Boris Yeltsin Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hei. I kontrakten står det at jeg betaler forskuddsvis. Jeg betaler husleien den 15. hver måned for påfølgende måned. I mitt hode betyr det at jeg skal kun betale husleie den 15.desember og 15.januar, da 15.januar gjelder for februar (overgir nøklene den 28.feb), som samsvarer med 3 måneders oppsigelsestid, gjeldende fra 1.desember. Har jeg misforstått noe? Huseier mener jeg har 3 måneders oppsigelsestid, dermed må betale for 3 måneder.
barfoo Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden Du skal betale for tida du disponerer bustaden. Disponerer du den ut februar skal du betale ut februar. Om du seier opp i dag, vil oppseiingsperioden ta til frå 1. januar med mindre anna er avtalt, og du vil betale for januar, februar og mars. Siste betaling vil vere 15. februar, som dekker mars.
mobile999 Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden barfoo skrev (9 minutter siden): Siste betaling vil vere 15. februar, som dekker mars. TS skal jo ikke betale for mars.
Salvesen. Skrevet 29 minutter siden Skrevet 29 minutter siden Når flyttet du inn, når betalte du første regning, når sa du opp? Hva sier kontrakten om oppsigelse?(typisk fra 1 i påfølgende måned).
barfoo Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden 4 minutes ago, mobile999 said: TS skal jo ikke betale for mars. Les heile innlegget.
Føniks Skrevet 9 minutter siden Skrevet 9 minutter siden barfoo skrev (15 minutter siden): Les heile innlegget. Du bør lese innlegget til TS igjen. Han skriver at oppsigelsen er gjeldende fra 1 desember. Så 3 måneders oppsigelsestid er da ut februar måned og du har misforstått noe. Til TS. Du skal da betale ut februar måned. Om leien du betaler 15 januar er forskudd for februar måned er dette siste leie du skal betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå