Abigor Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden I stor grad? Jeg tror det er motsatt. Kjønnsroller er i mer eller mindre grad noe de fleste av oss har naturlig i oss. Også finnes det alltid noen unntak. Og derfor er de alle fleste fornøyd med mer eller mindre tradisjonelle kjønnsroller for det passer sånn passe. Så om det tar 100 år å få full frihet til de få som ønsker det? Ja, perfeksjon er ikke enkelt. 1
Maabren Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Biologien er gjerne sterk å overvinne, sjølv ikkje dagens ungdom med nesa begravd i mobilen velger utradisjonellt så det monner.
leticia Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Ja, de tillærte rollene er vanskelige å bryte ut av. https://lille.snl.no/kjønnsroller#:~:text=Kjønnsroller er forventninger til hvordan man skal,til kulturen og samfunnet der man bor.
Fatninja Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 2 hours ago, leticia said: Jeg gjør, men det har noe for seg med det du sier om risiko. Kvinner vurderer nok risikoen nøyere, slik at de ikke går i gang med noe bare for å "feile". Så med andre ord akkurat det jeg sa da. Kvinner er i hovedsak middelmådige, fordi de ikke tør ta den samme risikoen som menn tar. Og det er mange middelmådige menn også, bare for å ha det sagt. Det er ikke noe iboende galt i å være middelmådig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå