Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kvalme i flysimulator, på utkikk etter tips

Gjest c137d...142

Anbefalte innlegg

Gjest c137d...142
Skrevet

Jeg er trafikkflyger, og må i den sammenheng i flysimulator en eller to ganger i året for trening og sjekkflyging.

Utfordringen min er at jeg blir skikkeleg kvalm og dårlig av simulator - og her snakker vi ikke om å være litt småuggen. Jeg klarer knapt å gjennomføre en time i simulatoren, og da er jeg så dårlig det neste døgnet at jeg så vidt får i meg mat. Jeg blir så og si aldri dårlig i bil, buss, tog, fly eller andre transportmidler, men det er tydeligvis noe med mismatch mellom syn og balanseorgan i en simulator som trigger meg noe aldeles heftig.

Er det noen her som har noen gode tips? Jeg har jo lest meg opp på det "vanlige", som å være uthvilt, spise lett mat, drikke mye vann, få plenty frisk luft, og så videre, men det har begrenset effekt på meg.

Jeg har vurdert om jeg må gå til det skritt å ta reisesyketabletter i forkant, men grunnet bivirkninger (i hovedsak trøtthet) så kunne jeg gjerne tenke meg å slippe.

Er det noen andre her som har noen gode knep og råd i forhold til denne typen reisesyke/kvalme?

Anonymous poster hash: c137d...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...