Gå til innhold

Børskrakk i Counter-Strike 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

Den anslåtte totale markedsverdien i CS-kosmetikk har falt fra rundt 60 milliarder kroner (6,06 milliarder dollar) til under 42 milliarder kroner (i skrivende stund) – altså har mer enn en fjerdedel av markedet bare fordampet.

Er dette ‘tøysepenger’ i form av spill-valuta eller verdi på kjøp og salg av skins mot ekte penger? Det kan vel ikke være sistnevnte - det ville jo vært helt vanvittig? 

Skrevet (endret)
herzeleid skrev (27 minutter siden):

Er dette ‘tøysepenger’ i form av spill-valuta eller verdi på kjøp og salg av skins mot ekte penger? Det kan vel ikke være sistnevnte - det ville jo vært helt vanvittig? 

Sistnevnte. Det er jo det som gjør dette så morsomt å lese for meg

Endret av BakaBerg
Skrevet
Er ikke tøysevaluta dette. Folk betaleren haug med ekte penger for skins på et våpen. Rimelig galskap dette sammen med lootboxer osv. Til å spy av
  • Liker 2
Skrevet
joandreas skrev (1 time siden):

Bedre enn world of tanks der tanksene koster 400 per stykk. https://wargaming.net/shop/wot/main/

Jeg prøver ikke å forsvare business modellen til world of tanks her på noen som helst måte.

Satt litt på spissen, men mener du at du heller vil betale 10-15000kr for et enkelt våpenskin i CS, enn 400 for en tank i WoT? 

• Liker 1
Skrevet

Har investert mye sparepenger i et mer voksent marked, nemlig Smurf's Village. Jeg håper at staten nå ser skriften på veggen og går inn og regulerer dette skikkelig slik at smurfebærene mine ikke kan utsettes for samme irrasjonelle volatilitet.

Skrevet
Skutor skrev:
joandreas skrev (1 time siden):

Bedre enn world of tanks der tanksene koster 400 per stykk. https://wargaming.net/shop/wot/main/

Jeg prøver ikke å forsvare business modellen til world of tanks her på noen som helst måte.

Satt litt på spissen, men mener du at du heller vil betale 10-15000kr for et enkelt våpenskin i CS, enn 400 for en tank i WoT? 

Du sammenligner to totalt forskjellige ting. du sammenligner å unlocke et kjøretøy i et spill med en item du kan selge igjen, i et marked som har vokst eksponensielt i en årrekke. forøvrig har markedet totalt sett hentet seg mye inn igjen, med unntak av kniver og hansker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...