Abigor Skrevet i går, 12:28 Skrevet i går, 12:28 On 11/5/2025 at 2:20 PM, Kahuna said: Finnes det noen genuint gode grunner til å lage pinkode? Det er jo bare enda et j*¤% passord. Windows-hello i seg selv er greit, jeg aktiverer enten fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning men PIN ser jeg på som unødvendig. Er ikke pin koden bare et passord i hello systemet som alternativ til biometri?
nomore Skrevet i går, 12:30 Skrevet i går, 12:30 Abigor skrev (1 minutt siden): Er ikke pin koden bare et passord i hello systemet som alternativ til biometri? Det stemmer. Men det kan og være passord.
Kahuna Skrevet i går, 13:09 Skrevet i går, 13:09 Abigor skrev (14 minutter siden): Er ikke pin koden bare et passord i hello systemet som alternativ til biometri? For så vidt men den kan tydeligvis også kobles til PIN-koden i TPM.
SpaceHog Skrevet i går, 13:43 Skrevet i går, 13:43 (endret) Kahuna skrev (3 timer siden): Jeg har ikke fjernet PIN, jeg bare ignorerer den. Bruker fingeren eller passord. Windows påloggingskjerm: Hva står det i påloggingsfeltet, ber den deg om Passord eller PIN-kode (Windows Hello PIN)? Dersom man skriver inn passord når den ber om PIN-kode, betyr det at passord = PIN-kode, altså Windows Hello pålogging. Men om man klikker påloggingsalternativer og velger Nøkkel-ikonet (=passord) bruker man passord-pålogging. Edit: Beklager, jeg surret litt her. Dersom Windows Hello er aktivert (PIN, finger, ansikt) vil påloggingsfeltet be om PIN-kode, aldri passord. Endret i går, 15:17 av SpaceHog
Kahuna Skrevet i går, 13:58 Skrevet i går, 13:58 SpaceHog skrev (15 minutter siden): Windows påloggingskjerm: Hva står det i påloggingsfeltet, ber den deg Passord eller PIN-kode (Windows Hello PIN)? Dersom man skriver inn passord når den ber om PIN-kode, betyr det at passord = PIN-kode, altså Windows Hello pålogging. Men om man klikker påloggingsalternativer og velger Nøkkel-ikonet (=passord) bruker man passord-pålogging. Den ber om fingeren, passord og pin finner jeg under alternativer.
tingo Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 4 hours ago, Kahuna said: Den ber om fingeren, passord og pin finner jeg under alternativer. Ah, det føles godt å kunne gi Windows fingeren ... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå