Gå til innhold

Telia Play: Funksjoner fjernet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Telia Play tatt bort muligheten til å pause og "spole" i bildet? 
Når man klikker på avspillingslinja, så vises teksten: "Det er ikke mulig å spole pga innholdsrettigheter".
Herlighet, da blir det tungvint å bruke det i forhold til før. Så på Altibox sitt webtv, der er ingenting endret.   

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teliabox (som jeg har) er i realiteten TeliaPlay, og der er det ihvertfall ikke noe problem å spole, hvis man bruker "start forfra". Går seff bra med opptak også. Men bruker du appen på PC/mobil, går det ikke.

Skrevet
SilverShaded skrev (15 minutter siden):

Teliabox (som jeg har) er i realiteten TeliaPlay, og der er det ihvertfall ikke noe problem å spole, hvis man bruker "start forfra". Går seff bra med opptak også. Men bruker du appen på PC/mobil, går det ikke.

Det er på PC. ikke app, men web-tv altså jeg stort sett bruker. Der har det gått an fram til for et par dager siden. 

Teliabox er noe dritt. Dårlige bilder, og så må man innstallere alt på nytt om man har hatt strømmen avslått en tid. Mulig det fungerer bedre om man har fiber. Har bare vanlig tv-kabel, de har ikke planer om fiber her. Eller om sånn Telia Play box som du har er bedre? Men den koster ekstra da.
Hadde inntil for ca et år siden, den boksen som het Micro. Der var det vesentlig bedre bilder. Da var det todelte signaler fra en splitter i veggutaket, et for kabel-tv som gikk til Microboksen, og et til ruteren for internett. 
Da var det også sånn, at TV kunne fungere selv om internett er nede. Men det systemet ble avviklet, sånn at Microboxen måtte skiftes ut med den nye Teliaboxen. Og nå går alt gjennom internett. 
Den nye boxen er så tungvint og hadde så mye dårligere bilder, at jeg har fjernet den og lagt den i en skuff. Fikk meg Cromecast i stedet. Mye bedre bilder der, men bruker vanligvis bare Telia web-tv. (Har en mini-pc koblet til tv).

Vurderer å endre til trådløst bredbånd fra Telia, uten tv. Blir en del billigere. Og så få en Riks-tv pakke i tillegg. Får gode signaler fra lufta her. Hoveårsaken til at jeg vurderer det, er at da mister man ikke Tv-tilgang om internett er nede. Det er jo en ikke ubetydelig ulempe. Er ikke ofte det er nede, men det skjer jo enkelte ganger. 

Skrevet

Jeg oppdaget i går kveld at muligheten var borte fra versjonen jeg bruker i nettleseren iallefall. Jeg kan sjekke på tv'en når jeg kommer hjem. 

Delvis skrev (1 minutt siden):

Har bare vanlig tv-kabel, de har ikke planer om fiber her.

Jeg trodde det (gammeldagse) kabelnettet var faset ut. 

Skrevet
ilpostino skrev (3 minutter siden):

Jeg trodde det (gammeldagse) kabelnettet var faset ut. 

Det er samme kabel enda her, som ble lagt midt på 90-tallet.
Spurte en tekniker for en tid siden, som sa det ikke var planer om fiber. Og han sa at det var bare i borettslag og sånt de pleide legge inn det.
Her er det bare spredte eneboliger rundt om..  

Skrevet

Opdatering: Kan se ut som det har vært en feil? Muligheten til pause/play og flytte seg i sendingen med musepila, er kommet tilbake nå. Håper iallefall det bare har vært en feil da 👍
Men det var rart med den teksten som kom opp, at man ikke kunne spole pga rettigheter. .   

Skrevet
Delvis skrev (45 minutter siden):

Det er på PC. ikke app, men web-tv altså jeg stort sett bruker. Der har det gått an fram til for et par dager siden. 

Teliabox er noe dritt. Dårlige bilder, og så må man innstallere alt på nytt om man har hatt strømmen avslått en tid. Mulig det fungerer bedre om man har fiber. Har bare vanlig tv-kabel, de har ikke planer om fiber her. Eller om sånn Telia Play box som du har er bedre? Men den koster ekstra da.
Hadde inntil for ca et år siden, den boksen som het Micro. Der var det vesentlig bedre bilder. Da var det todelte signaler fra en splitter i veggutaket, et for kabel-tv som gikk til Microboksen, og et til ruteren for internett. 

Jeg har fiber, ja. Boksen er en "vanlig" type med telia's web-os som er lett å manøvrere i. Har ikke giddet å bytte til til Telia PlayBoks, siden jeg har et tilbud med gratis boks og opptak. Skjønner ikke helt klagene på teliaboksen...jeg er fornøyd med funksjonaliteten, og syns HD-bildene er helt greie. Kommer litt an på TV'n også, da. Men Telia Playboks fikser 4k, så blir vel den før eller senere.

Skrevet
Delvis skrev (2 timer siden):

Spurte en tekniker for en tid siden, som sa det ikke var planer om fiber. Og han sa at det var bare i borettslag og sånt de pleide legge inn det.

Det er bare tull....her jeg bor er det store områder med eneboliger, og alle fikk fibertilbud for noen år siden.

Skrevet
SilverShaded skrev (9 minutter siden):

Det er bare tull....her jeg bor er det store områder med eneboliger, og alle fikk fibertilbud for noen år siden.

Ja de har lagt Altibox rundt her overalt og det er fiber. Han teknikeren snakket nok bare for Telia.

Skrevet
Delvis skrev (4 minutter siden):

Ja de har lagt Altibox rundt her overalt og det er fiber. Han teknikeren snakket nok bare for Telia.

Du kan jo høre med Altibox om de vil legge hjem til deg. 

Skrevet
ilpostino skrev (8 minutter siden):

Du kan jo høre med Altibox om de vil legge hjem til deg. 

De kan det. De er av og til på døra for å tilby det gratis lagt inn. Har så langt takket nei.
Ser egentlig ikke behovet for fiber. Uvisst hvor lenge jeg blir boende her også. 
Tenker mest i retning av et rimelig trådløst bredbånd, kombinert med Riks-tv. 

Skrevet

Nå begynner vi å gå ut over topic for denne tråden, men jeg hadde selv valgt fiber fremfor mobilt bredbånd any day. Men sier valg hva du velger for deg. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...