Gå til innhold

For en tullete kommentar! Hun tålte ikke kritikken og skriver usaklig.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

I denne tråden er det spesielt du faktisk

Merkelig siden den eneste som faktisk har gjort dette er deg, det er du som stempler meningsmotstandere, jeg bare spør hva som gir deg retten til det, siden du gjør akkurat det samme selv, et svar du nekter å gi. En regel for deg og en annen for meg?

Stinker av hykleri for å være helt ærlig. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Abigor skrev (9 minutter siden):

Er en hjernedød person død? Altså lungene puster og hjertet slår!?!

Død og hjernedød helt forskjellig, derav to ulike ord for å beskrive to ulike tilstander. Død betyr at kroppen råtner, at cellene slutter med metabolisme osv. Hvilken definisjon legger du i ordet "død"?

Men hva skal man legge i ordet 'død"? Man kan ikke si hjertestans, for det kan man overleve.  Og man kan ikke vente til noen begynner å råtne bokstavelig talt

Ved hjernedød så er hjernen fullstendig ødelagt og man kan aldri på noe som helst vis puste på.egenhånd igjen, og hjertet vil stanse etter få minutter. Det vil aldri igjen oppstå nerveimpulser til noe som helst. Selv om det kan timer før alle kroppsdeler dør, er organismen i seg selv død

Endret av Tussi
  • Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt å gi denne diskusjonsformen noe mer oppmerksomhet,  du er åpenbart ute etter noe som jeg ikke gidder bidra til. Ha en fin dag

Det eneste jeg er ute etter er et svar på hvorfor du kan stemple meningsmotstandere som kverulanter og irriterende samtidig som du ikke tåler at andre påpeker at du bruker  akkurat samme form for diskusjon selv, hvem er du til bestemme hva folk tenker? Hvorfor greier du ikke å se det åpenbare i din egen retorikk, hvorfor er det så provoserende for deg at andre mennesker har egne meninger, som jeg har sagt kanskje det er på tide med en liten gjennomgang av din egen diskusjons teknikk fremfor å peke på alle andre hele tiden samtidig som du peker på din egen offermentalitet, tror du det er så jævla kult for folk å bli kalt morder av deg eller? Det er ikke det skjønner du.  

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Det eneste jeg er ute etter er et svar på hvorfor du kan stemple meningsmotstandere som kverulanter og irriterende samtidig som du ikke tåler at andre påpeker at du bruker  akkurat samme form for diskusjon selv, hvem er du til bestemme hva folk tenker? Hvorfor greier du ikke å se det åpenbare i din egen retorikk, hvorfor er det så provoserende for deg at andre mennesker har egne meninger, som jeg har sagt kanskje det er på tide med en liten gjennomgang av din egen diskusjons teknikk fremfor å peke på alle andre hele tiden samtidig som du peker på din egen offermentalitet, tror du det er så jævla kult for folk å bli kalt morder av deg eller? Det er ikke det skjønner du.  

Jeg har ikke kalt noen som helst for morder. Faktum er at du kaller mine argumenter mot abort for kverulering, du mener bastant at det MÅ handle om religion, og du blander inn religion du ikke engang tror på dor å score et poe g som ikke er et poeng

Jeg kan gjerne diskutere, men det nytter ikke å diskutere med noen som mener at alt er basert på tro når jeg aldri jar brukt det argumentet,og heller ikke med noen som mener at å kalle et foster et menneske er kverulering 

Og hvis jeg tillegger noen en mening så er det galt,men jeg har heller en tendens til å påpeke konsekvensene av en mening. Det er ikke å tillegge en mening. 

Og jeg har altså aldri kalt noen en morder, eller drapsperosn. Jeg har beskrevet abort som fenomen

Endret av Tussi
  • Liker 1
Skrevet
Abigor skrev (20 minutter siden):

Er en hjernedød person død? Altså lungene puster og hjertet slår!?!

Død og hjernedød helt forskjellig, derav to ulike ord for å beskrive to ulike tilstander. Død betyr at kroppen råtner, at cellene slutter med metabolisme osv. Hvilken definisjon legger du i ordet "død"?

Begynner å tynnes ut i argumentene dine nå, eller? Hva med å svare på det jeg faktisk snakker om i stedet for å spille det tullete "definisjonsspillet"?

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke kalt noen som helst for morder.

Når du kaller abort for drap så kaller du de som har tatt abort for mordere, er dette noe du ikke skjønner? Og dette er ikke første gang heller, du omtaler abort ganske konsekvent som drap. 

Tussi skrev (11 minutter siden):

Faktum er at du kaller mine argumenter mot abort for kverulering

Etter at du gjorde akkurat det samme mot meg, forstår du ikke dette da?

Tussi skrev (12 minutter siden):

Jeg kan gjerne diskutere, men det nytter ikke å diskutere med noen som mener at alt er basert på tro når jeg aldri jar brukt det argumentet,og heller ikke med noen som mener at å kalle et foster et menneske er kverulering 

Poenget er akkurat det samme du brukte mot meg, noe som er sagt for kverulere, det var ditt standpunkt at det jeg og en annen debatant skrev var skrevet for å irritere og kverulere, det var dine ord. Hvorfor kan du gjøre dette, men ikke jeg? 

Tussi skrev (15 minutter siden):

Og jeg har altså aldri kalt noen en morder, eller drapsperosn. Jeg har beskrevet abort som fenomen

Har du kalt abort for drap? Ja det har du, hvilken annen konklusjon kan man dra? Skjedde dette drapet magisk av seg selv? 

• Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (9 minutter siden):

Når du kaller abort for drap så kaller du de som har tatt abort for mordere, er dette noe du ikke skjønner? Og dette er ikke første gang heller, du omtaler abort ganske konsekvent som drap. 

Etter at du gjorde akkurat det samme mot meg, forstår du ikke dette da?

Poenget er akkurat det samme du brukte mot meg, noe som er sagt for kverulere, det var ditt standpunkt at det jeg og en annen debatant skrev var skrevet for å irritere og kverulere, det var dine ord. Hvorfor kan du gjøre dette, men ikke jeg? 

Har du kalt abort for drap? Ja det har du, hvilken annen konklusjon kan man dra? Skjedde dette drapet magisk av seg selv? 

De eneste jeg fordømmer når det gjelder abort er politikerne som har fratatt fosteret livssvernet, og abortlegen som ser hjertet slå på ultralyd, og tar penger for å ta livet av dette fosteret. 

Så kan du mene at jeg har andre tanker om andre, men det har jeg faktisk ikke 

Det du egentlig sier (korrekt me if im wrong) er jo at å mene fosteret er et menneske og abort tar livet av dette mennesket MÅ medføre en fordømmelse av kvinnen, men det nå det ikke 

Endret av Tussi
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

De eneste jeg fordømmer når det gjelder abort er politikerne som har fratatt fosteret livssvernet, og abortlegen som ser hjertet slå på ultralyd, og tar penger for å ta livet av dette fosteret. 

Politikerne gjør jobben sin, noe annet ville vært merkelig, det samme med abortlegen, ikke alle er enige i at voldtatte barn skal tvinges til gjennomføre svangerskapet sitt. Så mener du at politikerne og legene er mordere? Eller vet du ikke hva ordet drap betyr? 

Tussi skrev (4 minutter siden):

Så kan du mene at jeg har andre tanker om andre, men det har jeg faktisk ikke 

Når du sier til meg og andre debattanter at det vi sier gjør vi for å irritere eller å kverulere så gjør du jo åpenbart det da.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Så mener du at politikerne og legene er mordere? Eller vet du ikke hva ordet drap betyr? 

Morder er noen som har begått mord, altså et ulovlig drap. Er drapet lovlig er du per definisjon ikke morder. Det er dessuten mange kontekster der vi snakker om drap uten at det blir naturlig å tillegge ord som drapsmann og morder.

Skrevet

Abortdiskusjonen i denne tråden ser ut som alle andre aborttråder på dette forumet, og er strengt tatt fryktelig uinteressant, all den tid ingen kommer til å endre mening. Abortmotstanderne tufter stort sett meningene sine på tro (bortsett fra en debattant) og forsvarerne baserer seg på fornuft og vitenskap. La folk ha de overbevisningene de har, ingen kommer til å overtale noen her inne!

Jeg synes det er mye mer interessant å se på konsekvensene av uttalelsene til KrFU sin leder. Jeg synes det er bra at hun har flagget meningen sin såpass tidlig i sin politiske karriere! Den kommer for all fremtid til å hefte ved henne og farge hennes politiske liv. Skulle hun komme i posisjon i moderpartiet, så vil det også bli et verdispørsmål som hefter ved KrF.

Jeg syns det tyder på en utrolig korttenkt refleksjon å uttale noe slikt, hun må jo ha vært klar over at akkurat det synet er ganske kontroversielt? I et sekulært samfunn, hvorf folk tar utdannelse, så blir det ikke prosentvis flere abortmotstandere pr capita, så akkurat denne uttalelsen (og påfølgende støtte fra leder av KrF) kommer til å sørge for at KrF mister velgere over tid. Ja, de konsoliderer en del folk, men de stemmer allerede KrF, men de kommer til å drive mange moderate velgere og gjerdesittere til å falle ned på andre alternativer.

Jeg stemte selv KrF ved et kommunvalg for ca 14-15 år siden, men kunne nå aldri funnet på å gjøre dette igjen!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Politikerne gjør jobben sin, noe annet ville vært merkelig, det samme med abortlegen, ikke alle er enige i at voldtatte barn skal tvinges til gjennomføre svangerskapet sitt. Så mener du at politikerne og legene er mordere? Eller vet du ikke hva ordet drap betyr? 

Når du sier til meg og andre debattanter at det vi sier gjør vi for å irritere eller å kverulere så gjør du jo åpenbart det da.

Ja, abortleger begår drap ja, men mord er et juridisk begrep, så idag er det ikke mord, det er drap. Vedkommende er drapsmann/kvinne

Jeg henviste til kvinner, ikke motdebattanter 

Skrevet (endret)
RookieNO skrev (1 minutt siden):

Abortmotstanderne tufter stort sett meningene sine på tro

Sitater mottas med takk

Det er en person som har brukt religion i denne debatten,  og det er en aborttilhenger

Endret av Tussi
Skrevet
RookieNO skrev (1 minutt siden):

bortsett fra en debattant

Og han har prøvd å få til noe som ligner en debatt, men det blir stort sett møtt med beskyldninger, tullete definisjonsspørsmål, personangrep osv. Jeg kaller ikke det for fornuft og vitenskap.

Skrevet
Griever skrev (1 minutt siden):

Morder er noen som har begått mord, altså et ulovlig drap. Er drapet lovlig er du per definisjon ikke morder. Det er dessuten mange kontekster der vi snakker om drap uten at det blir naturlig å tillegge ord som drapsmann og morder.

Drap har noen definisjoner ja, men det var jo ikke uaktsomt drap, det er ikke snakk om folkemord, er det flere enn overlagt drap igjen? Synes du det er ålreit å omtale abort som drap, er det den gode pasientkontakten vi er ute etter?

• Liker 3
Skrevet
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Drap har noen definisjoner ja, men det var jo ikke uaktsomt drap, det er ikke snakk om folkemord, er det flere enn overlagt drap igjen? Synes du det er ålreit å omtale abort som drap, er det den gode pasientkontakten vi er ute etter?

Jeg hadde ikke kalt det drap om jeg jobbet i helsevesenet. Jeg må ikke på død og liv (hah) kalle det det heller, jeg ser bare ikke helt hvorfor å avslutte et liv ikke like gjerne kan omtales som drap. Jeg ser ikke noe feil med bruk av ordet, foruten at folk ikke liker bruken av det. Jeg kan gå med på at det ikke er det mest sympatiske ordet, og jeg skal innrømme at jeg aktivt unngår å bruke det i debatt i det virkelige liv.

Kan du se at Tussi ikke kaller folk for mordere?

• Liker 2
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (10 minutter siden):

Men himmel og hav, det er da for pokker ingen som hjelper en kvinne med abort som bruker slike ord i pasientkontakt! Det er ikke det vi snakker om! Vi snakker om å bruke ord i en debatt, der man uttrykker sine meninger. Jeg ville heller aldri brukt det ordet med eller om en pasient med aborthistorikk hos meg

Jeg kjenner flere som har tatt abort, som har delt det med meg etter de fikk vite jeg er imot abort. Vi snakker sammen på en respektfull måte der jeg tar åpenheten som en tillit, og der jeg respekterer dem. 

Du må da skjønne at det er forskjell på å ha en mening i en debatt og hvordan man møter mennesker som har erfaring  med det samme tema irl/online 

Å diskutere sak, da er jeg skarp, person, da viser man respekt

Endret av Tussi
Flere, ikke mange
  • Liker 1
Skrevet
Griever skrev (1 minutt siden):

Kan du se at Tussi ikke kaller folk for mordere?

Kaller man abort for drap så er det akkurat hva hun gjør, da kaller man de som har utført abort for mordere, jeg ser ikke hvordan det kan tolkes noe annerledes. 

Hvilke andre definisjoner for drap er det? Jeg er åpen for at jeg tar feil, men hva annet er det drap betyr, abort er åpenbart ikke folkemord eller uaktsomt, hva har jeg eventuelt glemt? Jeg har jo gjort min egen forskning på ordet drap, jeg finner ikke noen annen definisjon av ordet drap som kan brukes om abort sånn jeg ser det. Overlagt ser ut til å være det mest passende for hva som faktisk skjer, abort er gjerne med vilje.

• Liker 3
Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Kaller man abort for drap så er det akkurat hva hun gjør, da kaller man de som har utført abort for mordere, jeg ser ikke hvordan det kan tolkes noe annerledes. 

Nei, det er åpenbart at det å tillegge meninger var greit likevel åpenbart...

Skrevet
Tussi skrev (6 minutter siden):

Men himmel og hav, det er da for pokker ingen som hjelper en kvinne med abort som bruker slike ord i pasientkontakt! Det er ikke det vi snakker om! Vi snakker om å bruke ord i en debatt, der man uttrykker sine meninger. Jeg ville heller aldri brukt det ordet med eller om en pasient med aborthistorikk hos meg

Jeg kjenner flere som har tatt abort, som har delt det med meg etter de fikk vite jeg er imot abort. Vi snakker sammen på en respektfull måte der jeg tar åpenheten som en tillit, og der jeg respekterer dem. 

Du må da skjønne at det er forskjell på å ha en mening i en debatt og hvordan man møter mennesker som har erfaring  med det samme tema irl/online 

Jeg snakket ikke til deg, og jeg har ikke anklaget deg for noe av dette, er du klar over det eller bare kverulerer å irriterer du igjen? 

At du kaller abort drap står dog på svart og hvitt. 

• Liker 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Jeg snakket ikke til deg, og jeg har ikke anklaget deg for noe av dette, er du klar over det eller bare kverulerer å irriterer du igjen? 

At du kaller abort drap står dog på svart og hvitt. 

Fint 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...