Gå til innhold

Betalt for Sertifisering

Gjest 52636...a78

Anbefalte innlegg

Gjest 52636...a78
Skrevet

Jeg jobber i Cegal og her har de begynt med belønning for Sertifisering. Dette er bare 1000-4000 kr per sertifisering. Hørte fra noen i sopra steria at dette var 10 000 per sertifisering. Noen har informasjon om hvordan dette er i andre IT konsulentfirma? 

Anonymous poster hash: 52636...a78

Videoannonse
Annonse
Gjest 638ac...866
Skrevet

Ingen direkte belønning for sertifisering i konsulentfirmaet hvor jeg jobber. Det er sett på som egen karriereutvikling, og en forventning om at du selv burde ønske å gjøre det om det vil hjelpe karrieren din og muligheten for å få prosjekter. Dette er da i et firma med provisjonslønn hvor egen kunnskap ofte knyttes opp mot egen inntjening, og dyktige folk tjener godt. Sånn sett kommer "belønningen" i at det blir enklere å lande ønskelige oppdrag med en høyere timepris som igjen slår positivt ut via provisjonsmodellen.

Anonymous poster hash: 638ac...866

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har aldri jobbet som konsulent, men det har tilhørt sjeldenhetene at arbeidsgiver har påspandert kurs eller sertifiseringer på stedene jeg har jobbet. 

Jeg har over år tatt kurs på LinkedIn Learn for å heve egen kompetanse. Man får kursbevis, men er ikke noen "offisiell" sertifisering. 

Gjest f3abe...e5b
Skrevet

Har hatt sertifiseringsbonus hos *alle* mine arbeidsgivere. Summen har variert med vanskelighetsgraden - alt fra en is (:-)) og opp til til 25k NOK for CCIE back in the days. Nåværende arbeidsgiver betaler f.eks 1k EUR for AWS Pro-sertifiseringer, mens andre(enklere) kun gir 100EUR. 

Anonymous poster hash: f3abe...e5b

Skrevet

Det som nok er mest avgjerande er i kor stor grad arbeidsgiver kan nyttegjere seg av sertifiseringane.

Belønning for sertifisering brukes når det er sertifiseringar som er nyttige for arbeidsgiver å ha, og det samtidig er potensiale for at fleire tek sertifiseringa om dei får ei påskjønning. Særleg i eit konsulentfirma så er det nok ein direkte korrelasjon mellom formalkompetansen til konsulenten, og kor mykje ekstra konsulentselskapet kan kreve for konsulenten med slike sertifiseringar.

Rådet for å sikre at du får betalt for nyerverva sertifiseringar er at du avtalar på førehand kor mykje du skal få etter å ha tatt sertifiseringa. Mange brenner seg på at dei tek sertifiseringa men blir nekta meir lønn sjølv om arbeidsgiver nyttegjer seg kompetansen din.

Det vil også være mogleg å ta sertifisering eller utdanning betalt av arbeidsgivar, men då vil det ofte følge med ei bindingstid på kor lenge du må fortsette å jobbe i firmaet utan å bli avkrevd tilbakebetaling.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...