PÃ¥inter Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden leticia skrev (6 timer siden): Selvsagt ikke. Jeg sier tydelig fra hva jeg mener i andre situasjoner også. Men det er ikke noe poeng å begynne å prate med folk om at deres tro er invaderende, før de faktisk invaderer min private sfære. Det er ikke vi ateister som driver med misjonering. Men @DukeNukem3d la ikke du ut en "sketsj" eller noe om det en annen gang, om hvordan det kunne sett ut hvis vi skulle oppføre oss på samme måte som de kristne, og gå på "dør til dør - aksjon for å avkristne dem? Eller husker jeg feil, at det ikke var du som la det ut? Vel uansett - her er den: Får meg til å tenke på den tiden da Robert Ashberg oppsøkte nettroll hjemme, kanskje det hadde vært noe å lage underholdning av igjen? 😂
afterall Skrevet 29 minutter siden Skrevet 29 minutter siden DukeNukem3d skrev (20 minutter siden): Russland er drevet av mafia og galninger som drømmer om det gamle Sovjetunionen. Imperialisme og dagdrømming om historiske erobrere. De har til og med kopiert kjente nazitaler. Så jeg ser ikke hvordan kristendom kan kobles til den uprovoserte russiske krigføringen i Ukraina. Trump er jo MAGA som er en populismekult. Og ja du skal få et lite poeng -> jeg tror konservativt kristne amerikanere er lettere å narre med på det der enn sekulære amerikanere. Men det er også mer sammensatt. MAGA er også en motreaksjon mot woke galskap som venstresiden i Norge heldigvis bare importerer litt av. Noe av det lar de bli i USA. Det finnes folk på forumet her som forsvarer absolutt alt av idioti fra wokebevegelsen i USA også, men store deler av venstresiden i Norge ignorerer det meste fra woke venstre i USA. Kristendom blir mer en indirekte årsak. Problemet i USA er først og fremst polarisering. Etter min mening grunnet sosiale medier som jo helst er skapt og eid av amerikanere. Venstresiden og høyresiden demoniserer hverandre voldsomt mye og resultatet er at de som går lengst vinner frem. Hmm, du fremstår som i beste fall unyansert, og i verste fall uinformert: Russland: Russian Orthodox Church declares “Holy War” against Ukraine and West Wikipedia: In March 2024, the World Russian People's Council, lead by Patriarch Kirill, released a document declaring the Russian invasion of Ukraine a "Holy War".[10] It said that "the entire territory of present-day Ukraine should be included in the area of Russia's exclusive influence", and claimed that Ukrainians and Belarusians are solely "sub-ethnic groups of the Russians". According to the Centre for Eastern Studies, the document portrays the Western world as "evil" and the "main adversary", instead of Ukraine, and claims that the West has replaced Christianity with Satanism. USA / MAGA / Kristennasjonalisme: Praying for Armageddon How Pete Hegseth’s zeal to bring religiosity to the Pentagon is dividing the military Defense Secretary Pete Hegseth reposts video of pastors saying women shouldn't vote Trump's Crusaders: Christian Nationalists Are Gaining a Solid Foothold in Washington 1
afterall Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden Gjerne også sjekk kommentarfeltet hos den kristne avisen Dagen på saker relatert til Ukraina. Det er en fest 1
PÃ¥inter Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden afterall skrev (Akkurat nå): Gjerne også sjekk kommentarfeltet hos den kristne avisen Dagen på saker relatert til Ukraina. Det er en fest For alt vi vet kan disse kommentarene være folk som utgir seg for å være kristne, hvis du mente at disse kommentarene kommer fra kristne? 😉
Vokteren Skrevet 14 minutter siden Skrevet 14 minutter siden skaftetryne32 skrev (1 time siden): Det er jo fremdeles kristendom som det må demmes opp for, det er bare ikke den tamme norske kristendommen, men den russiske og amerikanske kristendommen som truer samfunnet vårt, og den er langt mer farlig da etniske nordmenn faktisk omfavner denne dritten, og den er like farlig som noen form for islam, løsningen er ikke mer religion for å stoppe ekstrem religion, løsningen er å stoppe spredningen av disse farlige holdningene full stopp, de samme motbydelige holdningene blir ikke plutselig bedre fordi det er kristne som står for dem. Kristendommen i Russland og USA har dessverre lagt seg på det samme nedrige nivået som den kulturen Europa har importert gjennom noen få tiår, via hodeløs innvandringspolitikk og fri flyt. Dvs en motreaksjon som har fått lov til å vokse til absurde nivåer og som alle oppegående mennesker må ta avstand fra. Problemet løses kun ved å ta tak i bakenforliggende årsaker…..
afterall Skrevet 13 minutter siden Skrevet 13 minutter siden PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): For alt vi vet kan disse kommentarene være folk som utgir seg for å være kristne, hvis du mente at disse kommentarene kommer fra kristne? 😉 Godt poeng! Hvordan mener du jeg skal skille mellom folk som utgir seg for å være kristne, og ekte kristne?
Capitan Fracassa Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden (endret) PÃ¥inter skrev (3 minutter siden): For alt vi vet kan disse kommentarene være folk som utgir seg for å være kristne, hvis du mente at disse kommentarene kommer fra kristne? 😉 For alt vi vet kan kommentarene fra @PÃ¥inter være fra en som utgir seg for å være kristen, for å diskreditere kristne og kristendommen. Det ville forklare mye... 😜 Endret 12 minutter siden av Capitan Fracassa 2
PÃ¥inter Skrevet 9 minutter siden Skrevet 9 minutter siden afterall skrev (Akkurat nå): Godt poeng! Hvordan mener du jeg skal skille mellom folk som utgir seg for å være kristne, og ekte kristne? Nettopp👍🏼 Eller en bot’-kommentar for den saks skyld. Hva er sant og ikke?
afterall Skrevet 7 minutter siden Skrevet 7 minutter siden PÃ¥inter skrev (1 minutt siden): Nettopp👍🏼 Eller en bot’-kommentar for den saks skyld. Hva er sant og ikke? Vil du svare på spørsmålet mitt? Hvordan skiller du mellom ekte kristne og folk som utgir seg for å være kristne? Hva vil du råde meg til å gjøre?
PÃ¥inter Skrevet 3 minutter siden Skrevet 3 minutter siden afterall skrev (1 minutt siden): Hvordan skiller du mellom ekte kristne og folk som utgir seg for å være kristne? Hva vil du råde meg til å gjøre? Gjør som Robert Aschberg, oppsøk nettroll hjemme.👇🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå