Versjon 1.x hadde visst nokk noen buggs, men dette ble rettet opp i versjon 2.0 som selges i dag

Det med stabilitet har jeg fra egne erfaringer (m/v 2.0). Vifta på Northbridge sluttet å virke bl. a. Mulig at jeg har vært særskilt uheldig med mitt eksemplar, men uansett så byttet jeg det i Asus A7N8X Deluxe, og har aldri angret :)

 

Asus er synonymt med kvalitet :w00t:

(Misforstå meg rett, Abit leverer absolutt god kvalitet de også)

 

EDIT: Skriveleif

viften sviktet på mitt kort også. Ringte til komplett, hadde ny vifte dagen etter i posten.

Har du flere eksempler på stabilitets problemer?

Lenke til kommentar
Stabilitet? kan du bevise de påstandene?

Mitt Abit NF7-S er dønn stabilt. 

 

Angående buggs. Versjon 1.x hadde visst nokk noen buggs, men dette ble rettet opp i versjon 2.0 som selges i dag

Det med stabilitet har jeg fra egne erfaringer (m/v 2.0). Vifta på Northbridge sluttet å virke bl. a. Mulig at jeg har vært særskilt uheldig med mitt eksemplar, men uansett så byttet jeg det i Asus A7N8X Deluxe, og har aldri angret :)

 

Asus er synonymt med kvalitet :w00t:

(Misforstå meg rett, Abit leverer absolutt god kvalitet de også)

 

EDIT: Skriveleif

Vell Asus er ikke BARE kvalitet, Abit har selvfølgelig sine feil.

Men det har Asus også:

ASUS bekrefter feil på K8V Deluxe

Lenke til kommentar
Stabilitet? kan du bevise de påstandene?

Mitt Abit NF7-S er dønn stabilt. 

 

Angående buggs. Versjon 1.x hadde visst nokk noen buggs, men dette ble rettet opp i versjon 2.0 som selges i dag

Det med stabilitet har jeg fra egne erfaringer (m/v 2.0). Vifta på Northbridge sluttet å virke bl. a. Mulig at jeg har vært særskilt uheldig med mitt eksemplar, men uansett så byttet jeg det i Asus A7N8X Deluxe, og har aldri angret :)

 

Asus er synonymt med kvalitet :w00t:

(Misforstå meg rett, Abit leverer absolutt god kvalitet de også)

 

EDIT: Skriveleif

viften sviktet på mitt kort også. Ringte til komplett, hadde ny vifte dagen etter i posten.

Har du flere eksempler på stabilitets problemer?

Les f. eks. EnD.R.E.'s innlegg.

 

Problemet med mitt kort var at PC'en låste seg omtrent 10min etter at den ble skrudd på. Jeg prøvde med 2 forskjellige prossessorer, 2 forskjellige skjermkort, 2 forskjellige typer DDR-minnebrikker og 2 forskjellige OS (Win XP og 2000). Og før du spør: Ja, jeg formaterte og ja, jeg defragmenterte. Jeg klarte ikke å bli kvitt problemene med kortet, så gikk returnerte det og kjøpte Asus i stedet som jeg også hadde meget god erfaring med fra før. Jeg er fullstendig klar over at ikke alle A7N8X Deluxe fra Asus har vært feilfri, men likevel sverger jeg til dette merket pga mine foregående personlige erfaringer med produsenten.

 

Og for å gjøre det helt klart Morpheus^, mente ikke å fornerme deg på noen måte ved å si at jeg foretrekker Asus foran Abit pga bedre stabilitet.

Lenke til kommentar
Asus A7N8X Deluxe sin test var jo Nforce2 vs VIA KT 400

Overskriften sier det selv:

NVIDIA nForce2 vs VIA KT400

Ja, men testen evaluerer Asus A7N8X Deluxe og ikke nforce2 generelt.

Tja, hvis du ser i konklusjonen så har via vs. nforce vært en stor del av testen...

Så vil ikke si at Fordi Asus fikk bedre enn Abit så er kortet bedre...

 

At nForce2 er et meget bra brikkesett er det liten tvil om. I de aller fleste tilfeller er nForce2 overlegent KT400-brikkesettet. Forskjellene er derimot ikke så store i applikasjoner som ikke drar nytte av den høye båndbredden som nForce2-brikkesettet tilbyr.
Lenke til kommentar
Asus A7N8X Deluxe sin test var jo Nforce2 vs VIA KT 400

Overskriften sier det selv:

NVIDIA nForce2 vs VIA KT400

Ja, men testen evaluerer Asus A7N8X Deluxe og ikke nforce2 generelt.

Tja, hvis du ser i konklusjonen så har via vs. nforce vært en stor del av testen...

Så vil ikke si at Fordi Asus fikk bedre enn Abit så er kortet bedre...

 

At nForce2 er et meget bra brikkesett er det liten tvil om. I de aller fleste tilfeller er nForce2 overlegent KT400-brikkesettet. Forskjellene er derimot ikke så store i applikasjoner som ikke drar nytte av den høye båndbredden som nForce2-brikkesettet tilbyr.

Det går nå tydelig fram av testen at i alle fall hardware.no synes det. Selv har jeg hatt begge kortene og må si at ASUS-kortet var det jeg likte best pga. diverse feil på Abit-kortet. Hvilke kan du lese om i mine tidligere innlegg i denne posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...