hoodoo Skrevet 31. oktober Skrevet 31. oktober (endret) Slik jeg tolker denne saken fra Fagbladet så fungerer det slik: Hvis du jobber deltid og tar en ekstravakt på kveld elller natt så skjer følgende: - Da får du pensjonsopptjening av den vanlige timelønna. Men IKKE for kvelds/natt/helgetillegg. Hadde derimot vakta vært innbakt i turnusen i en faststilliing så hadde du fått pensjonsopptjening for tilleggene også. Jaggu mye å ta tak i når det gjelder arbeidsliv i dette landet altså. https://www.fagbladet.no/nyheter/advarer-mot-deltids-felle-mange-vet-ikke-at-de-gar-glipp-av-pensjonspoeng/725545 Endret 31. oktober av hoodoo
Nedward Skrevet lørdag kl 10:25 Skrevet lørdag kl 10:25 Strengt tatt burde det komme en lovendring som tilsier at ALL lønnsinntekt skal telles mot pensjon. Det er samme greia i private innskuddsordninger - du får ikke pensjonsopptjening for overtid. 1
Salvesen. Skrevet lørdag kl 10:38 Skrevet lørdag kl 10:38 Er ganske vanlig at en kun får privat pensjon på fastlønn. Jeg har forhandlet meg frem til at jeg får på bonus også.
The Avatar Skrevet i går, 14:03 Skrevet i går, 14:03 Som deltidstilsett så får du ikkje nødvendigvis ubekvemstillegg heller. Etter arbeidsmiljølova så har ein ikkje krav på 40% overtidsbetaling før ein har jobba meir enn 9 timar på ein dag eller 40 timar på ei veke. Tilsvarande er det i dei fleste tariffavalar berre at overtidsstillegget er på 50% og ein "berre" må jobbe meir enn 37,5 time i veka for å utløyse krav om overtidsbetaling. Har ein deltidsstilling så kallar ein det meirarbeid for arbeidet opp til full arbeidsdag/arbeidsveke, og at det er fyrst når ein jobbar meir enn 100% at ein får overtidstillegg. No ser det ut som at vi snart får ei endring sidan EU-domstolen har slått fast at deltidstilsette skal ha overtidsbetalt når det blir jobba utover avtalt arbeidstid, og ikkje berre utover alminnelig arbeidstid. Dei to største ulempane med ei slik ordning slik som eg ser det er at for deltidstilsette så kan det bli vanskelegare å få seg ekstravakter opp til fulltidsstilling når ein har rett på overtidstillegg for alle ekstravakter, dette fordi kostnaden opp mot å bruke bemanningsbyrå blir mindre, og som arbeidsgivar så "risikerer" ein ikkje å gi den deltidstilsette rett til utvida stilling ved å la den med deltid jobbe meir enn avtalt. Den andre ulempen er at retten til overtidsbetaling utover avtalt arbeidstid, er at det kan bli så attraktivt med deltidsstilling at mange foretrekker å akseptere låg garantert arbeidstid i bytte mot høgare utbetaling når ein fyrst jobber. Blir det for gunstig å ha deltidsstillingar så blir det svært vanskeleg fortsette å jobbe mot at dei aller fleste skal få tilbod om fulltidsstilling sidan med utbredt bruk av deltidsstillingar så blir det fort berre deltidsstillingar som er ledige. Den store fordelen om ein får rett til ubekvemstillegg uansett stillingsprosent er at arbeidsmarkedet blir meir forutsigbart, det er nok mange som takkar jo til ei deltidsstilling utan å i tilstrekkeleg grad forstår korleis dette berører retten til ubekvemstillegg. Det blir heller ikkje mykje enklare av at ein i daglegtalen omtalar alt arbeid utover normal og avtalt arbeidstid omtales som overtid sjølv om det ofte er snakk om meirarbeid. Etter min erfaring så er det også stor forskjell på praktiseringa frå arbeidsplass til arbeidsplass. Nokre gir ubekvemstillegg til alle som jobbar kveldsskift eller utover avtalt arbeidstid sjølv om det ikkje føreligg eigen avtale om det. Det er også relativt vanleg å føre all arbeidstid etter ordinær arbeidstid som overtid, sjølv om det ikkje nødvendigvis er overtid per definisjon. Som til dømes fordi den tilsette brukte sin fleksitid og kom 1 time seinare på jobb den dagen, då skal ein i utgangspunktet jobbe ein klokketime utover ordinær arbeidstid opp til full arbeidsdag, og fyrst skrive overtid etter ein har jobba sine 7,5 timar den dagen. Tilsvarande om ein på eige initiativ har valgt å jobbe litt lengre for å bli ferdig med oppdraget, det er strengt tatt ikkje overtid før sjefen har vurdert lovlegheita av overtidsbruk og pålagt overtidsarbeid. Erfaringsmessig så er det ikkje alle arbeidsplassar som er like firkanta på disse reglane sidan det ofte er ein liten pris å betale for å unngå misnøye på jobben å betale ut litt overtidstillegg sjølv om dei formelle vilkåra ikkje er til stades.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå