Gå til innhold

Kommentar: Nei, dette var årets beste spel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er helt enig med deg Øystein og jeg er glad for at du sier det. KCDII er noe helt for seg selv og i mine øyne GOTY. Det er også flere fantastiske spill på deres topp 10 liste, men ikke noe som kan måle seg med KCDII altså om du spør meg.
  • Liker 1
Skrevet
100% enig! At Kcd ikke engang er topp 10 gjør at gamer mister mye kredibilitet hos meg. Altså Donkey Kong > Kcd i følge gamer...
Skrevet
Uzen_ skrev (1 minutt siden):

100% enig! At Kcd ikke engang er topp 10 gjør at gamer mister mye kredibilitet hos meg. Altså Donkey Kong > Kcd i følge gamer...

Nei? Tror du har missforstått hele den artikkelen.

Det var ingen av dem som hadde spilt spillet, så da kunne det ikke være med på listen over de beste spillene de hadde spilt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Iki skrev:
Uzen_ skrev (1 minutt siden):

Nei? Tror du har missforstått hele den artikkelen.

Det var ingen av dem som hadde spilt spillet, så da kunne det ikke være med på listen over de beste spillene de hadde spilt.

"Dette er årets 10 beste spill" kan ikke være tittel da. "Dette er årets 10 beste spill vi i gamer har spilt" Skal man lage en liste over årets 10 beste spill bør det være et minstekrav for hvilke spill man har testet, særlig som så store hits som kcd var. Flere andre alternativer i år som har scoret skyhøyt blant spillere.
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Uzen_ skrev (13 minutter siden):

"Dette er årets 10 beste spill" kan ikke være tittel da. "Dette er årets 10 beste spill vi i gamer har spilt" Skal man lage en liste over årets 10 beste spill bør det være et minstekrav for hvilke spill man har testet, særlig som så store hits som kcd var. Flere andre alternativer i år som har scoret skyhøyt blant spillere.

Ja, er ikke dette selvsagt? Eller mener du de skal anbefale spill de ikke har spilt?

Jeg kan garantere deg at det er flere hundre spill du ikke har spilt. Hvordan kan du si at du vet hvilket som er best når det er så mange du ikke en gang har prøvd? Du har jo null grunnlag for å gå god for den påstanden. 

• Liker 2
Skrevet
Yopaz skrev:
Uzen_ skrev (13 minutter siden):

Ja, er ikke dette selvsagt? Eller mener du de skal anbefale spill de ikke har spilt?

Jeg kan garantere deg at det er flere hundre spill du ikke har spilt. Hvordan kan du si at du vet hvilket som er best når det er så mange du ikke en gang har prøvd? Du har jo null grunnlag for å gå god for den påstanden. 

Nei jeg mener spill anmeldere bør ha tid til å spille årets største utgivelser, som er mest hype og er på topp lister blant spillere. Det er isåfall dårlig arbeid som journalist å bruke tid på spille et nisje indie spill istedenfor å sjekke ut hva som relevant. Og det er snakk om kanskje maks 10 spill. Ikke 100. "VG kårer årets julemat: det ble kjøttboller!, fordi journalistene ikke har prøvd ribbe og pinnekjøtt"
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, Uzen_ said:
3 hours ago, Yopaz said:
3 hours ago, Uzen_ said:

Nei jeg mener spill anmeldere bør ha tid til å spille årets største utgivelser, som er mest hype og er på topp lister blant spillere. Det er isåfall dårlig arbeid som journalist å bruke tid på spille et nisje indie spill istedenfor å sjekke ut hva som relevant. Og det er snakk om kanskje maks 10 spill. Ikke 100. "VG kårer årets julemat: det ble kjøttboller!, fordi journalistene ikke har prøvd ribbe og pinnekjøtt"

> Det er isåfall dårlig arbeid som journalist å bruke tid på spille et nisje indie spill istedenfor å sjekke ut hva som relevant.

Alternativt er det faktisk helt perfekt at Gamer sine journalister gjør dette. Det er ikke som om KCD2 var ukjent for folk og behøvde mer presse - jeg setter mye mere pris på å få høre om de mindre utgiverne og spillene, de som vanligvis forsvinner mellom to stoler. Hvis du synes KCD2 trenger mere omtale så kan du jo skrive egne anmeldelser.

Endret av Feenyx
  • Liker 1
Skrevet
Uzen_ skrev:
Spill journalister har mistet tråden for lenge siden. Det går ikke an å stole på dem som en pekepinn for hva den gjennomsnittlige gameren vil like lenger. Har for lengst sluttet å lese reviewsene deres, noe den "top 10" listen deres er et perfekt eksempel på hvorfor 🤦🏻‍♂️
  • Liker 1
Skrevet
Feenyx skrev (3 timer siden):

> Det er isåfall dårlig arbeid som journalist å bruke tid på spille et nisje indie spill istedenfor å sjekke ut hva som relevant.

Alternativt er det faktisk helt perfekt at Gamer sine journalister gjør dette. Det er ikke som om KCD2 var ukjent for folk og behøvde mer presse - jeg setter mye mere pris på å få høre om de mindre utgiverne og spillene, de som vanligvis forsvinner mellom to stoler. Hvis du synes KCD2 trenger mere omtale så kan du jo skrive egne anmeldelser.

Hvis det faktisk er helt perfekt at Gamer sine journalister spiller nisje indie spill som du setter pris på, så er de kanskje ikke egnet til å kåre "Dette er årets 10 beste spill" ? 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

KCD2 var også mitt game of the year, selv om det var mange gode spill i år. Eneste som trakk litt ned var variasjon av ansikter på NPCer. Gjekk helt i surr for meg når eg såg "den samme" fyren i forskjellige klær og hårfrisyrer et 10 talls ganger :)

Skrevet
Uzen_ skrev (14 minutter siden):

Hvis det faktisk er helt perfekt at Gamer sine journalister spiller nisje indie spill som du setter pris på, så er de kanskje ikke egnet til å kåre "Dette er årets 10 beste spill" ? 

Nå hadde vi vel en liste over lesernes topp spill også?

Ikke alle trenger å like det samme spillet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Iki skrev (24 minutter siden):

Nå hadde vi vel en liste over lesernes topp spill også?

Ikke alle trenger å like det samme spillet.

Det handler ikke om et spill, du forstår jo ikke poenget.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Uzen_ skrev (6 minutter siden):

Det handler ikke om et spill, du forstår jo ikke poenget.

Det handler om at enkelte ikke har lest det som står i en artikkel og dermed klager på at anmelderne får lov til å si hvilke spill de selv synes er best...

Det er ikke en liste over de 10 beste spillene ifølge leserne, eller noen andre.

• Liker 2
Skrevet (endret)
13 minutes ago, Iki said:

Det handler om at enkelte ikke har lest det som står i en artikkel og dermed klager på at anmelderne får lov til å si hvilke spill de selv synes er best...

Det er ikke en liste over de 10 beste spillene ifølge leserne, eller noen andre.

Uzen_ mener at når Norges største spillnettsted har en tittel som heter "Dette er årets 10 beste spill" så bør de faktisk ha noen som har spilt de beste spillene. Han forklarte det på god måte med at feks VG kårer kjøttboller årets julemat fordi de ikke har prøvd ribbe og pinnekjøtt. Greit nok sier de videre at det er deres meninger, og folk er forskjellige. Men dette er Norges største spillnettsted og veldig mange påpeker at det føles litt amatørmessig når slikt skjer. 

Legger til min egen: Broom kårer E-Up, Kona, Ariya osv som årets elbiler, for ingen der hadde kjørt Tesla. 

Endret av ili
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Halleluja :)

Vill også nevne at dette er et av de få RPG spillene der jeg faktisk brydde meg om hva som skjer med flere av karakterene, ja det kan til tider bli altfor stereo typisk å klisjeaktig spesielt i de lange og litt for mange "cutscenes" men ligger fortsatt langt foran alt annet jeg har spilt av RPG, bortsett fra Baldurs Gate 3 da... for et RPG år dette har vært for min del! (eller var :), BG3 kom i 2023, meg jeg kjøpte det i 2025 ).

Etter min mening hadde KCD2 blitt enda bedre uten nevnte Lange Main story cutscenes som i mange tilfeller tar deg ut av "din egen historie" å inn i en låst historie som da ikke alltid passer din karakter, de kunne heller bare hatt et mål med spillet å hvordan du kom deg ditt fikk bli opp til deg, litt det samme som Breath of the Wild eller de mye eldre spillene Gothic 2 - Risen (som forresten også Deep Silver investerte i). 

Endret av simalarion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...