Spillredaksjonen Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober Børskrakk i Counter-Strike 2 Den nyeste oppdateringen har gitt tredjepartsmarkedet i Counter-Strike en stygg nesestyver. Les hele saken på Gamer.no»
herzeleid Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober Sitat Den anslåtte totale markedsverdien i CS-kosmetikk har falt fra rundt 60 milliarder kroner (6,06 milliarder dollar) til under 42 milliarder kroner (i skrivende stund) – altså har mer enn en fjerdedel av markedet bare fordampet. Er dette ‘tøysepenger’ i form av spill-valuta eller verdi på kjøp og salg av skins mot ekte penger? Det kan vel ikke være sistnevnte - det ville jo vært helt vanvittig?
BakaBerg Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober (endret) herzeleid skrev (27 minutter siden): Er dette ‘tøysepenger’ i form av spill-valuta eller verdi på kjøp og salg av skins mot ekte penger? Det kan vel ikke være sistnevnte - det ville jo vært helt vanvittig? Sistnevnte. Det er jo det som gjør dette så morsomt å lese for meg Endret 24. oktober av BakaBerg
Skydancer Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober Er ikke tøysevaluta dette. Folk betaleren haug med ekte penger for skins på et våpen. Rimelig galskap dette sammen med lootboxer osv. Til å spy av 3 1
joandreas Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober Bedre enn world of tanks der tanksene koster 400 per stykk. https://wargaming.net/shop/wot/main/
Skutor Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober joandreas skrev (1 time siden): Bedre enn world of tanks der tanksene koster 400 per stykk. https://wargaming.net/shop/wot/main/ Jeg prøver ikke å forsvare business modellen til world of tanks her på noen som helst måte. Satt litt på spissen, men mener du at du heller vil betale 10-15000kr for et enkelt våpenskin i CS, enn 400 for en tank i WoT? 3
OlaML Skrevet 24. oktober Skrevet 24. oktober Har investert mye sparepenger i et mer voksent marked, nemlig Smurf's Village. Jeg håper at staten nå ser skriften på veggen og går inn og regulerer dette skikkelig slik at smurfebærene mine ikke kan utsettes for samme irrasjonelle volatilitet.
zen master Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Skutor skrev: joandreas skrev (1 time siden): Bedre enn world of tanks der tanksene koster 400 per stykk. https://wargaming.net/shop/wot/main/ Jeg prøver ikke å forsvare business modellen til world of tanks her på noen som helst måte. Satt litt på spissen, men mener du at du heller vil betale 10-15000kr for et enkelt våpenskin i CS, enn 400 for en tank i WoT? Du sammenligner to totalt forskjellige ting. du sammenligner å unlocke et kjøretøy i et spill med en item du kan selge igjen, i et marked som har vokst eksponensielt i en årrekke. forøvrig har markedet totalt sett hentet seg mye inn igjen, med unntak av kniver og hansker.
Skutor Skrevet søndag kl 07:42 Skrevet søndag kl 07:42 (endret) zen master skrev (13 timer siden): Skutor skrev (På 24.10.2025 den 9.24): joandreas skrev (På 24.10.2025 den 8.09): Bedre enn world of tanks der tanksene koster 400 per stykk. https://wargaming.net/shop/wot/main/ Jeg prøver ikke å forsvare business modellen til world of tanks her på noen som helst måte. Satt litt på spissen, men mener du at du heller vil betale 10-15000kr for et enkelt våpenskin i CS, enn 400 for en tank i WoT? Du sammenligner to totalt forskjellige ting. du sammenligner å unlocke et kjøretøy i et spill med en item du kan selge igjen, i et marked som har vokst eksponensielt i en årrekke. forøvrig har markedet totalt sett hentet seg mye inn igjen, med unntak av kniver og hansker. Jeg er veldig klar over forskjellene. Derav "satt litt på spissen" Nå er det vel egentlig han jeg quotet som sammenligner de to. Man kan jo gå utenom markedet og prøve å skaffe skins i CS på ærlig vis. Det er jo ingen garanti at det faktisk blir billigere Ohnepixel hadde jo ganske nylig en stream hvor han åpnet CS-cases for rundt $500.000 og satt vel igjen med skins til en verdi av rundt $100.000. Endret søndag kl 07:43 av Skutor
herzeleid Skrevet søndag kl 07:47 Skrevet søndag kl 07:47 Av nysgjerrighet; er dette ting man kan få uten å betale noe, bare gjennom å spille, eller forutsetter det noen form for betaling å få tilgang til salgbare skins? Hvor kjøper og selger man? Merker at dette er en verden jeg ikke kjenner
kremt Skrevet søndag kl 08:01 Skrevet søndag kl 08:01 Hvis du spiller kan du få case droppet etterpå. For å åpne casen koster det 2.5 dollar for å kjøpe en case key. Da får du en tilfeldig skin, som oftest verdt ganske lite. For å få en "Gold", det vil si kniv eller hanske, er det en sjanse på ca 0.25 %. Statistisk sett må du åpne 400 kasser for å få en gold. Jeg ser folk som kjøpte kasser for 10 år siden. De kostet 0.06 dollar. Nå er mange av de verdt 6 til 10 dollar. Det er en ganske bra avkastning etter min mening. Mange kjøpte tusenvis av kasser og bare satt på de.
Mus Musculus Skrevet søndag kl 08:22 Skrevet søndag kl 08:22 Må nevnes at dette markedet har i seneste par årene vært offer for markedsmanipulering fra organiserte grupper. Pump&dump er et begrep noen har fått lære seg
Cascada81 Skrevet søndag kl 08:23 Skrevet søndag kl 08:23 herzeleid skrev (På 24.10.2025 den 7.32): Er dette ‘tøysepenger’ i form av spill-valuta eller verdi på kjøp og salg av skins mot ekte penger? Det kan vel ikke være sistnevnte - det ville jo vært helt vanvittig? Har man en eller noen få, er det kanskje mulig å få omsatt disse til "markedsverdi". Har man mange, er det vanskelig å få solgt disse uten at man påvirker markedet, og i verste fall krasjer det. Vet ikke om det er slik ennå, men tidligere kunne man bare kjøpe Steam-produkter for pengene, men det er kanskje en vei rundt dette nå?
Mus Musculus Skrevet søndag kl 08:26 Skrevet søndag kl 08:26 Cascada81 skrev (Akkurat nå): Har man en eller noen få, er det kanskje mulig å få omsatt disse til "markedsverdi". Har man mange, er det vanskelig å få solgt disse uten at man påvirker markedet, og i verste fall krasjer det. Vet ikke om det er slik ennå, men tidligere kunne man bare kjøpe Steam-produkter for pengene, men det er kanskje en vei rundt dette nå? En person sitter sjeldent på så mye av en ting at man påvirker markedet i noen grad. Volk bytter skins mot betaling på Vipps og Paypal. Enten direkte med hverandre eller gjennom nettsider som opererer som mellommenn. Sjekk for eksempel skinbaron.de og csfloat.com 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå