Vokteren Skrevet i går, 14:18 Skrevet i går, 14:18 Byttet nylig ut elbilen og den nye ladingen var selvfølgelig ikke kompatibel med hjemmeladeren. Det endte med at jeg måtte kjøpe ny ladekabel i tillegg til bilens medfølgende. Etter mye banning, prøving og feiling fant jeg denne artikkelen som beskriver anarkiet og de mange variantene som fortsatt eksisterer: https://www.naf.no/elbil/lading I praksis trenger jeg nå 3 forskjellige ladekabler; 400v, 230v og nødlader. I tillegg kommer selvfølgelig de forskjellige superladerne….
Evil-Duck Skrevet i går, 14:32 Skrevet i går, 14:32 Du trenger 1 ladekabel, skal du lade på 3 fas 400 volt må du ha en kabel som støtter dette, men denne fungerer og på 1 fas 230 volts lading. Så det er ikke så fryktelig vanskelig . Nødlader kan du skaffe deg om du ser ett behov for det, men personlig har jeg ikke brukt en nødlader mer enn et par ganger de 7 årene jeg nå har hatt elbil. Selvfølgelig har du nå byttet fra en gammel bli fra før Type 2 pluggen ble standard må du ha en overgangskabel fra type 1 til type 2, men det begynner å bli alvorlig mange år siden type 1 ladere var aktuelt.
Vokteren Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Evil-Duck skrev (21 timer siden): Du trenger 1 ladekabel, skal du lade på 3 fas 400 volt må du ha en kabel som støtter dette, men denne fungerer og på 1 fas 230 volts lading. Ikke på min bil. 400v kabel beregnet for TNC gjorde at ladingen stoppet etter få sekunder på min 230 v hjemmelader. Etter flere runder sammen med merkeforhandler, ble konklusjonen som beskrevet over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå