Gå til innhold

TAP Air / SAS - usikker på innsjekket baggasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bestilte t/r reise til Lisboa med SAS, Go Light. 

Returreisen vår ble kansellert. Jeg fikk kranglet meg til ny retur;

TAP Air fra Lisboa til København - 1 time transit - og SAS fra København til Stavanger. 

Også returen her er i klasse "Light" uten innsjekket baggasje. MEN, av en eller annen grunn - står det "Bestillingsklasse Z" - som jeg vet er kode for Business-billetter. Og jaggu fikk vi ikke fancys sete og måltid inkludert hos TAP Air.

Derimot får jeg ikke lagt til baggasje.
image.png.0c972f44979307cc736c9c3c4c0ada4a.png

SAS sier de ikke kan legge til baggasje på billetten min, fordi jeg reiser med et annet flyselskap i tillegg til SAS.

Billettkoden er den samme hos TAP Air og SAS. 

Sjelden jeg er så usikker på noe som nå. 

Siden billetten er på samme codeshare. SKULLE jeg vel tro at det ikke var en sak å også få innsjekket baggasje på vei hjem. Men uansett hvordan jeg roter, får jeg det ikke selv på app, eller nettsidene til verken SAS eller TAP Air. Og kunderservice er håpløst.

Skal jeg bare møte på flyplassen med to kofferter og håpe på det beste? ;p 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Milhouse85 skrev (39 minutter siden):

Vi bestilte t/r reise til Lisboa med SAS, Go Light. 

Returreisen vår ble kansellert. Jeg fikk kranglet meg til ny retur;

TAP Air fra Lisboa til København - 1 time transit - og SAS fra København til Stavanger. 

Også returen her er i klasse "Light" uten innsjekket baggasje. MEN, av en eller annen grunn - står det "Bestillingsklasse Z" - som jeg vet er kode for Business-billetter. Og jaggu fikk vi ikke fancys sete og måltid inkludert hos TAP Air.

Derimot får jeg ikke lagt til baggasje.
image.png.0c972f44979307cc736c9c3c4c0ada4a.png

SAS sier de ikke kan legge til baggasje på billetten min, fordi jeg reiser med et annet flyselskap i tillegg til SAS.

Billettkoden er den samme hos TAP Air og SAS. 

Sjelden jeg er så usikker på noe som nå. 

Siden billetten er på samme codeshare. SKULLE jeg vel tro at det ikke var en sak å også få innsjekket baggasje på vei hjem. Men uansett hvordan jeg roter, får jeg det ikke selv på app, eller nettsidene til verken SAS eller TAP Air. Og kunderservice er håpløst.

Skal jeg bare møte på flyplassen med to kofferter og håpe på det beste? 😜

TAP er vell fortsatt i Star alliance og SAS er ute. Så sammarbeid er nok ikke eksisterende. 

Har du tatt kontakt med TAP? Hva sier de? De bør enkelt kunne legge til bagasje på din tur om det mangler. 

Også bør sas kunne gjøre det samme for turen fra køben. 

Anyways, have fun og lykke til :)

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (39 minutter siden):

TAP er vell fortsatt i Star alliance og SAS er ute. Så sammarbeid er nok ikke eksisterende. 

Har du tatt kontakt med TAP? Hva sier de? De bør enkelt kunne legge til bagasje på din tur om det mangler. 

Også bør sas kunne gjøre det samme for turen fra køben. 

Anyways, have fun og lykke til :)

Ja, jeg stusset også over at jeg fikk billetter fra SAS til TAP - som er i Star Allience.
Dette fikk jeg direkte fra SAS. For et par uker siden. Billettnummeret er som kjent likt hos SAS og TAP nå.

Fått beskjed om at jeg må gjøre det fysisk på flyplassen. Men, jeg har ikke tid til å "sjekke ut og inn" baggasje i køben. Så nå funderer jeg på om jeg bare skal helgradere meg og kun ta med håndbagasje. Får litt blanda beskjeder ut fra hvem jeg spør. 

Skrevet

Tillatt innsjekket bagasje styres av strekning med minst innsjekket bagasje, ikke den med mest. Om du eventuelt betaler TAP for innsjekket bagasje så vil den stå igjen i Køben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...