Gå til innhold

Bo i innlandet

Alvine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort fylke. Hvilket område tenkte du? Avhengig av hvor du bosetter deg så kan det være langt til jobb, butikker og servicetilbud. Mange blir veldig avhengig av bil.

• Liker 1
Skrevet

Dette er eit stort spørsmål med litt vel mange faktorar, som kva du samanliknar med. Bur du i dag i eot gamalt hus lengst ute på ei øy på vestlandet så er det nok ganske samanliknbart med å bu i eit lite hus langt inne i skogen på austlandet. 

Generelt sett så vil eg påstå at største forskjellen er ulike kostnadspostar. Nært Oslo er det dyrare husleige, men du kan spare litt på å ikkje trenge bil og at sterkare konkurranse mellom butikkane kan gi tilgang på gode tilbod. Kva som er dyrt og billig kjem nok mykje ann på livssituasjon. Har du små barn og både må ha personbil og betale dyr husleige så er ikkje det sentrale austlandet det mest økonomiske, bilkostnandane berre til parkering kan fort bli fordyrande. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt avhengig av bil der jeg bor nå også. Bor i ett gammelt hus men må flytte så er usikker på hvor prisene ikke er så høye. Har ikke råd til å bo i Oslo og i nærheten der.

Skrevet
Alvine skrev (3 minutter siden):

Jeg er helt avhengig av bil der jeg bor nå også. Bor i ett gammelt hus men må flytte så er usikker på hvor prisene ikke er så høye. Har ikke råd til å bo i Oslo og i nærheten der.

Du har Finn.no. Der kan du sette min og max pris på bolig. Det du må regne ut er om avstand er verdt det i forhold til jobb. Er ikke sikkert at et hus til halve prisen er verdt det om du må kjøre flere timer til jobb hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...