Spillredaksjonen Skrevet fredag kl 20:40 Skrevet fredag kl 20:40 Alt går faktisk bra hos Ubisoft Ubisoft har avklart hva som drev dem til å stanse aksjehandel for en uke siden. Les hele saken på Gamer.no»
Boss-Znakemaster Skrevet fredag kl 20:57 Skrevet fredag kl 20:57 Håper personlig at det vil gå positivt. Ubisoft har hadd diverse spill jeg har likt, men når jeg ser denne overskriften så kan jeg ikke annet enn å se for meg denne: 3 1
Milarwen Skrevet fredag kl 21:10 Skrevet fredag kl 21:10 (endret) Så AC shadows og Mirage overpresterer i følge Ubisoft men samtidig har færrest spillere som spiller det akkurat nå enn eldre titler som Origins, Odyssey og Valahalla på steam? Ubisoft hevder AC shadows/mirage presterer dårlig på steam, men det er bare fordi der kan man se statistikk og statistikken på Steam ser ikke bra ut. Man trenger ikke være kjernefysiker for å skjønne at en slik påstand ikke henger på greip. Ubisoft bedyrer at de gjør det bra men har ingen tall å slenge i bordet. Endret fredag kl 21:11 av Milarwen 3 1
CrazyChristian Skrevet fredag kl 22:27 Skrevet fredag kl 22:27 De brant seg selv og nektet å slukke brannen
Chaos_Niddhogg Skrevet fredag kl 22:54 Skrevet fredag kl 22:54 1 hour ago, Milarwen said: Så AC shadows og Mirage overpresterer i følge Ubisoft men samtidig har færrest spillere som spiller det akkurat nå enn eldre titler som Origins, Odyssey og Valahalla på steam? Ubisoft hevder AC shadows/mirage presterer dårlig på steam, men det er bare fordi der kan man se statistikk og statistikken på Steam ser ikke bra ut. Man trenger ikke være kjernefysiker for å skjønne at en slik påstand ikke henger på greip. Ubisoft bedyrer at de gjør det bra men har ingen tall å slenge i bordet. OM SHadows hadde solgt så bra som de skal ha det til hadde de tatovert de tallene i øynene til folk så vi kunne se det resten av livene våre. Eller i hvert fall brukt mye tid til å fortelle både fans og investorer om det, men er åpenbart de ikke har gode tall å vise. Eller så har de historiens mest ubrukelige PR avdeling. Ubsoft har danset rundt grøten så mye nå at de bare ikke er til å stole på. De hadde visst og veldig lyst til å stoppe Steam med Steam charts/statistikken. Er bare å se på aksjene dems så ser vi og hvor mye investorer stoler på dem.... 2
Iki Skrevet lørdag kl 01:32 Skrevet lørdag kl 01:32 Chaos_Niddhogg skrev (2 timer siden): OM SHadows hadde solgt så bra som de skal ha det til hadde de tatovert de tallene i øynene til folk Vi har rapporten nå. Du kan selv lese den. Det står hvor bra spillet gjør det, hvor mye dem tjener på det, etc. Hvilke platformer folk spiller på, hvor mye, osv. 1
Milarwen Skrevet lørdag kl 08:38 Skrevet lørdag kl 08:38 Iki skrev: Chaos_Niddhogg skrev (2 timer siden): OM SHadows hadde solgt så bra som de skal ha det til hadde de tatovert de tallene i øynene til folk Vi har rapporten nå. Du kan selv lese den. Det står hvor bra spillet gjør det, hvor mye dem tjener på det, etc. Hvilke platformer folk spiller på, hvor mye, osv. Det står kun hvor mye Assassin's creed som helhet har tjent og at hele franchisen også har solgt bedre enn forventet. Det eneste de oppgir i form av nummer her er at Assassin's Creed har tjent 211 millioner euro.
Krig og fred Skrevet lørdag kl 10:25 Skrevet lørdag kl 10:25 13 hours ago, Milarwen said: Så AC shadows og Mirage overpresterer i følge Ubisoft men samtidig har færrest spillere som spiller det akkurat nå enn eldre titler som Origins, Odyssey og Valahalla på steam? Så lenge man ikke vet hvor mange som spiller disse spillene via Ubiplay, så sier det lite. Det skal visstnok være +130 millioner brukere av Ubiplay, og det er ikke usannsynlig at det finnes mange som bruker Ubiplay som førstevalg for ubosoft titler. 1
Sjørøver Skrevet lørdag kl 10:44 Skrevet lørdag kl 10:44 Milarwen skrev (2 timer siden): Det står kun hvor mye Assassin's creed som helhet har tjent og at hele franchisen også har solgt bedre enn forventet. Det eneste de oppgir i form av nummer her er at Assassin's Creed har tjent 211 millioner euro. Det er da ikke særlig mye, med tanke på hvor mange spill det er...?
Milarwen Skrevet lørdag kl 11:02 Skrevet lørdag kl 11:02 (endret) 53 minutes ago, Krig og fred said: Så lenge man ikke vet hvor mange som spiller disse spillene via Ubiplay, så sier det lite. Det skal visstnok være +130 millioner brukere av Ubiplay, og det er ikke usannsynlig at det finnes mange som bruker Ubiplay som førstevalg for ubosoft titler. Hadde det vært tilfelle hadde de aldri frivillig sagt fra seg 30% til Steam. Ordlyden og formulering i rapporten prøver å tone ned de svake punktene ved å blande dem med sterkere og muligens forventende resultater. Dette handler mest om å ikke skremme investorene. 33 minutes ago, Sjørøver said: Det er da ikke særlig mye, med tanke på hvor mange spill det er...? Det gjelder vel for et halvt år så er vel ikke så dårlig? 2 milliarder+ i norske? Endret lørdag kl 11:18 av Milarwen
Krig og fred Skrevet lørdag kl 11:07 Skrevet lørdag kl 11:07 4 minutes ago, Milarwen said: Hadde det vært tilfelle hadde de aldri frivillig sagt fra seg 30% til Steam. Dette er bare spekulering.
Milarwen Skrevet lørdag kl 11:09 Skrevet lørdag kl 11:09 Just now, Krig og fred said: Dette er bare spekulering. Ikke noe mer enn at folk velger uplay over steam. 130 millioner uplay-brukere inkluderer alle som spiller nyere ubisoft-titler på alle konsoller og steam.
Krig og fred Skrevet lørdag kl 11:12 Skrevet lørdag kl 11:12 Just now, Milarwen said: Ikke noe mer enn at folk velger uplay over steam. 130 millioner uplay-brukere inkluderer alle som spiller nyere ubisoft-titler på alle konsoller og steam. Folk er forskjellige. Det finnes rewards og lignende på Uplay. Selv om jeg selv utelukkende spiller på steam, så har jeg ikke problemer med å forstå at alle er ikke som meg. At Uplay har over 130 millioner brukere sier at det åpenbart finnes folk som bruker plattformen for Ubisoft spill.
Milarwen Skrevet lørdag kl 11:33 Skrevet lørdag kl 11:33 (endret) 21 minutes ago, Krig og fred said: Folk er forskjellige. Det finnes rewards og lignende på Uplay. Selv om jeg selv utelukkende spiller på steam, så har jeg ikke problemer med å forstå at alle er ikke som meg. At Uplay har over 130 millioner brukere sier at det åpenbart finnes folk som bruker plattformen for Ubisoft spill. Absolutt. Men det er et par ting som motsier dette. Dagen før de endelig frigjorde rapporten så uttalte ubisoft at spillere kjøper/spiller færre nye spill til fordel for live service-spill. Hvordan er det forenelig med "overprestere"? Er AC shadows/mirage live service? I mitt univers er ikke en ingame store i et singel player spill nok til å kalle det live service. Eksempler på live service er Division 2 f.eks. Ubisoft tjener penger uten tvil og jeg håper de finner veien tilbake til da de ble beundret for sine spill. Endret lørdag kl 11:34 av Milarwen
NinjaVal Skrevet søndag kl 03:29 Skrevet søndag kl 03:29 – Ekskludert partnerskap var den eldre katalogen solid og i tråd med forventningene, men preget av ulike dynamikker. dette er jo ikke norsk, elendig forsøk på oversetting av kilden. og noe annet gamer.no, når dere lenker til ting og tang, kanskje prøv å følge beste praksis fra uutilsynet? det å bruke ett ord som lenke er så amatørmessig at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. vil dere ha en innføring i universal utforming på web?
alike Skrevet mandag kl 11:10 Skrevet mandag kl 11:10 Håper Ubisoft overlever, men at de tar lærdom av de feilene og manglene de har hatt det tiåret.
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 19:15 Skrevet i går, 19:15 On 11/24/2025 at 12:10 PM, alike said: Håper Ubisoft overlever, men at de tar lærdom av de feilene og manglene de har hatt det tiåret. Kult om de hadde lært av sine feil, men ser ikke helt sånn ut. De kunne ha styrt skuten mye bedre, men ledelsen lever i sin egen lille fantasiverden. Aksjene faller igjen. Ned 4.4% i dag. At de ikke klarer å svare på salgstall til sine egne investorer angående Shadows viser bare at spillet ikke har solgt bra nok. Ifølge analytics selskaper somm Alinea (norsk gjeng i Oslo) så har Shadows solgt passe lunkent. Ubi burde bare si det høyt uten å gi svar som minner mer om grøt (noe de ofte danser rundt) Og Tencent dele er ikke akkurat beroligende for investorer eller gamere heller. Tencent slenger inn 1.16 milliarder Euro sånn at Ubi kan slette noe gjeld. Hvor mye gjeld har de egentlig? Men uansett viser det at økende gjeld er et problem. Hadde de tjent bedre så kunne de ha slettet det uten ekstern hjelp. Vantage skal jobbe med de fire storseriene, men hva skjer med resten av Ubisoft og IP'ene? PoP, Ray-man? Skal vi våge å vedde på at BGAE2 faktisk blir noe av eller vapoware allerede? Tror de trenger ny ledelse. Eller, jeg er sikker på det heter det. Alt går åpenbart ikke bra hos Ubisoft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå