Tual Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Installerte en ny harddisk fra komplett.com (Seagate Barracuda 160 ATA 100) som slave, det har dukket opp, jeg kan se den og alt ser fint ut. Den er i "Raw" tilstand, og jeg må formatere den før den kan brukes. Først prøvde jeg windows sin enkle formater-prompt. Tok vel 90 min, så da den var ferdig gav besked at "Kan ikke formateres". Prøvde en gang til for sikkerhets skyld, samme. Så prøvde jeg å Start->Kjør->Command->format /FS:NTFS g: Startet fint, kommer til 100% , den spør hva jeg vil kalle disken, jeg forteller den, den jobber litt. Så begynner problemene, først kan den ikke finne Andre oppstartssektor, så finner den ikke Første. Og til slutt. "Ingen NTFS-oppstartssektorer kan skrives til. Kan ikke fortsette. Formateringen Mislyktes" Er det noe galt me Harddisken, er det noe annet jeg bør gjøre/prøve? OS: WinXP Home SP1
SilverCRX Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Litt usikker på om dette er løsningen, da jeg selv ikke pleier å lage til nye disker på den måten: Er du sikker på at winxp automatisk partisjonerer disken din når du formaterer den? Trodde nemlig ikke at det funket. Hvis du må partisjonere er jeg heller ikke veldig kjent med Home Edition's rutiner på dette, du kan selvsagt bruke fdisk, men diskbehandling er et bedre alternativ (hvis da Home Edition har diskbehandling da..). Start-kontrollpanel-Ytelse og vedlikehold-Administrative verktøy-diskbehandling (ble mer og mer tvilende til at Home Edition har diskbehandling etterhvert som jeg skrev inn linken). Hvis det er no-go, enten sett disken inn i en maskin som kjører XP Pro, skaff et partisjonerings-program (som f.eks Partition Magic), eller prøv deg frem med fdisk.
sveinsel Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Her kan du finne frem til det du har bruk for...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå