Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Må en ha sex i ett forhold??

Anbefalte innlegg

Skrevet
Colin. skrev (7 timer siden):

Hvis du blar tilbake i denne tråden, så svarte jeg en anonym bruker. Og hva skjedde? Jo, det samme som alltid. Knooters&co, deg inkludert, svarer meg gang på gang. Hvis dere hadde vært så lei, så hadde dere ikke sitert meg! Og når dere siterer anonym bruker, så er det nååhh, så trist blabla ❤️❤️ ...... 

Ja, nå har jeg bladd tilbake i tråden, og du kom såvidt jeg kan se inn i tråden på side 6, hvor du bl.a. skriver til denne anonyme brukeren:

"Rart at diskusjons simp, simpen den vise, ikke kommenterer disse fantastiske positive innleggene dine. 😃"

Så det som skjedde var altså at du la opp til å bli sitert av @knopflerbruce, det er ikke så vanskelig å forstå at det var han du siktet til, men uten å sitere han.  At vi er lei av holdninger, syting og hakk i plata betyr ikke at det du skriver får stå uimotsagt.  Din situasjon og anonym brukers situasjon er heller ikke helt sammenlignbare. Ønsker du  mer sympati så kunne det kanskje vært en god ide å fremstå litt mer sympatisk.  

Dere liker å sitere meg, fordi dere kan ikke fordra at noen har et annet livssyn enn dere.

Ja, jeg kan ikke fordra antifeministiske / misogynistiske holdninger. Eller holdninger som går imot humanistiske / menneskelige verdier som f.eks:

Rettigheter og frihet for individet, demokrati og likestilling (likestilling er nært bundet opp til feminisme og rettigheter og frihet), at man evner å tenke kritisk, baserer seg på vitenskap og fornuft. 

Sånn som dere skriver til meg, kunne jeg skrevet tilbake i mye større grad til dere.

Men det gjør du jo, spesielt til knopflerbruce. Du er kanskje ikke like direkte mot meg, men det tar du fint igjen med all snakket om feminisme, da du vet at jeg er feminist. 

En gjeng som var med på dugnaden skal liksom forklare meg noe som helst, alright 😂🤏

Covidvaksinene nå igjen? Det var dette med vitenskap og fornuft da... 

Denne artikkelen kan kanskje være noe for deg. Det er store likheter mellom konspirasjonsteorier og religion 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjest 643e6...a23 skrev (På 13.12.2025 den 21.22):

Angående at man ikke ønsker at kvinner skal møte menn med slike holdninger så er jeg helt enig men det er i stor grad poengløst å prøve å endre den med dårlige holdninger. Det beste man kan gjøre er å advare kvinner mot denne typen menn og manipulasjonsteknikkene de kan utsette kvinner for. Enkelte kvinner er altfor (ja det er mulig) empatiske og syns lett synd i sårede, skuffede menn, og de kan gå glipp av de røde, bitre flaggene som er en grusom grobunn for psykisk mishandling som på sikt vil knuse selvtilliten og livene deres. Økt bevissthet rundt dette tror jeg er viktig. 

Jeg mener man i stor grad skal prøve å forstå andre og jeg tror de fleste har potensiale til å endre seg på mange områder, men dårlige holdninger er vanskelig. Det er fryktelig vanskelig å overbevise en rasist om at han ikke skal være rasist for eksempel. Dette er noe de må finne ut av selv og erfare selv. Så kan vi alle gjøre en forskjell ved å oppdra dagens unge til å ikke være hatefulle mennesker, men sosiale medier vil gjøre dette vanskelig. Det er dog ikke rart, at man blir sint og hatefull, når man ser og leser daglig hvor fæle mennesker kan være. Vi har ikke godt av det. Man kan ikke fornekte det faktum at internett har skyld i utrolig mye her.  

Du skal ha for forsøket på å trenge gjennom en boble og du bestemmer selv. Men jeg personlig ville aldri prøvd. Om jeg en dag blir kjent med en sånn mann så vil jeg snu på hælen. For jeg har allerede erfart selv i mitt eget liv (da i det virkelige liv), at det ikke er mulig, og jeg er flau over hvor engasjert, håpefull og omtenksom jeg var ovenfor denne mannen. Noen vil si at dette er en positiv og flott kvalitet som menneske men det har ikke gjort meg godt et eneste sekund, tvert imot.

Du har helt rett :) Bare dumt av meg å forsøke. Silkehanskene av! 

• Liker 3
Skrevet
Colin. skrev (15 timer siden):

Det var poenget mitt til leticia. Alle har sine utfordringer, det betyr dermed ikke at man ikke kan gjøre sine egne valg i livet...

Resten av innlegget ditt handler om økonomi, og jeg tror generelt sett at muligheten til egen familie står høyere på prioriteringslista for de fleste normale, enn hva noen har av økonomisk kapital.

Og det å sammenligne vekt og høyde er ikke helt likt, men jeg har jo forstått at av en eller annen bisarr grunn at høyde er viktig. Personlig kunne jeg vært sammen med ei på 2 meter om det så var det. Tenker de som er bekymret for høyde i realiteten er bekymret for noe annet, men høres finere ut å si noen må være så og så høy. Vekt er i de fleste tilfeller noe som kommer av livsstil.

Hvis du blar tilbake i denne tråden, så svarte jeg en anonym bruker. Og hva skjedde? Jo, det samme som alltid. Knooters&co, deg inkludert, svarer meg gang på gang. Hvis dere hadde vært så lei, så hadde dere ikke sitert meg! Og når dere siterer anonym bruker, så er det nååhh, så trist blabla ❤️❤️ ...... 

Dere liker å sitere meg, fordi dere kan ikke fordra at noen har et annet livssyn enn dere. Dere projiseringer så absurd mye at det bare er til å flire av. Sånn som dere skriver til meg, kunne jeg skrevet tilbake i mye større grad til dere. Men jeg skjønner jo at dere ikke er så perfekte som dere gir dere ut for å være. Spesielt et par av dere som svarer meg. En gjeng som var med på dugnaden skal liksom forklare meg noe som helst, alright 😂🤏

Livssynet ditt kan du ha så mye du vil for meg, men når folk sprer møkk som å anklage dem man ikke kjenner for å ta "bedritne" valg for forholdet deres bare varte i et par år, får de svar. Om det er til en anonym eller en av oss. Spesielt fra noen som ikke vet en tøddel om hvor lett eller vrient det er å holde et forhold gående over tid.

• Hjerte 3
  • 2 uker senere...
Skrevet
leticia skrev (På 7.12.2025 den 2.34):

Nei, en må ikke ha sex i et forhold. Men det bidrar til å holde forholdet gående. Mulig det er en klisje, men frasen "sex er limet i forholdet" passer ganske bra. Som andre sier, så er det flere måter å ha sex på, så "den" trenger ikke å fungere 100 %.

Det er viktig at partnere er på samme «planet» når det gjelder seksualitet. Humor, verdier, mål, gjensidig nytte/hygge og kommunikasjon er viktige ingredienser.
Kvinners overgangsalder er ofte en kritisk periode i et forhold. Hvis kvinnen plutselig går fra å være hyggelig, blid og imøtekommende til å bli «slem», avvisende og sur er det lett at forholdet ryker.
ADHD-«epidemien» skaper heller ikke de beste forutsetningene gode parforhold.

https://www.bak-slottet.no/blog/bivirkninger-av-adhd-medisiner-hos-voksne

Skrevet
Vokteren skrev (4 timer siden):

Det er viktig at partnere er på samme «planet» når det gjelder seksualitet. Humor, verdier, mål, gjensidig nytte/hygge og kommunikasjon er viktige ingredienser.
Kvinners overgangsalder er ofte en kritisk periode i et forhold. Hvis kvinnen plutselig går fra å være hyggelig, blid og imøtekommende til å bli «slem», avvisende og sur er det lett at forholdet ryker.
ADHD-«epidemien» skaper heller ikke de beste forutsetningene gode parforhold.

https://www.bak-slottet.no/blog/bivirkninger-av-adhd-medisiner-hos-voksne

Når det gjelder overgangsalder så er kunnskap om hva som skjer og kommunikasjon og støtte et godt virkemiddel mot at et forhold kan ryke. Ellers enig i at man bør være på samme "planet"når det gjelder det meste i forholdet. 

Angående ADHD så burde man være mye mer forsiktig med medisinbruken. Flere ender opp som narkomane etter å ha gått på disse medisinene over tid. Man må jo ikke gå på disse medisinene selv om man har diagnosen. Jeg syns det er horribelt at man "doper ned" spesielt barn på denne måten for at de skal "passe inn" i A4 - boksen man forsøker å dytte alle inn i. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
On 12/17/2025 at 1:56 AM, Colin. said:

Det var poenget mitt til leticia. Alle har sine utfordringer, det betyr dermed ikke at man ikke kan gjøre sine egne valg i livet...

Det å sammenligne vekt og høyde er ikke helt likt, men jeg har jo forstått at av en eller annen bisarr grunn at høyde er viktig. Personlig kunne jeg vært sammen med ei på 2 meter om det så var det. Tenker de som er bekymret for høyde i realiteten er bekymret for noe annet, men høres finere ut å si noen må være så og så høy. Vekt er i de fleste tilfeller noe som kommer av livsstil.

Dere liker å sitere meg, fordi dere kan ikke fordra at noen har et annet livssyn enn dere. Dere projiseringer så absurd mye at det bare er til å flire av. Sånn som dere skriver til meg, kunne jeg skrevet tilbake i mye større grad til dere. Men jeg skjønner jo at dere ikke er så perfekte som dere gir dere ut for å være. Spesielt et par av dere som svarer meg. En gjeng som var med på dugnaden skal liksom forklare meg noe som helst, alright 😂🤏

Litt trist at det er så mye projisering i disse diskusjonene. Stråmann, projisering, misforstå med vilje og vri på alt som sies. Men det sier jo hvor lite verdt det er å bruke tiden sin til det.

Av det jeg har sett utenom mine lange selvpålagte pauser så har jeg ikke sett noe type kvinneforakt kommentarer fra deg. Videre god jul og godt nytt år.

Endret av Theo343
Skrevet
leticia skrev (På 8.12.2025 den 12.26):

Det er den (ubevisste)? hersketeknikken jeg reagerer på. At du beskriver henne som en jente. Jenter er barn, kvinner/ damer er voksne. 

Jeg opplever at kvinner i alle aldre vil bli kalt jenter.

Skrevet
PolarD skrev (34 minutter siden):

Jeg opplever at kvinner i alle aldre vil bli kalt jenter.

Isåfall så er de ikke bevisst på bruken, og hvordan man bruker språket på en måte som nedvurderer kvinner. 

Det er ikke ofte jeg er enig med Sanna, men her treffer hun bra syns jeg.

https://www.vg.no/nyheter/i/azvl5/voksne-glatte-jenter

"Det er blitt vanlig å omtale voksne kvinner som jenter. Det ufarliggjør og tilintetgjør voksne kvinners erfaringer og kompetanse.

Er det så farlig da?», spør både mennene og de som liker å kalle seg selv for jenter for å føle seg yngre. Det er en farlig situasjon når det ene kjønnet begrepsliggjøres som mindre verdt og mindre viktig enn det motsatte kjønnet. Det danner en struktur og er med på å bygge opp under skeivfordelingen der menn dominerer og kvinner skal være søte og glatte; unge og ufarlige."

• Liker 4
Skrevet
leticia skrev (4 timer siden):

Når det gjelder overgangsalder så er kunnskap om hva som skjer og kommunikasjon og støtte et godt virkemiddel mot at et forhold kan ryke. 

Ikke lett å gi støtte og være overbærende hvis «dragen» er i det rette humøret og alt blir oppfattet i verste mening……

Skrevet
leticia skrev (4 timer siden):

Angående ADHD så burde man være mye mer forsiktig med medisinbruken. Flere ender opp som narkomane etter å ha gått på disse medisinene over tid. Man må jo ikke gå på disse medisinene selv om man har diagnosen. Jeg syns det er horribelt at man "doper ned" spesielt barn på denne måten for at de skal "passe inn" i A4 - boksen man forsøker å dytte alle inn i. 

Helt enig.
En ung voksen i min omgangskrets er medisinert mot ADHD. En mer mannevond og aseksuell person skal man lete lenge etter..

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (57 minutter siden):

Ikke lett å gi støtte og være overbærende hvis «dragen» er i det rette humøret og alt blir oppfattet i verste mening……

Hehe, det er ikke alle kvinner som blir til "drager " i overgangsalderen heller da, samt at ikke alle menn er noble riddere 😅

• Liker 4
Skrevet
Vokteren skrev (58 minutter siden):

Helt enig.
En ung voksen i min omgangskrets er medisinert mot ADHD. En mer mannevond og aseksuell person skal man lete lenge etter..

Jeg har erfaring hvordan samme person er med og uten ADHD medisin. Som natt og dag, de har avsluttet medisineringen pga personlighetsforandringen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...