Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Flere som er i gang med å kutte ut snus?

Boing_80

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Hjernen din ønsker nikotin som ‘gevinst’. Om det blir for heftig, ta en tyggis. Om det ikke funker, ta en spray med nikotin.

over tid vill forhåpentligvis tyggisen være nok, også kan den kastes.

men aller helst, prøv å unngå noe som helst. For en kan bli avhengig av det også. 

kjenner opp til flere som ‘snuser’ poser med krydder…

Det er morsomt å tenke på; hjernen oppfører seg som en umoden drittunge som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp. Den voksne meg vet bedre og prøver å gjøre en god endring, men hjernen vil ikke lytte etter :D

Det hjelper å chatte her merker jeg.

Endret av Boing_80
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Det er morsomt å tenke på; hjernen oppfører seg som en umoden drittunge som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp. Den voksne meg vet bedre og prøver å gjøre en god endring, men hjernen vil ikke lytte etter :D

Det hjelper å chatte her merker jeg.

Godt det hjelper:)

ka det er rare greier, men husk. Det er bare nikotin. Tenk de stakkarsene som sliter med heroin i hverdagen! 

dette klarer du:)

Skrevet
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Godt det hjelper:)

ka det er rare greier, men husk. Det er bare nikotin. Tenk de stakkarsene som sliter med heroin i hverdagen! 

dette klarer du:)

Takk!  Heroin er ille ja.

Skrevet
Duriello skrev (2 minutter siden):

Lykke til. 👍

Hvordan er irritasjonsnivået nå? 😄

(Ikke brukt snus selv, men røyk)

Takk!

Jeg holder meg unna en rekke tråder på forumet i dag - har skikkelig hodepine som selv ikke en tablett Paracet klarte å lindre. Akkurat nå vurderer jeg frem og tilbake om det var en god idè å slutte å snuse (overdriver litt nå), men det er ubehagelig. Siste snusprisen ble tatt på jobben i dag rundt kl. 10-11 tror jeg. Konkluderer med at snusen ikke har gjort noe godt for meg så like greit å slutte helt nå. Enda viktigere mtp. at jeg har hatt hjerteinfarkt før og har også diagnosen diabetes type 2 og høyt kolestrol (får medisiner for alt sammen da). 

Skrevet (endret)
Boing_80 skrev (6 minutter siden):

Takk!

Jeg holder meg unna en rekke tråder på forumet i dag - har skikkelig hodepine som selv ikke en tablett Paracet klarte å lindre. Akkurat nå vurderer jeg frem og tilbake om det var en god idè å slutte å snuse (overdriver litt nå), men det er ubehagelig. Siste snusprisen ble tatt på jobben i dag rundt kl. 10-11 tror jeg. Konkluderer med at snusen ikke har gjort noe godt for meg så like greit å slutte helt nå. Enda viktigere mtp. at jeg har hatt hjerteinfarkt før og har også diagnosen diabetes type 2 og høyt kolestrol (får medisiner for alt sammen da). 

Det kan være lurt ja. Hodepinen varer ikke lenge da, toppen 2 dager. (For meg iallefall)👍

Abstinensene vil avta etterhvert, de første dagene er alltid verst. 👍 Stick with it! 👍👍🥳

Vet du liker spill, finn deg ett der timene flyr av sted og du blir oppslukt. 👌

Endret av Duriello
Skrevet
Duriello skrev (12 minutter siden):

Det kan være lurt ja. Hodepinen varer ikke lenge da, toppen 2 dager. (For meg iallefall)👍

Abstinensene vil avta etterhvert, de første dagene er alltid verst. 👍 Stick with it! 👍👍🥳

Vet du liker spill, finn deg ett der timene flyr av sted og du blir oppslukt. 👌

Er faktisk i gang med å spille et Klikk&pek spill i samme gate som Moneky Island spillene. Men dette heter Elroy and the aliens og er skikkelig sjarmerende. 

https://elroythegame.com/

Skrevet
Boing_80 skrev (1 time siden):

Jeg har også søtsaker her og merker en intens kløing under overleppen. Får se om dataspill får avledet tankene mine.

Om du sliter veldig med abstinenser så kan det hjelpe å avlede ja. Det er også viktig å minne seg på hvorfor du sluttet i utgangspunktet. Jeg fant veldig lite glede i rutinen med snus, der det bare ble til et verktøy for å slukke abstinensene. Så å ha det som utgangspunkt hjalp meg veldig.

Skrevet
Gavekort skrev (3 minutter siden):

Om du sliter veldig med abstinenser så kan det hjelpe å avlede ja. Det er også viktig å minne seg på hvorfor du sluttet i utgangspunktet. Jeg fant veldig lite glede i rutinen med snus, der det bare ble til et verktøy for å slukke abstinensene. Så å ha det som utgangspunkt hjalp meg veldig.

Det er så rart å tenke på at ikke smakte snusen noe godt og luktet heller ille (General portion snus no. 3). Jeg fikk kun nikotin som jeg ikke trenger i det hele tatt. Jeg prøver hele tiden å minne meg på hvorfor jeg sluttet. Er lite interessert i at tannkjøttet blir ødelagt før jeg er 60 liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...