Gå til innhold

KI vil muligens utslette menneskeheten i den nærmeste fremtid - vil du være med på å snu denne trenden?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Her er et par korte videoer av Gudfaren til moderne Neural Networks og Nobel Pris-vinner Geoffrey Hinton som forteller gjennom forskjellige intervjuer med han som er lagt ut på youtube at:
1. Nesten ingen "safety" research blir gjort om KI akkurat nå (og det lille som har blitt gjort av f.eks Anthropic viser at KI planlegger mot mennesker og er allerede misaligned, dvs. veldig kort fortalt at de er "anti-sosiale") og at dette er farlig og at han er redd for at KI kommer til å ta over og utrydde menneskeheten.
2. At det er absolutt nødvendig for alignment at fremtidens roboter/KI eller nevralske nettverk har et innebygd "morsinstinkt" for at menneskeheten skal overleve, og som nevnt i punkt 1 gjøres det ca. ingen research på dette.

https://www.youtube.com/shorts/qbrcZB-1hck
https://www.youtube.com/shorts/Wd8RzZ3xn7w

Jeg har derfor valgt, som highschool dropout, men likevel med litt erfaring med å trene LSTM nettverk og generell programmering, å følge veien mot å prøve å utvikle et nettverk som lærer av seg selv som et barn eller dyr og tar med seg erfaringen videre på det filosofiske og psykologiske grunnlaget at empati mener jeg utvikles gjennom å prøve og feile selv.
Autonomitet er derfor nødvendig, men begrenset autonomitet, på lik (eller lavere) linje som mennesker og dyr har autonomitet.

Jeg er på utkikk etter feedback fra filosofisk oppegående mennesker med eller uten KI bakgrunn rundt mine fremtidige eksperimenter.

PS: Jeg forstår at mange kommer til å være skeptiske til alt jeg skriver her, "KI? Det er da bare statistikk på steroider. KI? Haha, ikke få meg til å le, skal robotene liksom ta over nå da, sett litt for mye sci-fi filmer kanskje? Ahahahahah".

Ja, du skal få lov til å tro at jeg er sprøyte gal og at ingenting jeg sier har noe reelt grunnlag, vær så god.

Til dere andre så er jeg interessert i tilbakemelding om hva dere tenker om tankene mine utover om dere tror på det eller ikke, det er mindre viktig for meg.

Jeg er også på utkikk etter collaborators for dere med KI/ML bakgrunn med formål å prøve og publisere research og nettverk rundt våre funn if any i fremtiden.

- Niche
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et av premissene eller forutsetningene som ligger til grunn for dommedagsprofetien din er noe i nærheten av at mennesker er mentalt handicappet og nærmest åndssvake og helt uten evne eller vilje til å leve, men dette stemmer ikke med virkeligheten.

• Liker 1
Skrevet

Mennesket er klin kokos og spik spenna gal, ja, men mennesket er også bolig for en tidløs vilje til makt som aldri kan ta bolig i en livløs maskin.

Om du tror at mennesket og dets vilje vil la seg overkjøre av en maskin eller en Gud eller hva som helst, så er du en dårlig menneskekjenner.

Memnesket erobrer og underkaster seg ikke.

Skrevet

Tror jeg ville sagt ja takk til å bli utradert og utslettet av KI.

Heller det enn å bli kvestet/drept av de gale menneskene som styrer verden mot stupet akkurat nå..

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...