Rusty Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Hei, jeg har kjøpt strømaggregat produsert av Champion Power UK. Forhandler er Felleskjøpet. Denne kan driftes både på bensin og propan. Det følger med slange påmontert en gassregulator med min.1 max.16 Bar Inn/ 37mBar Ut. Denne har en hunn-kobling med venstre-gjenger som er tilpasset UK standarden for propan. Jeg måler den til å ha en indre diameter på ca. 20mm. Denne koblingen oppgis til å passe Calor Gas Propan, ikke Patio type gassflasker. Det jeg er på utkikk etter er en måte å få koblet slangen til en standard Norsk 10kg propanflaske. Felleskjøpet er ikke til noen hjelp. Derfor hører jeg her om det er noen som kjenner til en metode. Jeg kan ikke droppe slangen fordi det er krympet på en proprietær kobling mot generatoren. Slangen kan selvfølgelig kappes hvis det er nødvendig og monteres på en ny gassregulator med de samme data, men jeg finner ikke noen. Jeg tror det enkleste er et adapter som skrus på slangens «mutter» og som jeg kan tre en ny slange inn på som igjen er tilkoblet en click-on kobling til propanflasken, men da uten regulatorfunksjon, kun kobling til flasken. Men igjen finner ikke data på hvilket gjengesnitt og typebetegnelse jeg skal se etter.
barfoo Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Stikk innom gassforhandler ala Linde. Det enklaste er nok ny regulator. Heimemekkopplegg på gass er ikkje å anbefale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå