Morromann Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden iblazeqt skrev (21 timer siden): Ja, som regel kan partiene gjemme seg bak manglende flertall. Det kan dog ikke AP her. Syns begge problemstillingene er ille. Men jeg sitter ikke på en bedre løsning. Men stiller spørsmål til hvor demokratisk vår prosess i realiteten er. Ihvertfall mer demokratisk enn det "arbeider"-partiet og Høyre har ønsket seg hvor "forslaget med flest stemmer" skulle bankes gjennom vedrørende statsbusjettet. Takk og lov for at de to partiene ikke har flertall sammen på Stortinget! Jarmo skrev (21 timer siden): Det tror jeg nok fort kan skje. Det er absolutt en mulighet at de neste 4 årene vil se hyppige regjeringsskifter med regjeringer som kastes etter mistillitsforslag. Men hvem vil erstatte en AP-regjering som må gå av? Vil SP sitte som minipartner i en FRP-dominert regjering? Jeg stiller meg meeeget tvilende til det. En ren FRP-regjering? I mangel på alternativer kan det bli en realitet ja; men en slik regjering vil ha et skjørt grunnlag for støtte i Stortinget. En FRP-Høyre-regerjering hvor rollene er snudd fra sist kan jo skje; men det vil vel være ydmykende for Høyre å være mikropartner for et stort FRP. Jarmo skrev (1 minutt siden): Herlig å se at Roar Hagen fortsatt gjør karikaturer. Han har vel vært med VG i nærmere 40 år nå. Og har slående fremstillinger av Støre(ofte med flosshatt)og det i en avis som ellers er nesegruse i sin beundring of nærmest forgudelse av Støre. 4 1
Klote Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Bare kvalmt å høre på de krampaktige bortforklaringene fra de "ansvarlige" politikerne. Veldig forutsigbart at grasrota våknet og krevde at løgnene ble til virkelighet. Heldigvis står løgnene for evig tid. Vinn vinn. 3 1
Cyrio Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Powertrainer skrev (1 time siden): jeg tror fortsatt mye "valgflesk" går "under radaren" med lignende svindel. Det kan ha med min oppfatning over hvor useriøs politikken har blitt,spesiellt i valgkamper. 100% 5
Klote Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Lagabøter skrev (18 timer siden): Hvorfor så mye oppstyr? Hele valgkampen er jo konkuranse i valgflesk, og er vel ikke første gang en regjering bryter løfter Å bryte løfter kan skyldes ulike årsaker, i politikk kan partier tvinges til å måtte gå fra løfter, fordi de kan jo ikke være sikre på om det de lover får flertall i Stortinget. Å lyve ved å formidle beviselige usannheter er noe HELT ANNET enn å bryte valgløfter. I dette tilfellet er det i tillegg sterkt aggraverende omstendigheter som skyldes kjennskap til nylige egne vedtak, nært forestående valg, og en svertekampanje mot høyresiden som var basert på egen løgn. I et sunt og anstendig demokrati burde dette ført til regjeringens avgang, og utlysning av nyvalg. I Norge er noen syltynne bortforklaringer nok, deretter glemmes det hele, og de høye mørke herrene kan fortsette sin ferd, skamløst med hevet hode og formidle trygghet og ansvarlighet. Ps: hadde det blitt utført et nyvalg om to uker ville venstresiden tapt valget, garantert. Så alvorlig er en slik løgn. I stedet kan sittende regjering klatte over og bortforklare mens de venter på at folket glemmer. 3 1
Klote Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Stoltenberg ønsker også å bortforklare og forenkle det hele til en alvorlig "feil", som må ryddes opp i. – Det er ein alvorleg feil at det blei sagt ting som ikkje blei følgt opp i budsjettet, seier finansminister Jens Stoltenberg til NRK. – Då er det viktig å gjere to ting: Det eine er å beklage, det har vi gjort, og det er noko eg sjølvsagt er heilt einig i. Men enda viktigare enn å beklage er jo at vi retter opp og ryddar opp, legg han til. Feilen var ikke at det ble sagt noe som ikke ble fulgt opp i budsjettet. Feilen var at budsjettet var vedtatt, og det som ble sagt og lovt i ettertid var motsatt av det som var blitt vedtatt. Det er ikke en feil, det er å fortelle noe en vet ikke er sant. Altså en løgn. https://www.nrk.no/nyheter/stoltenberg_-_-ein-alvorleg-feil-1.17621614 Endret 6 timer siden av Klote 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå