Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lov å henge opp sladdet bilde av tyv?

ili

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en boligblokk og en tyv stjal noen ting fra min parkeringsplass i kjelleren på bygget. Jeg har bilde av tyven. Har jeg lov å henge opp sladdet bilde av tyven inne i boligblokken der jeg ber han returnere tingene eller blir anmeldt? 

Videoannonse
Annonse
Gjest 51ffc...cee
Skrevet
ili skrev (9 timer siden):

Jeg bor i en boligblokk og en tyv stjal noen ting fra min parkeringsplass i kjelleren på bygget. Jeg har bilde av tyven. Har jeg lov å henge opp sladdet bilde av tyven inne i boligblokken der jeg ber han returnere tingene eller blir anmeldt? 

Det er sikkert tilfredsstillende for deg å ha med bilde. Like effektivt å henge å henge opp uten bilde.

Under forutsetning at det er lov å henge opp.

Anonymous poster hash: 51ffc...cee

Skrevet
1 hour ago, Karltorbj said:

Vet du hvem hen er, Gjenkjenner du hen?

Nei. Vet ikke hvem det er

1 hour ago, Guest 51ffc...cee said:

Det er sikkert tilfredsstillende for deg å ha med bilde. Like effektivt å henge å henge opp uten bilde.

Under forutsetning at det er lov å henge opp.

Anonymous poster hash: 51ffc...cee

Henge opp uten bilde har jo liten eller null effekt. Han har jo stjelt med vilje og ønsker tingene. Eneste grunn å henge opp er jo for å vise at eg har bilde. 

• Liker 1
Skrevet

Det har neppe noen effekt uansett. Dette er løse fugler som er godt vandt å bli kjeppjaget og mishandlet, og jeg blir overrasket om hen i det hele tatt var edru nok til å huske hendelsen.

Skrevet
9 minutes ago, Gavekort said:

Det har neppe noen effekt uansett. Dette er løse fugler som er godt vandt å bli kjeppjaget og mishandlet, og jeg blir overrasket om hen i det hele tatt var edru nok til å huske hendelsen.

Mulig. Men det er nokså ny og fin boligblokk med relativt dyre boliger. Og det var lukket garasjeanlegg. Og personen gjekk i sandaler. Så er mest sannsynlig en som bor her. Er ikke sikkert han vil at politiet skal ha bilde av han og vite hvor han sånn ca bor. Vi har hatt veldig lite tyverier her. 

• Liker 1
Skrevet
ili skrev (Akkurat nå):

Mulig. Men det er nokså ny og fin boligblokk med relativt dyre boliger. Og det var lukket garasjeanlegg. Og personen gjekk i sandaler. Så er mest sannsynlig en som bor her. Er ikke sikkert han vil at politiet skal ha bilde av han og vite hvor han sånn ca bor. Vi har hatt veldig lite tyverier her. 

Heng opp sladdet bilde og si at vedkommende er filmet. Om vedkommende bor i nærheten så kan hen få mulighet til å gjøre opp. Om vedkommende bor der er det jo strengt tatt kun snakk om tid før du møter vedkommende og vil da sikkert konfrontere hen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...